Előszó
„Ne azt akarjátok eladni, amit megtermeltetek, hanem azt termeljétek, amit el tudtok adni"
Napjaink egyre élesedő gazdasági versenyében az információk birtoklása, ismerete, alapvető stratégiai...
Tovább
Előszó
„Ne azt akarjátok eladni, amit megtermeltetek, hanem azt termeljétek, amit el tudtok adni"
Napjaink egyre élesedő gazdasági versenyében az információk birtoklása, ismerete, alapvető stratégiai kérdéssé vált. A gazdasági élet szereplői számára tény, hogy tevékenységük, erőfeszítéseik a piacon, a vevők által kerülnek értékelésre, minősítésre.
Régi közhely, hogy az információ-hatalom, de meg kell jegyeznünk, hogy a túl sok információ, a rossz információáramlás, -továbbítás, az információk gondatlan kezelése, felületes, nem kellően átgondolt következtetések levonása belőlük, hibás, rossz döntések meghozatalához és végrehajtásához vezet. Az így okozott problémák helyrehozatala gyakran költségesebb, mint egy szakszerűen felépített, és lebonyolított piackutatás lebonyolítása.
Versenyezni persze az információk hiányában is lehet, sőt néha maga a verseny kényszeríti ki egy-egy döntés gyors meghozatalát, amikor is nincs lehetősségünk tájékozódni a döntésünk eredményét befolyásoló tényezőkről. Mégis azt kell, hogy mondjuk, a gazdasági szervezetek vállalkozók számára elengedhetetlen, hogy ismerjék piacukat, elemezzék a fogyasztói igényeket, a vásárlói elvárásokat, a versenytársak jelenlétét, tevékenységét, a döntésük kimenetelét befolyásoló tényezőket, és a szerzett információk birtokában jól megalapozott döntéseikkel valóban el tudják adni azt, amit megtermeltek.
Vissza