1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Piacszervezés IV.

A piacszervezés ágazati sajátosságai

Szerző
Budapest
Kiadó: Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 164 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: F - 283. Megjelent 1200 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A "Piacszervezés" c. főiskolai tantárgy tananyagának első kötetét tartja kesében. A tantárgy több, önállónak is tekinthető részből áll: A marketing alapjai, A piackutatás módszertana, a kereslet és... Tovább

Előszó

A "Piacszervezés" c. főiskolai tantárgy tananyagának első kötetét tartja kesében. A tantárgy több, önállónak is tekinthető részből áll: A marketing alapjai, A piackutatás módszertana, a kereslet és kínálat bemutatása és szervezése, a reklám, az üzleti kapcsolatok szervezése, értékesítés és értékesítésösztönzés, kereskedelmi szolgáltatások, a PR, a termelők és kereskedők piacszervezési feladatainak sajátosságai stb. Az összekötő kapocs, amely az egyes témakörökből szerves egészet formál: a piacon végbemenő üzleti, kereskedelmi folyamatok. A tananyag első kötete - amit jelen alkalommal kéziratként jelentetünk meg - tartalmazza a MARKETING alapjaival, történetével, mai szerepével, funkcióival foglalkozó áttekintést. Fontosnak tartjuk annak figyelembevételét, hogy a marketing szemléletet valamennyi gazdasági tantárgy tartalmazza és alkalmazza. A marketing elemeket és funkciókat pedig e tantárgy teljes anyaga dolgozza fel, emellett részben a "Kereskedelmi üzemszervezés", a "Kereskedelem gazdaságtana" és az "Áruismeret" tananyagok egészítik ki. A marketing elméletét és gyakorlatát ily módon a gazdasági tantárgyak egész rendszere segít elsajátítani. E kötet foglalkozik a PIACKUTATÁS MÓDSZERTANÁVAL is. Alapösszefüggéseket, eljárásokat, technikákat és eszközöket tartalmaz. Elsajátításuk elengedhetetlen ahhoz, hogy a kereslet, kínálat, értékesítés és egyéb piaci feladatok, műveletek piaci tényezők és összefüggések feltárásához és elvégzéséhez kellő alapot szeressenek. A tényleges piac-és marketing kutatást az adott piaci jelenségekhez kapcsolva a tananyag további kötetei tartalmazzák. Önálló kötetekben bocsájtjuk közre a piaci műveletek, a reklám és a marketing ágazati sajátosságaival foglalkozó szakmai anyagokat. Vissza

Tartalom

I. A FOGYASZTÁSI CIKKEKET TERMELŐ IPARI VÁLLALATOK 9
ÁRUFORGALMA ÉS PIACSZERVEZÉSE
1. Az ipari termelővállalatok gazdasági és piaci
funkciója 9
13. Az iparpolitika főbb irányai 9
12. Az ipari termelővállalatok funkciója 11
13. A fogyasztási cikkeket termelő iparvállalatok piacpolitikájának alapjai 13
13.1 A termelő iparvállalat céljai 13
13.2 A vállalati politika 15
13.3 A vállalati piacpolitika fogalma 16
14. A termelővállalat piaci tevékenységének környezete 17
15. A termelővállalat piacképessége 19
15.1 A piacorientált vállalat 20
15.2 A termelővállalat piaci rugalmassága 21
2. Az ipari termelővállalat piaci stratégiája 23
21. Az általános piaci stratégia 23
22. A termékstratégia 27
22.1 A termékstruktúra kialakítása 27
22.2 Termékfejlesztés, az új termékek piaci hővezetése 33
3. Beszerzés 4o
31. Gyártás vagy beszerzés? 4o
32. A beszerzési piac kutatása 42
33. A szállítók kiválasztása 44
34. A beszerzés folyamata 46
4. Értékesítés 48
41. Piackiválasztás, piacszegmentáció 48
42. Az értékesítési csatornák 49
43. Az értékesítési folyamat 52
5. A termelővállalatok árpolitikája és egyéb piacbefolyásoló tevékenysége 54
51. Árpolitika 54
52. Piacbefolyásolás 57
52.1 A termelővállalat reklámtevékenysége 58
52.2 A termelővállalat PR-tevékenysége 61
52.3 A termelővállalati vásárlásösztönzés /Sales Promotions/ 63
Ellenőrző kérdések 66
Hivatkozások 66
II. A MEZŐGAZDASÁGI TERMELŐK ÁRUFORGALMA ÉS
PIACSZERVEZÉSE
1. A mezőgazdasági termelők működési területei, funkciói 69
11. Alapvető tevékenységi területek 69
11.1 Növénytermelés 69
11.2 Állattenyésztés 70
11.3 Élelmiszeripar 71
12. Kiegészítő tevékenységi kör 73
12.1 Kapcsolatok a kistermeléssel 73
12.2 Élelmiszervertikumok 74
12.3 Kereskedelmi funkció 75
12.4 Egyéb területek 75
13. Az alapvető és kiegészítő funkciók kapcsolódása 76
2. A kereskedelmi tevékenységet befolyásoló főbb tényezők, feltételek 76
21. Piaci környezet 77
21.1 A kereslet jellemzői 78
21.2 Egyéb piaci tényezők 78
21.3 Piaci verseny 78
22. Közgazdasági feltételrendszer 78
23. Szakmai adottságok 80
23.1 Anyagi-technikai és személyi feltételek 80
23.2 A szervezet sajátosságai 81
3. A mezőgazdasági termelők értékesítési tevékenysége 82
31. Az értékesítés iránya, formái, csatornái 82
4. A mezőgazdasági nagyüzemek sajátos piacszervezési eszközei, lehetőségei 85
41. Piaci célkitűzések a mezőgazdaságban 85
42. A piacszervezés,befolyásolás eszközei 86
43. A piachoz igazodás lehetősége és műszaki eszközei 88
44. A piaci és termelési integráció 89
Ellenőrző kérdések 90
Forrásmunkák 90
III. A FOGYASZTÁSI CIKK KERESKEDELMI VÁLLALATOK
ÁRUFORGALMA ÉS PIACSZERVEZÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI 91
1. A nagy és kiskereskedelmi vállalatok azonos és eltérő áruforgalmi funkciói 91
11. Alapvető áruforgalmi funkciók 92
11.1 Beszerzés 92
11.2 Készletezés 96
11.3 Értékesítés 98
12. Járulékos kereskedelmi funkciók 99
2. A fogyasztási cikk kereskedelmi vállalatok áruforgalmi és piacszervezési tevékenységét meghatározó feltételek 105
21. A fogyasztási cikkek piacának sajátosságai 105
22. Szakmai működési feltételek, erőforrások, tárgyi feltételek 108
3. A fogyasztási cikk kereskedelmi vállalatok piaci célkitűzései 109
4. A nagy-és kiskereskedelem sajátos piacszervezési eszközei, lehetőségei 112
41. A fogyasztási cikk kereskedelmi vállalatoknál alkalmazott marketing-kutatási módszerek, eljárások 112
42. A fogyasztási cikk kereskedelmi vállalatoknál alkalmazott piacbefolyásolási eszközök
és megoldások 114
43. Egyéb piacszervezési eszközök 116
5. A hálózati egységek Önálló piacszervezési lehetőségei 118
Ellenőrző kérdések 120
Irodalomjegyzék 120
IV. A TERMELŐESZKÖZ-KERESKEDELMI VÁLLALATOK ÁRUFORGALMA ÉS PIACSZERVEZÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI 121.
1. A TEK vállalatok funkciói 121
11. Alapvető funkciók 121
12. Járulékos funkciók 124
2. A TEK vállalatok kereskedelmi /áruforgalmi/ tevékenységét befolyásoló feltételrendszer 125
21. A termelőeszközök piacának sajátosságai 126
22. A szervezeti felépítés és működés sajátos vonásai 128
23- Technikai feltételek, személyi feltételek, speciális szakmai adottságok 13o
3. A TEK vállalatok piaci célkitűzései és üzletpolitikája 132
4. A TEK vállalatok sajátos piacszervezési eszközei 133
41. A TEK vállalat és a partner /termelő/ vállalat közötti termékforgalmi kapcsolatok 134
42. A TEK vállalatok piackutatási módszerei 139
43, A TEK vállalatok által felhasznált piacbefolyásoló eszközök sajátos vonásai 139
V. A FOGYASZTÁSI SZÖVETKEZETEK /ÁFÉSZ-ek/ ÁRUFORGALMA ÉS PIACSZERVEZÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI 147
1. Az áfész-ek sajátos szerepe, működési területe 147
11. Társadalmi célok, kereskedelmi feladatok 147
12. Különleges szerep a kistelepüléseken és a városokon kívüli területek ellátásában 149
13. A tagsági igények a fogyasztási szövetkezetekkel szemben 150
2. Az áfész-ek piaci helyzete és működési feltételrendszere 151
21. Az árubeszerzés, árualap biztosítás sajátosságai 151
22. A hálózat adottságai, fejlesztési lehetőségei 152
3. A fogyasztási szövetkezetek tevékenysége, funkciói 153
31. Az áfész-ek alaptevékenysége 153
31.1 Bolti kiskereskedelem 154
31.2 Vendéglátóipari tevékenység 154
31.3 Mezőgazdasági termékfelvásárlás 155
32. Kiegészítő üzemágak, vertikumok kialakítása 155
33. Az árucsere és a kishatármenti forgalom 156
4. Az áfész-ek piacszervezési tevékenysége 156
41. Piaci célkitűzések 157
42. Az üzleti kapcsolatok terén az együttműködés lehetőségei 152
43. A piacbefolyásolás módszerei és eszközei a fogyasztási szövetkezeteknél 160
44. A szövetkezeti szervek együttműködése a piacszervezésben 162
Ellenőrző kérdések 164
Irodalomjegyzék 164
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem