kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 135 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 36016. |
A lélektan tárgya, alapelvei és alkalmazásának területei | 7 |
A lélektan tárgya | 7 |
A lelki jelenségek felosztása | 9 |
A tudományos materialista lélektan alapelvei | 10 |
A lélektan alkalmazásának területei | 12 |
A lélektan szerepe a pedagógiai tevékenységben | 14 |
A magasabb idegműködés törvényszerűségei | 15 |
Az idegrendszer felépítése | 15 |
Az idegrendszer működése | 17 |
Az ingerület és a gátlás | 20 |
A megismerés lélektana | 23 |
Az érzékelés | 23 |
Az észlelés | 26 |
A figyelem | 29 |
Az emlékezés | 35 |
Az emlékezet típusai | 38 |
Az emlékezés egyéni sajátosságai | 40 |
Az emlékezet fejlesztése | 41 |
A tanulás lélektani elvei és módszerei | 42 |
A tanulás formái | 42 |
Az iskolai tanulás formái | 44 |
Az eredményes tanulás feltételei | 44 |
A tanulás szakaszai és fogásai | 46 |
A képzelet (fantázia) | 51 |
A gondolkodás | 52 |
Az érzelem | 58 |
Az érzelem fogalma | 58 |
Az érzelem forrásai és tulajdonságai | 59 |
Az érzelem fajtái | 60 |
Az akarat és a cselekvés | 62 |
A cselekvés fajtái | 62 |
A készségek kialakításának feladatai | 64 |
A szokások lényege | 66 |
A szokások kialakításának lélektani szabályai | 67 |
Akarati cselekvés | 69 |
A személyiség lélektani sajátosságai | 73 |
A személyiség fogalma | 73 |
A lélektani sajátosságok és jellemző vonásaik | 73 |
Az érdeklődés | 75 |
A képesség | 76 |
A vérmérséklet (temperamentum) | 77 |
A jellem | 79 |
Fejlődéslélektan | 81 |
A fejlődéslélektan tárgya, módszerei és jelentősége | 81 |
Az öröklött tényezők és a környezet hatása a fejlődésre | 83 |
A környezeti tényezők szerepe a fejlődésben | 85 |
Az érés és a tanulás | 88 |
A fejlődés sajátosságai és szakaszossága | 89 |
Az egyén fejlődésének szakaszai | 90 |
A fejlődéslélektan módszerei | 91 |
A megfigyelés | 91 |
A kikérdezés | 92 |
A kísérlet | 92 |
A gyerekkel foglalkozók megfigyelései | 93 |
Az egyes életkorok pszichológiai jellemzése | 93 |
Az újszülött és a csecsemőkor | 93 |
Az 1-3 éves kor általános jellemzése | 94 |
Az óvodáskor általános jellemzése | 95 |
Az iskoláskor jellemzői | 95 |
A serdülőkor általános jellemzése | 96 |
Az ifjúkor | 103 |
Munkalélektan | 105 |
A munkalélektan fogalma és feladatai | 105 |
A pályaválasztás és a pályairányítás | 106 |
Lehetőségek és indítékok | 107 |
Pályakövetelmények és képességek | 107 |
A szakmai képzés | 110 |
Üzemi lélektan | 115 |
A közösségek megfelelő működésének feltételei | 117 |
A megvilágítás és a színek szerepe | 120 |
A színek hatása és jelentősége | 123 |
A gépek színe | 124 |
A zajártalmak | 125 |
A levegő hőmérséklete, páratartalma, a levegő szennyezettsége | 127 |
A munkarend és a pihenési rend tényezői | 130 |
A baleset-megelőzés módszerei és pszichológiai tényezői | 131 |
Irodalomjegyzék | 135 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.