1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Piackutatás

Jegyzet

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Nyíregyháza
Kiadó: Nyíregyházi Főiskola Gazdasági és Társadalomtudományi Kar
Kiadás helye: Nyíregyháza
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 75 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7336-36-2
Megjegyzés: Jegyzet. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

„Ne azt akarjátok eladni, amit megtermeltetek, hanem azt termeljétek, amit el tudtok adni"
Napjaink egyre élesedő gazdasági versenyében az információk birtoklása, ismerete, alapvető stratégiai... Tovább

Előszó

„Ne azt akarjátok eladni, amit megtermeltetek, hanem azt termeljétek, amit el tudtok adni"
Napjaink egyre élesedő gazdasági versenyében az információk birtoklása, ismerete, alapvető stratégiai kérdéssé vált. A gazdasági élet szereplői számára tény, hogy tevékenységük, erőfeszítéseik a piacon, a vevők által kerülnek értékelésre, minősítésre.
Régi közhely, hogy az információ-hatalom, de meg kell jegyeznünk, hogy a túl sok információ, a rossz információáramlás, -továbbítás, az információk gondatlan kezelése, felületes, nem kellően átgondolt következtetések levonása belőlük, hibás, rossz döntések meghozatalához és végrehajtásához vezet. Az így okozott problémák helyrehozatala gyakran költségesebb, mint egy szakszerűen felépített, és lebonyolított piackutatás lebonyolítása.
Versenyezni persze az információk hiányában is lehet, sőt néha maga a verseny kényszeríti ki egy-egy döntés gyors meghozatalát, amikor is nincs lehetősségünk tájékozódni a döntésünk eredményét befolyásoló tényezőkről. Mégis azt kell, hogy mondjuk, a gazdasági szervezetek vállalkozók számára elengedhetetlen, hogy ismerjék piacukat, elemezzék a fogyasztói igényeket, a vásárlói elvárásokat, a versenytársak jelenlétét, tevékenységét, a döntésük kimenetelét befolyásoló tényezőket, és a szerzett információk birtokában jól megalapozott döntéseikkel valóban el tudják adni azt, amit megtermeltek. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 7
1. FEJEZET 9
A piac, piac felvevőképességének és szerkezetének jellemzésére alkalmas mutatók 9
A piactípusok 11
2. FEJEZET 15
Piackutatás vagy marketingkutatás 15
A MIR 16
3. FEJEZET 17
A marketingkutatási folyamat szakaszai 17
Az ügynökségválasztás, kapcsolattartás 18
A piaci információval szemben támasztott követelmények 21
4. FEJEZET -23
A szekunder jellegű információk 23
A szekunder információk fajtái, megszerzésük, felhasználásuk 24
A szekunder információk felhasználása és ellenőrzése 24
5. FEJEZET 27
A kvalitatív kutatás 27
6. FEJEZET 29
A primer jellegű információk 29
A Kutatási interjú 29
Egyéni mélyinterjú 30
A klasszikus fókuszcsoport 32
Kérdőívszerkesztés 34
A megfigyelés 37
A panelkutatás 38
A megkérdezésen alapuló vizsgálatok 39
A kísérlet 48
7. MINTAVÉTELI MÓDOK A PRIMER PIACKUTATÁSBAN 51
Minta vagy teljes körű felmérés 51
A nem véletlen mintavételi technikák 54
A véletlen kiválasztáson alapuló technikák 55
8. EGY TERMÉK KIALAKÍTÁSA ÉS PIACI MENEDZSELÉSE SORÁN FELMERÜLŐ KUTATÁSOK 59
Használat- és attitűdkutatás 59
9. A BUSINESS TO BUSINESS KUTATÁSOK 63
A business-to-business kutatások módszerei 63
A szekunder információk 63
Primer kutatás 63
A busíness-to-business kutatások célcsoportjai 66
10. KUTATÁSETIKAI KÉRDÉSEK 69
A marketing- és társadalomkutatás nemzetközi ICC/ESOMAR szabályzata 69
FELHASZNÁLT IRODALOM 75

Magyar Zoltán

Magyar Zoltán műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Magyar Zoltán könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem