1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Piac-verseny-szerződés

Irányítási és pénzügyi módszerek az önkormányzati településüzemeltetésben

Szerző
Budapest
Kiadó: "Helyi demokrácia és újítások" Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 259 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-04-6497-7
Megjegyzés: Készült 1000 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ezen könyv kidolgozását és a hozzá kapcsolódó előkészítő önkormányzati munkálatokat a hét magyar országos önkormányzati szövetség 1994-ben tett angliai látogatása indította el. Akkor ugyanis a... Tovább

Előszó

Ezen könyv kidolgozását és a hozzá kapcsolódó előkészítő önkormányzati munkálatokat a hét magyar országos önkormányzati szövetség 1994-ben tett angliai látogatása indította el. Akkor ugyanis a szövetségek képviselői úgy látták, hogy az angol önkormányzati rendszerben alkalmazott kötelező versenytárgyalási rendszer különösen jól felhasználható a saját szolgáltató szervezeteik működésének és gazdálkodásának irányításában tapasztalt problémák megoldására. Annak ellenére, hogy a magyar önkormányzatok támogatják ezeket a szolgáltató szervezeteket és a legtöbb esetben teljesen, vagy részben tulajdonosaik is, általában nincs meg a megfelelő képességük arra, hogy a szolgáltatás mennyisége és minősége, valamint a cégek gazdálkodása és hatékony működése felett kellő befolyásuk legyen. Az angol helyi önkormányzatok és a belső szolgáltató szervezetek, vagy a szolgáltatást ellátó magánszervezetek között létrejövő szerződéses kapcsolat úgy tűnt, hogy modell értékű lehet, vagy legalább is hasznos ismereteket jelenthet a magyar önkormányzatok számára. Ezek után Nick Devas és Péteri Gábor vezetésével egy angol és magyar szakértőkből álló munkacsoport jött létre. Pályázati úton települési önkormányzatok kerültek kiválasztásra, ahol azután a terepi munkálatok folytak. A több jelentkező közül végül hat önkormányzatnál dolgoztak a magyar szakértők, az angol partnereik alkalmankénti látogatása mellett. Ezen munkálatok során összegyűjtött tapasztalatok nagy segítséget jelentettek mind az angol, mind a magyar szakértők számára a kézikönyv megírásakor. A Know How Fund irányításom mellett folyó önkormányzati reformprogramja nagy örömmel támogatta ezt a munkát és a könyv kiadását. Köszönöm a szerzők munkáját és a terepi munkálatokban résztvevő önkormányzatok közreműködését. Gratulálnom kell Nick Devasnak és Péteri Gábornak a projekt irányítása során végzett kemény, pontos és alkotó munkájukhoz. Reményeim szerint ez a kötet jelentős mértékben fogja segíteni a magyar helyi önkormányzatok fejlődését. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Bevezető 9
1. A településüzemeltetési szolgáltatások megszervezése
(Horváth M. Tamás - Péteri Gábor) 15
1.1. Önkormányzati feladatok 15
1.2. A Közbeszerzési törvény hatása 18
1.3. Nemzetközi modellek 21
1.3.1. Anglia 21
1.3.2. Franciaország 22
1.3.3. Németország 24
1.4. A szerződéses kapcsolatok sajátosságai 27
1.1. sz melléklet: A településüzemeltetés területén működő szakmai szervezetek 35
2. Kommunális szolgáltató egységek tulajdonlása és szervezeti formái (Kristóf Zoltán) 37
2.1. A szolgáltatások tipikus formái Magyarországon (jogi ás szervezeti jellemzők)37
2.1.1. A gazdasági társaságokról szóló 1988. évi VI. törvény és a hatálya alá tartozó társaságok37
2.1.2. A gazdasági társaságokról szóló 1988. évi VI. törvény hatálya alá nem tartozó társaság, a közhasznú társaság (kht.)44
2.1.3. A költségvetési szerv 45
2.1.4. Közszolgáltatási feladatok szerződésbe adása 47
2.1.5. Koncessziós szerződés 47
2.2. A társaságok és a költségvetési szervek gazdálkodásának összehasonlítása
2.2.1. A menedzsment elszámoltathatósága 50
2.2.2. Számvitel 52
2.2.3. Bérezés, anyagi ösztönzés 52
