1.060.417

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Jena-plan iskolák Hollandiában

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Iskolafejlesztési Alapítvány-OKI Iskolafejlesztési Központ
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Amatőr papírkötés
Oldalszám: 131 oldal
Sorozatcím: Altern Füzetek
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-041-670-0
Megjegyzés: Néhány ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ezt az olvasókönyvet a II. Pécsi Pedagógiai Nyári Egyetem Jenaplan műhelyére készítettük, melyet Magyarországon 1990. június ; 27. és július 6. között tartunk meg.
A kötet Peter Petersen... Tovább

Előszó

Ezt az olvasókönyvet a II. Pécsi Pedagógiai Nyári Egyetem Jenaplan műhelyére készítettük, melyet Magyarországon 1990. június ; 27. és július 6. között tartunk meg.
A kötet Peter Petersen "Jena-plan" iskolájának történeti hátteréről tartalmaz szövegeket, beillesztve azt az első és második világháború közötti korszaknak az oktatás megújítását célzó nemzetközi mozgalmába. Ennek a periódusnak valamennyi számottevő nevelési szakembere részt vett az Új Nevelés Társaságá (New Education Fellowship - N.E.F.) programjában.
A Jena-plan iskolák Hollandiában - mintegy az Új Nevelés Társasága holland szekciójából kisarjadó kezdeményezésként - az 1960-as évektől fontos innovatív mozgalommá váltak. Ezek az iskolák - országos szerveződésük keretei között - több mint kétszázan vannak, életerős és tevékeny csoportot alkotnak. Többségük elemi, de van köztük néhány középfokú iskola is.
Hollandiában egyrészt felekezeti (protestáns, római katolikus), másrészt nem felekezeti, magán (vagyis nem köz-, nem „public") iskolák működnek, s mindkét csoportot az állam támogatja. Emellett ott vannak természetesen az önkormányzati iskolák). Jena-plan iskolákat mind a három kategóriában találhatunk. Ám a Jena-plan iskolák regionális és országos szinten saját hálózatukat is megteremtették.
A későbbiekben némi tájékoztatást adunk ezekről a holland fejleményekről és eredményekről. Vissza

Tartalom

Bevezető. A holland szerkesztő előszava 5
Peter Petersen: Valakivé válás az én benső növekedése révén 7
Susan Freudenthal-Lutter: Peter Petersen és Jenai iskolája 9
A Jena-plan iskola alapelvei (miként azokat Susan Freudenthal-Lutter megfogalmazta) 23
Susan J. Freudenthal: Ritmus és szabadság 29
A Jena-plan története Hollandiában 41
Hollandia. Az oktatási rendszer 42
Nemzetközi kapcsolatok 46
Kees Vreugdenhil: 100-tól 2000-ig.
A Jena-plan iskolák perspektívái 49
Jena-plan iskolák Hollandiában 65
A világban való tájékozódás 67
A technológia 68
Jos Elstgeest: A gyerekek és a környezet 75
A párbeszéd 101
Kees Both: Idő és tér a Jena-plan iskolában 109
Életkörnyezet és tanulási környezet a nyitott osztályteremben 120
Informális tanítás a nyitott osztályteremben 125
V. Howes: Iskolai nappali szoba 127
Kees Both: A szerkesztő utószava 131
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem