1.063.231

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nevelőknek a nevelésről

Katonapedagógiai tanulmányok

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szocialista államok hadseregeiben - így a Magyar Néphadseregben is - előtérbe került a katonai kiképzés (nevelés és oktatás) színvonalának, hatékonyságának a fokozása, ide értve most olyan fontos... Tovább

Előszó

A szocialista államok hadseregeiben - így a Magyar Néphadseregben is - előtérbe került a katonai kiképzés (nevelés és oktatás) színvonalának, hatékonyságának a fokozása, ide értve most olyan fontos feladatot, mint a bevonuló fiatalok tudatának, felfogásának, magatartásának a formálása, személyiségvonásainak céltudatos fejlesztése. Ezzel függ össze az MSZMP XIII. kongresszusi határozatában megfogalmazott feladat is, mely szerint: "A hadsereg rendjét, szervezettségét tudatosabban fel kell használni olyan emberi vonások erősítésére, mint az állhatatosság, a fegyelmezettség, a megbízhatóság, a közösségért érzett felelősség."
A felső katonai vezetés rendszeresen foglalkozik a katonai nevelés, a katonai kiképzés tökéletesítésével, a kiképési fegyelem növelésével, a módszertani kultúra - azaz a nevelést, oktatást végzők felkészültségének - fejlesztésével. Erről a fontos - alapvetően katonapedagógiai tartalmú - feladatról mondotta Oláh István vezérezredes az 1985. évi vezetői értekezleten, hogy: "A katonai ismeretek gyarapításával, a tudatosabb önképzéssel, valamennyi továbbképző forma tartalmasabbá tételével, a kiképzési idő jobb kihasználásával, nagyobb becsületet kell adni a kiképzőnek, a kiképzési fegyelemnek."
Az említett két idézetből - részben közvetett, részben közvetlen módon - kitűnik, hogy a katonai nevelés és oktatás színvonalának emelése, a szocialista típusú katona kialakítása nagymértékben függ a nevelést, oktatást végző állomány pedagógiai, pszichológiai felkészítettségétől, alkalmazott elveitől, módszereitől. Az utóbbi években a katonai neveléssel és az oktatással kapcsolatban rendkívül sok publikáció - cikk, tanulmány, könyv - jelent meg a szocialista hadseregekben, így nálunk is.
Jelen bevezető tanulmányunkban - mint a kötet anyagának válogatói és szerkesztői - nem vállalkozhatunk arra, hogy megközelítően is teljes képet adjunk a katonapedagógia, a katonai nevelés és az oktatás gazdag problémaköréről. Ezt megtették azok a szerzők, akiknek anyagai - folyóiratokban, könyvekben - az elmúlt évtizedekben napvilágot láttak. Bizonyos "csomópontok megragadása", egyben saját ismereteink és állásfoglalásunk kifejtésére lehetőség kínálkozik egy terjedelmesebb bevezetőben. Tesszük ezt azért, mert van érdeklődés a hivatásos (hallgatói) állomány körében a katonapedagógia irán, másrészt pedig van is erről mit mondani, írni a jobbítás szándékával. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
Jegyzet17
Dr. Szabó Egon: A parancsnokok, a század politikai megbízottak, mint a beosztottak nevelője (Megjelent: a Honvédelem 1979. évi 7. számában)30
Bracsok István - Végh János: A század politikai megbízottak csapatszogálatának tapasztalatai (Megjelent: a Honvédségi Szemle 1985. évi 7. számában.)43
Virágh Lajos: A századparancsnok és a politikai megbízott együttműködésének néhány kérdése (Megjelent: a Honvédségi Szemle 1984. évi 2. számában)58
Dr. Angyal Ferenc: Alegység-parancsnoki magatartás és vezetési stílus (Megjelent: a Honvédségi Szemle 1983. évi 6. számában.)65
Dr. Deák Mihály: Tiszthelyettes szakaszparancsnokok pedagógiai tapintata (Megjelent: a Honvédségi Szemle 1983. évi 4. számában)73
A beosztottak megismerése, erkölcsi , politikai fegyelmi nevelése, ellenőrzése, munkájuk elismerése79
Jegyzet91
Malomsoki József: Gondolatok a katonává válás folyamatáról (Megjelent: a Honvédelem 1983. évi 2. számában)92
Dr. Csépe József - Dr. Kollár Lajos: A beosztottak meggyőzésének, befolyásolásának, munkájuk, hatékonyabbá tételének, alkotóképességük fokozásának és rendszeres ellenőrzésének pedagógiai kérdései 103
Mandrik István: Alparancsnokok felelőssége (Megjelent: a Honvédségi Szemle 1981. évi 3. számában.)145
Kecse Lajos: A sorállomány beilleszkedése segítésének feladatai (Megjelent: az Időszerű Politikai Tájékoztató sorozatban, MN Politikai Nevelőmunka Anyagi és Módszertani Központ, 1985.)156
Földesi Sándor: A fegyelmi felelősségről (Megjelent: a Honvédségi Szemle 1984. évi 3. számában.)179
Pintér István: A meghallgatás (Megjelent: a Honvédségi Szemle 1984. évi 5. számában.)191
Gáti Sándor: A bűntetett előéletű sorkatonák helyzete, a velük való foglalkozás tapasztalatai (Megjelent: a Honvédelem 1983. évi 1. számában)198
A katonai nevelés-oktatás módszerei, eszközei211
Jegyzet219
Kovács Károly: A sorállomány eszmei-politikai oktatásának néhány elvi és módszertani kérdése (Megjelent: a Módszertani Közlemények 1985. évi 1. számában)220
Dr. Csernovszki József: A beszélgetés és a vita, mint oktatási módszer (Megjelent: A Honvédségi Szemle 1980. évi 3. számában.)234
Dr. Léka Gyula: A módszertani felkészítésről (Megjelent: a Honvédségi Szemle 1984. évi 1. számában.)249
Sára György: A szocialista verseny népszerűsítése, értékelésformái, módszerei az alegységben (Megjelent: Szocialista versenymozgalom a Magyar Néphadseregben, Zrínyi Katonai Kiadó. Budapest, 1985.)258
Harmath Ádám: Az oktatástechnikai eszközök és a videotechnika alkalmazásának elve és lehetőségei268
Bibliográfia294
Idegen szavak és szakkifejezések magyarázata315
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Nevelőknek a nevelésről Nevelőknek a nevelésről

A borító enyhén kopottas.

Állapot:
1.940 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba