I. kötet | |
Előszó | |
Köszöntés | |
Köszönetnyilvánítás | |
Üdvözli Önt a Photoshop 5 | 1 |
Mi a Photoshop? | 3 |
A képszerkesztés elmélete | 4 |
Bitképek és objektumok | 4 |
A pixelgrafikus programok előnyei és hátrányai | 5 |
A vektorgrafikus programok előnyei és hátrányai | 6 |
Mikor használjuk a Photoshopot? | 7 |
Mikor használjunk vektorgrafikus rajzolóprogramot? | 8 |
A számítógépes tervezés eszközei | 8 |
Variációk a Photoshopra | 9 |
Gyorstalpaló az 5-ös verzióhoz | 11 |
Munka a Photoshoppal | 17 |
Az első pillantás a Photoshop 5-re | 17 |
A Photoshop elindul | 18 |
A kezdőképernyő trükkjei | 18 |
Kapcsolat az Internettel | 19 |
A Photoshop felhasználói felülete | 20 |
Az információs mező | 22 |
Az eszközök | 27 |
Az eszköztár vezérlői | 34 |
Lebegő paletták | 36 |
Navigálás a Photoshopban | 40 |
A nézet mérete | 40 |
A Nagyító eszköz | 42 |
A nagyítás parancsok | 43 |
A nagyítás mező | 43 |
Referenciaablak készítése | 45 |
Görgetés az ablakon belül | 45 |
A Navigátor paletta | 47 |
A felhasználói felület testreszabása | 48 |
A preferencia-panelek | 49 |
Általános preferenciák | 50 |
Mentési beállítások | 53 |
Megjelenítés és mutatók | 55 |
Átlátszóság és színtartomány | 57 |
Mértékegységek és vonalzók | 59 |
Segédvonalak és rács | 60 |
Bővítmények (Plug-in-ek) és lemezkedés | 62 |
Gyorstárak | 64 |
Fizikai memória használata | 65 |
Megjegyzések fűzése képünkhöz | 66 |
Billentyűsorozatok és módosító billentyűk | 69 |
Rejtett gyorsbillentyűk és módosító billentyűk | 70 |
Alt+Billentyű együttesek | 70 |
Gyorsbillentyű összefoglaló táblázat | 80 |
Scriptek létrehozása | 106 |
Script rögzítése | 107 |
Script szerkesztése | 111 |
Scriptek és műveletek futtatása | 114 |
Készlet (egy "set") mentése | 116 |
Képek feldolgozása parancs-fájlokkal | 117 |
Hogyan működik a digitális képszerkesztés | 121 |
A képszerkesztés alapjai | 123 |
Hogyan épülnek fel a képek | 123 |
Méret és felbontás | 124 |
A nyomtatási felbontás megváltoztatása | 125 |
Az oldalbeállítás felbontásának megváltoztatása | 127 |
Milyen legyen a tökéletes felbontás? | 127 |
A képernyőn látható képek felbontása | 129 |
Hogyan lehet megnyitni, megduplázni, és elmenteni a képeket | 130 |
Új kép létrehozása | 132 |
Létező kép megnyitása | 136 |
Kép megduplázása | 142 |
Képek lemezre mentése | 143 |
Fájl formátumok | 146 |
Alkalmazások közötti formátumok | 156 |
A legfontosabb formátumok | 166 |
Furcsa formátumok | 172 |
Továbbra sem sikerült a fájlt megnyitni? | 179 |
Átméretezés és vágás | 179 |
Átméretezés | 180 |
Vágás | 184 |
Színek használata | 191 |
Színek kiválasztása és szerkesztése | 191 |
A színek közelebbről | 192 |
A színválasztó használata | 193 |
Számbeli színértékek bevitele | 197 |
Munka különböző színmódokkal | 198 |
RGB | 199 |
HSB | 201 |
CMYK | 201 |
A CIE Lab modell | 205 |
A Lab anatómia megértése | 205 |
Szürkeárnyalatos kép | 207 |
Fekete és fehér (vonalas kép) | 208 |
A Photoshop más színválasztó módszerei | 213 |
Előre definiált színek | 213 |
A Szín paletta | 216 |
Színtár | 217 |
A Pipetta eszköz | 218 |
A Színmintavételező (Color Sampler) eszköz | 219 |
A színmenedzselés alapjai | 223 |
Belevetjük magunkat a színek világába | 223 |
A színbeállítások parancsai | 224 |
Egy jellegzetes színegyeztetési folyamat | 225 |
A forrás-monitor beállítása | 226 |
Az ideális RGB környezet beállítása | 229 |
A profilok beágyazása | 231 |
A cél-monitor beállítása | 232 |
A színtér konvertálása | 233 |
Színkonverzió központja | 235 |
Profilok beágyazása | 235 |
Feltételezett profilok | 237 |
Profilkülönbözőségek kezelése | 238 |
A színcsatornák bemutatása | 238 |
Miért kell ezzel foglalkozni? | 239 |
Hogyan működnek a csatornák | 240 |
Csatornák bekapcsolása és megtekintése | 241 |
A csatornák a gyakorlatban | 243 |
RGB csatornák | 244 |
CMYK csatornák | 245 |
Lab csatornák | 245 |
A csatornák további felhasználási lehetőségei | 247 |
Színcsatorna hatások | 253 |
A színes szkennelt képek minőségének javítása | 253 |
Többcsatornás technikák használata | 255 |
A színcsatornák helyettesítése és felcserélése | 258 |
Képek nyomtatása | 259 |
A nyomtatásról | 259 |
A nyomtatás szakmai szóhasználatának megértése | 260 |
Képek (kompoziciók) nyomtatása | 264 |
A nyomtató megválasztása | 265 |
Az oldalbeállítás | 267 |
A raszterrács megváltoztatása | 272 |
A pontterülés kompenzálása | 276 |
Oldalak nyomtatása | 278 |
Színkivonatok készítése | 281 |
A nyomtató beállítása | 283 |
Rátöltés (Alátöltés) | 287 |
Duplex kép nyomtatása | 288 |
Duplex kép létrehozása | 289 |
Duplex kép reprodukálása | 291 |
Egyedi duplex csatornák szerkesztése | 292 |
Direkt színek elkülönítése | 294 |
Kép-katalógus nyomtatása | 295 |
Festés és retusálás | 301 |
Festés és szerkesztés | 303 |
A festő és szerkesztő eszközök működése | 303 |
Ismerkedjünk meg az eszközökkel | 305 |
Alapvető technikák | 310 |
Az ecset formája és az áttetszőség | 321 |
Az ecsetek paletta | 322 |
Ecsetforma szerkesztése | 323 |
Áttetszőség (Opacitás), nyomás és expozíció | 329 |
Fakuló vonalak | 332 |
A festés elhalványítása | 332 |
Nyomás-érzékeny táblák beállítása | 336 |
Ecsetmódok | 341 |
A három világosító és sötétítő mód | 347 |
Kitöltés és körvonalazás | 351 |
A kép egyes részeinek kitöltése | 351 |
Valamely terület színes kitöltése | 352 |
A Festékesvödör eszköz | 352 |
A Kitöltés parancs | 358 |
A Backspace billentyű használata | 360 |
A festékesvödör használata a kijelölésen belül | 361 |
Színátmenetes kitöltők használata | 362 |
A színátmenet eszközök használata | 363 |
Színátmenet-stílusok | 365 |
Színátmenet opciók | 367 |
A színátmenet sávozódásának megszüntetése | 369 |
Egyedi színátmenetek létrehozása | 371 |
Színátmenetek és ecsetmódok | 377 |
Körvonalak és nyílhegyek használata | 380 |
Nyílhegyek illesztése | 382 |
Nyílhegyek illesztése görbe vonalakhoz | 384 |
Retusálás, ismétlés és helyreállítás | 389 |
A három legjobb | 389 |
Képelemek klónozása | 391 |
A klónozási folyamat | 392 |
Hibák retusálása | 396 |
Régi fotók helyreállítása | 398 |
Zavaró háttérelemek eltávolítása | 403 |
Ismétlődő minták alkalmazása | 408 |
Mintázatok igazítása (vagy nem igazítás) | 410 |
Mintázatok és textúrák létrehozása | 411 |
Varrat nélküli egyéni mintázatok készítése | 414 |
Egy teljesen új visszavonási stratégia | 419 |
A hagyományos visszaállítási funkciók használata | 421 |
Az Előzmények (History) paletta | 423 |
Lefestjük a múltat | 427 |
Kijelölések, rétegek és görbék | 435 |
Kijelölések és görbék | 437 |
A kijelölés alapelvei | 437 |
A kijelölés működése | 438 |
Szabályos geometriai alakzat kijelölők | 440 |
Szabálytalan alakú körvonalak | 443 |
Mágneses kijelölés | 445 |
A Varázspálca világa | 449 |
A kijelölés-körvonalak módosítási lehetőségei | 453 |
Gyors változtatások | 454 |
Kézi hozzáadás és kivonás | 454 |
A Shift és az Alt mesterfogásai | 455 |
Hozzáadás és kivonás menü paranccsal | 457 |
Kijelölés körvonalak finomítása | 461 |
Kijelölések mozgatása és duplikálása | 468 |
A Mozgató eszköz szerepe | 468 |
Végezzünk pontos mozgásokat | 469 |
A kijelölés-körvonal mozgatása függetlenül annak tartalmáról | 473 |
A kijelölés körvonal méretezése és elforgatása | 475 |
A lebegő kiválasztása idő előtti letűnése | 476 |
Görbék rajzolása és szerkesztése | 477 |
Nagyvonalakban a görbékről | 478 |
Rajzolás a Toll eszközökkel | 481 |
Görbék átalakítása és módosítása | 486 |
Görbék kitöltése | 493 |
Festés görbe mentén | 494 |
Görbék konvertálása és elmentése | 497 |
Görbecsere az Illustratorral | 500 |
Maszkok készítése | 507 |
Maszkokkal történő kiválasztás | 507 |
Maszkok értelmezése | 508 |
Festés és szerkesztés a kijelölésen belül | 510 |
Munka Gyorsmaszk módban | 513 |
A gyorsmaszk működése | 514 |
Átmenet mint maszkok | 521 |
Áttűnő nyilak létrehozása | 526 |
Automatikus maszkkészítés | 530 |
A Színtartomány parancs használata | 530 |
Néhány hasznos tanács a Színtartományalkalmazásához | 535 |
Különálló Maszk csatorna készítése | 537 |
Egy kijelölés-körvonal maszkcsatornába mentése | 537 |
Maszk kijelöléssé konvertálása | 540 |
A maszk és a kép nézetei | 541 |
Maszk készítése a képből | 542 |
Rétegek és átalakítások | 551 |
Rétegek, rétegek mindenütt | 551 |
Egy kiválasztás rétegre tevése | 553 |
Egyéb lehetőségek új rétegek készítésére | 554 |
Másolat készítése rétegről | 556 |
Munka a rétegekkel | 557 |
Kapcsolgatások a rétegek között | 558 |
Kapcsolgatás a rétegek között a billentyűzet segítségével | 559 |
Az átlátszóság megértése | 560 |
A háttérréteg megváltoztatása | 562 |
Rétegek sorrendjének megváltoztatása | 564 |
Automatikus belesimítási technikák | 566 |
Rétegek összhatása | 568 |
Különböző rétegek eggyé olvasztása | 570 |
Rétegek törlése | 571 |
Összeolvasztott rétegű kép elmentése | 571 |
Réteg tartalmának kiválasztása | 572 |
Vetett árnyékok | 573 |
Dicsfények | 576 |
Automatikus árnyékok, ragyogó körvonalak és bevésések | 581 |
Az Effektek párbeszédablakon belül | 584 |
Effektek módosítása és felbontása | 588 |
Rétegek mozgatásaí és igazítása | 590 |
Rétegek összekapcsolása | 591 |
Segédvonalak használata | 592 |
Automatikus igazítás és szétosztás | 594 |
Vezető rács kialakítása | 595 |
A Mérce eszköz használata | 596 |
Transzformációk alkalmazása | 597 |
Az egész kép változtatása | 597 |
Rétegek és kiválasztások transzformációja | 598 |
Numerikus transzformációk | 601 |
Maszkolás és a rétegek | 602 |
Átlátszóság megőrzése | 602 |
Réteg-specifikus maszkok készítése | 605 |
Beleillesztés egy kiválasztásba | 608 |
Rétegek maszkcsoportjai | 608 |
Szöveg magas fokon | 613 |
Szövegszedés a Photoshop 5.0-ban | 613 |
A bittérképpé alakított szöveg korlátai | 614 |
A bittérképpé alakított szedés előnyei | 615 |
A Szöveg eszköz használata | 618 |
Elfogadás és szerkesztés | 620 |
Szöveg kijelölése | 622 |
Szöveg formázása | 623 |
Szövegmaszkok és rétegműveletek | 631 |
Egyéb szövegfunkciók | 641 |