2.2.4. Vállalkozási tevékenység, a tevékenységi körök bővítése 53
2.2.5. Adózás 54
2.3. A településüzemeltetési szervezet és a szolgáltatások szerződésbe adása 59
2.3.1. Az ellátó szervezet megóvása, vagy hatékonyságának fokozása 59
2.3.2. A szolgáltató szervezet sorsa, ha a szerződést más szervezet nyeri el 60
2.3.3. A megbízói és tulajdonosi szerep elkülönítése 61
2.1. sz. melléklet: A közszolgáltatási feladatok megoldása Nagykőrösön 64
3. Az önkormányzat, mint megrendelő (Péteri Gábor - Császár Csaba) 69
3.1. Szolgáltatási ás pénzügyi felelősség szétválasztása 71
3.2. A megbízó feladatai 73
3.2.1. Feladatrangsorolás, szolgáltatási színvonal meghatározás 73
3.22. Szolgáltató szervezeti forma 74
3.2.3. Költségszámítás 75
3.2.4. A szerződések nyomon követése 78
3.3. Közös feladatellátás 78
3. 1. sz melléklet: A településüzemeltetés irányítása (Mezőberény) 80
3.2. sz melléklet: Javaslatok a városüzemeltetési feladatok ellátására (Miskolc) 88
3.3. sz melléklet: Információk az önkormányzat részére 93
3.4. sz melléklet: Feladatmeghatározás, Hulladékszállítás és közterület-tisztítás 97
3.5. sz melléklet: Feladatmeghatározás,, Játszóterek karbantartása 112
4. Versenytárgyalás és szerződéskötés
A versenytárgyalásra vonatkozó előírások és a szerződési eljárások
(Howard Davis) 119
4.1. Mi is a szerződésbe adás célja? 120
4.2. A verseny előkészítése 121
4.3. Milyen szolgáltatásra tartanak igényt? 122
4.4. A megbízó szerepe 123
4.5. A szerződés összeállítása 124
4.6. A szerződés kulcsfontosságú elemei 125
4.7. Árképzés, költségváltozás 126
4.8. A versenytárgyalási folyamat 126
4.9. A szerződés időtartama 128
A helyi szabályozottság jelentősége (Horváth Tamás) 130
4.1. sz melléklet: Parkfenntartási szerződés 136
4.2. sz melléklet: Jelentkezési lap és ajánlattétel előtti kérdőív 141
4.3. sz- melléklet: Kérdőív az ajánlat megtételéhez
4.4. sz melléklet: Versenytárgyalási információ 156
4.5. sz melléklet: Ráfordítások jegyzéke 160
4.6. sz melléklet: Szerződéses feltételek 168
4.7. sz melléklet: Az önkormányzati szerződések és versenyeztetésszabályozásáról 184
Piac - verseny - szerződés
5. Az ajánlati ár meghatározása (Brian Page) 201
5.1. Árképzés a pályázat megnyerése érdekében 201
5.2. Piaci ismeretek 201
5.3. A megcélzott ár kialakítása 202
5.4. A szerződés elnyerése és végrehajtása 204
5.5. Talpon maradni a szerződés elvesztése után 205
6. A szerződés menedzselése (Howard Davis) 207
6.1. Megbízó - vállalkozói találkozók 207
6.2. Eltérés a szerződéstől 207
6.3. A szerződés működésének nyomon követése 208
6.3.1. Minőségbiztosítás 209
6.4. Problémakezelés, viták 210
6.5. Feddhetetlenségi megfontolások 210
6. L sz melléklet: Hulladéklerakó üzemeltetési szerződése 212
7. Szolgáltatási díjak, tarifapolitika és a bevételek beszedése
(Nick Devas) 215
7.1. Mikor alkalmazhatók díjak ás mikor nem? 215
7.2. A díjak megállapításának alapelvei 218
7.3. A díjak meghatározása 221
7.4. Ki állapítsa meg ás ki szedje be a díjakat? 223
7.5. A bevételek beszedésének módszerei 225
7.1. sz melléklet: Néhány díjmegállapítási módszer 229
7.2. sz melléklet: Önkormányzati szolgáltatások díjszabási módszerei 231
7.3. sz melléklet: Javaslatok a díjpolitika kialakítására (Cegléd) 233
8. Üzleti terv készítése önkormányzati szolgáltató szervezetek részére
(Brian Page) 237
8.1. Milyen egy üzleti terv? 237
8.2. Miért van szükségünk üzleti tervre? 239
8.3. Az üzleti terv elkészítése
8.3.1. Bevezető
8.3.2. A menedzsment 243
8.3.3. A helyzetelemzés 244
8.3.4 Célkitűzések meghatározása
8.3.5. Erőforrások előrejelzése 254
8.3.6. Teljesítmény áttekintése
8.4. Javaslatok az üzleti terv formájára 258
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Piac-verseny-szerződés Piac-verseny-szerződés

A gerinc enyhén töredezett.

Állapot:
2.840 Ft
1.420 ,-Ft 50
11 pont kapható
Kosárba