1.062.023

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Multimédia

Több mediális összetevővel rendelkező irodalmi szövegek elemzése

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Magánkiadás
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 69 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

"A műveltségi területek közös követelményei" fejezetében "A kommunikációs kultúra" cím alatt a NAT a következőket tartalmazza:
"A kommunikációs kultúra a megismerést, a tanulást, a tudást, az... Tovább

Előszó

"A műveltségi területek közös követelményei" fejezetében "A kommunikációs kultúra" cím alatt a NAT a következőket tartalmazza:
"A kommunikációs kultúra a megismerést, a tanulást, a tudást, az emberi kapcsolatokat, az együtt működést, a társadalmi érintkezést szolgáló információk felfogása, megértése, szelektálása, elemzése, értékelése, felhasználása, közvetítése, alkotása. Összetevői a szimbolikus (verbális, matematikai) jelek útján történő, a képi, valamint a mozgásban, a tevékenységben, a magatartásban megnyilvánuló kommunikációs képességei. Beletartozik ebbe a metakommunikáció (a tekintet, a gesztusok, a testtartás, a hanghordozás, a mozgástér) alkalmazásának ismerete is.
A kommunikációs kultúra részben a műveltség, a tudás alapja, részben az egyén szocializációjának, a társadalmi érintkezések, az egyéni és a közösségi érdek érvényesítésének, egymás megértésének, elfogadásának, megbecsülésének döntő tényezője. Középpontjában az önálló ismeretszerzés, véleményformálás és -kifejezés, a vélemények, érvek kifejtésének, értelmezésének, megvédésének a képességei állnak. Mindezek elsősorban az anyanyelv minél teljesebb értékű ismeretét kívánják."

Budapest Tudományos Ismeretterjesztő Társulatá-nak Kossuth Klubja az Országos Közoktatási Szolgáltató Irodával közösen az 1995/96. tanévben - többek között - magyar nyelvből tanári továbbképzési sorozatot szervezett. A programot az egyes műveltségi területek szakértői a Nemzeti Alapterv szellemében úgy állították össze, hogy a résztvevők egyaránt megismerkedhessenek az adott témára vonatkozó szaktudományok legújabb eredményeivel, valamint megismerkedhessenek néhány, a tanítás-tanulás folyamatában a tanulói kreativitás képességének kialakítását elősegítő gyakorlattal is. Vissza

Tartalom

Előszó5
A multimediális szövegek elemzése7
Berzsenyi Dániel - Kodály Zoltán: A magyarokhoz II. (1807)17
Berzsenyi Dániel: A magyarokhoz II. (1807)17
Kodály Zoltán: A magyarokhoz. Berzsenyi 1807. (1936)19
A megzenésített szöveg verstani és zenei metrikai-ritmikai szerkezetének összehasonlítása23
Az elemzés lehetséges 'kreatív megközelítései'26
Arany János - Zichy Mihály: Ágnes asszony27
Arany János: Ágnes asszony27
Zichy Mihály: Ágnes asszony30
A ballada szövege és az illusztrációk kapcsolatához49
Befejező megjegyzések53
Kitekintés55
Függelék57
A magyar nyelvű (verbális) szövegek szemiotikai szövegtanának diszciplináris környezete59
Bibliográfia65
Tartalom69
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem