1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Plus/4

Kézikönyv az összes tudnivalóval

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Novotrade Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 295 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-02-5894-3
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A Commodore Plus/4-es13
A számítógép általános felépítése15
A Labdajáték példaprogram17
Számrendszerek19
A bit és a byte21
A Hexs és a Dec utasítás23
Lottószámok példaprogram24
Számolás a számítógéppel25
Az SGN, ABS, SQR, EXP, LOG függvények26
A szögfüggvények27
Függvények meghatározása a DEF FN segítségével28
Az RND parancs28
Az INT parancs30
Példaprogram: Számtotó31
Logikai műveletek34
AND (konjunkció)34
OR (adjunkció)35
NOT (negálás)36
A KIZÁRÓ VAGY művelet36
A logikai műveletek alkalmazása37
Példaprogram: GYUFASZÁLAK38
Összehasonlító utasítások40
Az IF...THEN utasítás40
IF...THEN...ELSE42
A WAIT utasítás43
Példaprogram: REAKCIÓTESZT44
Plus/4-es billentyűzete45
A közvetlen üzemmód45
A RETURN billentyű46
A CTRL billentyű46
A C= (Commodore) billentyű47
A SHIFT billentyű48
A Plus/4-es egyéb billentyű49
A funkcióbillentyű49
A funkcióbillentyűk programozása50
Az ESCAPE billentyű53
A "képernyőablak" programoz ása56
Ablakprogramozás POKE paranccsal57
Példaprogram: AUTÓVERSENY58
A változók60
A változónevek60
A változók típusai61
Foglalt változók61
A dimenzionálás62
Példaprogram: AKASZTÓFA JÁTÉK63
Programok írása a Plus/4-esen67
A program mód67
A programok indítása67
Egy program megállítása68
Programok befejezése68
A programírást támogató parancsok69
A LIST parancs69
Az AUTO parancs70
A RENUMBER parancs (átszámozás)70
A parancsok rövidítése71
A programok javítása72
A DELETE parancs72
A NEW parancs73
Előkészületek a programozáshoz73
A REM parancs73
Strukturált programozás74
A programok folyamatábráiban használt szimbólumok75
A struktogramban használt szimbólumok77
Példaprogram: KALENDÁRIUM80
Karakterek beírása86
Az INPUT parancs86
A GETKEY utasítás88
A GET utasítás89
Írás a képernyőre92
A PRINT parancs92
A vessző szerepe a PRINT utasításban93
A pontosvessző szerepe a PRINT utasításban94
A PRINT USING utasítás97
A jel a PRINT USING utasításban, számok kiírásánál97
A tizedespont a PRINT USING utasításban98
Plusz és mínusz jel a PRINT USING utasításban99
A hatvány jel a PRINT USING utasításban99
A dollár jel a PRINT USING utasításban100
A vessző a PRINT USING utasításban100
Szöveg formázott kiírása a PRINT USING utasítással101
A jel a PRINT USING utasításban, szövegek kiírásánál101
Az egyenlőségjel a PRINT USING utasításban101
A nagyobb jel a PRINT USING utasításban102
A PRINT USING használatának további lehetőségei102
A PUDEF utasítás103
A kurzor pozicionálása104
A kurzor pozicionálása a CHAR utasítással105
Az SPC(X) utasítás105
A TAB(X) utas ítás106
A POS(X) utasítás106
Pozicionálás a kurzormozgató karakterekkel107
Írás képernyőre a CHRS utasítással107
Az ASC utasítás109
Írás a képernyőre a POKE utasítással109
A képernyő felépítése karakteres üzemmódban109
A végrehajtást vezérlő utasítások112
A GOTO utasítás112
Az ON...GOTO utasítás113
A GOSUB utasítás114
Az ON...GOSUB utasítás115
Programciklusok116
A FOR...NEXT utasítás116
Ciklusszervezés DO...UNTIL/WHILE utasításokkal118
Az EXIT utasítás119
Karakterláncokra vonatkozó utasítások121
A LEN függvény122
A LEFT$ függvény122
A RIGHT$ függvény123
A MID$ függvény123
Egy karakterlánc megváltoztatása a MID$ utasítással124
Az INSTR függvény124
A VAL függvény125
Az STR$ függvén y125
A finomfelbontású grafika127
A képernyő felépítése127
A PLUS/4-es grafikus üzemmódjai129
A grafikus (pixel) kurzor129
Példaprogram: TÉVÉÓRA131
A képernyő felosztásának megváltoztatása - a SCALE utasítás135
A grafikai utasításkészlet136
A színmezők136
Példaprogram a finomfelbontású grafikára140
Tárolható alakzatok 142
A grafika tárolása145
A grafika betöltése147
Függvények rajzolása147
A háromdimenziós függvények példaprogramja151
A lemezmeghajtó egység programozása153
A hajlékony lemezek153
Lemezes meghajtó vagy kazettás egység?155
Az állományok típusai156
Az OPEN utasítás156
A fizikai egység száma157
A másodlagos cím157
A CLOSE utasítás158
PRINT, GET, INPUT, CMD158
A joker karakterek160
A lemezutasítások161
A lemezes meghajtó egység rendszerutasításai168
Közvetlen hozzáférés a tárhoz: a PEEK, POKE és a WAIT utasítás172
READ, DATA, RESTORE175
A READ utasítás175
A DATA utasítás176
A RESTORE utasítás176
Hibakezelés177
A TRON és a TROFF178
Hibakezelés programon belül178
A TRAP és a RESUME utasítások178
A Plus/4-es gépi kódú programozása181
A TEDMON182
A SYS BASIC utasítás188
Az USR BASIC utasítás189
Bevezetés a gépi kódú programozásba189
A 7501-es mikroprocesszor felépítése190
Címzésmódok195
A gépi kódú programozás199
Példaprogram: a billentyűzet lekérdezése202
Példaprogram: Grafikus minta202
Példaprogram: Grafika áttárolása204
Példaprogram: OLD rutin205
A Plus/4-es gépi kódú programozása haladóknak208
A megszakítások programozása208
A megszakítások208
A megszakítások előállítása209
A megszakítások programozása210
A TED megszakító regiszterei212
A memórialapozás215
A memórialapozó rutinok219
Modul-reset221
Egy EPROM csatlakoztatása a bővítő bemenethez222
DATA sorok előállítása223
Egy BASIC programsor felépítése224
A BASIC programtár felépítése226
Tárhely foglalása229
A DATA sorokat előállító program betöltő programja230
A DATA-előállító program235
A felhasználói csatlakozó (User Port)244
A programozás246
A Plus/4-es mint riasztóberendezés247
A Centronics-nyomtatók illesztése a felhasználói csatlakozón keresztül250
A Centronics-ról251
Függelék
A BASIC hibaüzenetei253
A lemezmeghajtó hibaüzenetei257
A BASIC-utasítások rövidítései260
A BASIC tokenek262
A képernyő felépítése264
A színek kialakítása a COLOR és a POKE utasításokkal266
A CHRS kódok268
A Plus/4-es fontosabb tárcímei272
A 7360-as chip (TED) fontosabb regiszterei278
A csatlakozók lábkiosztása280
Átváltási táblázat a hexadecimális, decimális és bináris számok között283
A 7501-es mikroprocesszsor gépi kódú utasításai286
Számítástechnikai kislexikon290
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem