Előszó
Mik valósultak meg az alapításkori tervekből iskolánkban, s mik nem?
A Deák Ferenc Gimnázium az idei tanévben ünnepelte alapításának 20 éves évfordulóját, teljesen jogos a kérdésfölvetés,...
Tovább
Előszó
Mik valósultak meg az alapításkori tervekből iskolánkban, s mik nem?
A Deák Ferenc Gimnázium az idei tanévben ünnepelte alapításának 20 éves évfordulóját, teljesen jogos a kérdésfölvetés, visszatekintés, hogy mik valósultak meg az alapításkori tervekből. Amire szerintem mindannyian büszkék lehetünk, hogy a 80-as évek végének egyik legkorszerűbb épületet álmodta meg Novák István akkori főépítész úr, nem véletlenül kapott ezért a tervéért állami elismerést, kitüntetést, díjat. Mindannyian látjuk, hogy az épület kiváló építészeti adottságokkal rendelkezik, olyan nagyszerű közösségi terei vannak, mint a színházterem, az aula, az iskolai büfé, vagy a könyvtár, ahol közösségi és kulturális rendezvényeket lehet megtartani, illetve az iskola diákjai szívesen töltik a szabadidejüket. Az iskola alapításakor megfogalmazott célokból a mai napig legmarkánsabban a magyar-angol két tanítási nyelvű oktatás megvalósítása jött lére, ez az évek alatt az iskola egyik legnépszerűbb húzó tagozatává nőtte ki magát, az idejáró gyerekeink kiváló eredményeket értek el különböző tanulmányi versenyeken az elmúlt 20 évben, ugyanúgy, mint az idei évben. Az iskola alapítását követően a változó kor igényeihez alakítva megfogalmazódott tervként, hogy hatosztályos gimnáziumi képzést indítsunk az iskola falain belül. Mivel az iskola befogadóképessége véges volt, ezért ezt csak úgy lehetett megvalósítani, hogy külső iskolákat vontuk be ebbe a programba, általános iskolák segítségével egy szövetség, iskolaszövetség alakult ki. A rendszerbe integrálódott az akkori Madách Imre általános iskola, a Tarján III. Általános Iskola és az Arany János Általános Iskola. Később ehhez a programhoz két vidéki kistelepülés, Mórahalom és Zákányszék diákjai is bekapcsolódtak, csatlakoztak. A képzés az első években igen népszerű volt, beváltotta a hozzá fűzött reményeket, az általános iskolákból valóban a legjobb képességű, legszorgalmasabb, legelkötelezettebb diákokat sikerült beiskolázni a hatosztályos rendszerbe, aztán később ez a kezdeti lelkesedés, érdekesség, érdeklődés az iskola iránt alábbhagyott és azt is megfogalmazhatom, hogy a felvett tanulók tanulmányi színvonala fokozatosan csökkent. A fenntartó néhány év után felismerte annak a veszélyét, hogy ezáltal az általános iskolákból a legjobb képességű diákokat vonzza el a gimnázium, ezt a fajta "agyelszívást" próbálta megakadályozni azzal, hogy megszüntette ezt a hatosztályos képzési profilt. Talán a kéttannyelvű tagozaton sajnálom igazán e programnak a megszüntetését, a többi tagozaton talán ennyi volt benne.
Vissza