1.056.282

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Peremvárosi Prímák

Tehetséggondozás az iskolában/Záró kiadvány/2010. március 27.-2011. szeptember 26.

Szerkesztő
Lektor
Fotózta
Budapest
Kiadó: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 56 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-08-2190-2
Megjegyzés: Színes fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A magyar oktatásügy egyik évtizedeken át megoldatlan problémája volt a tehetséggondozás. Mai iskolarendszerünk pedig már nagyon nehezen birkózik meg ezzel a bonyolult feladattal, mert ez... Tovább

Előszó

A magyar oktatásügy egyik évtizedeken át megoldatlan problémája volt a tehetséggondozás. Mai iskolarendszerünk pedig már nagyon nehezen birkózik meg ezzel a bonyolult feladattal, mert ez pedagógusainktól speciális felkészültséget igényel. Ennek a halaszthatatlanul fontos közügynek egy kis szelete az, amit a Peremvárosi Prímák pályázati név alatt dolgozó négy iskola, a Bókay Árpád Általános Iskola, a Pestszentlőrinci Német Nemzetiségi Általános Iskola, a Hunyadi Mátyás Gimnázium (azóta Sztehlo Gábor Evangélikus Gimnázium) és a Vörösmarty Mihály Ének-zenei Nyelvi Általános Iskola és Gimnázium a tehetség felismerése, felkarolása, védelme és érvényesítése érdekében végez.
Általában az iskolában dolgozó pedagógusok döntenek arról, hogy meddig beszélhetünk jó képességű tanulókról és hol kezdődik a kiválóság. A tehetség általában kiemelkedő képességet jelent, amelyet nem minden esetben egyszerű felfedezni. A zenei, a matematikai, a sportbéli képesség viszonylag könnyen felismerhető. Nem így az emocionálisan, szociálisan érzékeny, kiváló problémamegoldó képességű gyerekek rendkívüli adottságai.
A tehetségek nevelésénél az első szempont a szemléletmód és a felelősség kérdése. Tudomásul kell venni, hogy a tehetséges gyerekek különböznek társaiktól - még a deviáns magatartás sem ritka náluk s ezért ők is különös figyelmet érdemelnek.
A tehetség ajándék. Ha megfelelően motiválják, gondozzák, ez az adottság az öröm és az alkotás forrásává válik. Hiba azt gondolni, hogy a tehetség „előbb-utóbb úgyis kiderül, s a kiválasztottak segítség nélkül is érvényesülni fognak". A virág is akkor lesz a legszebb, ha életfeltételeit - a napfényt, a vizet, a levegőt, a talajt, a tápanyagokat, a gondozást - a legteljesebb mértékben biztosítjuk számára, így van ez minden emberrel is, s a tehetségessel, mint az átlagosnál érzékenyebbel, különösen így van. Vissza

Tartalom

Előszó 5
A szerkesztő előszava 7
1. Peremvárosi Prímák 8
1.1 A projekt létrejöttének körülményei 8
1.2 A konzorcium intézményeinek bemutatása 10
1.2.1. Bókay Árpád Általános Iskola 10
1.2.2. Hunyadi Mátyás Gimnázium 11
1.2.3. Pestszentlőrinci Német Nemzetiségi
Általános Iskola 12
1.2.4. Vörösmarty Mihály Ének-zenei Nyelvi
Általános Iskola és Gimnázium 13
2. A projekt tevékenységei 15
2.1 Konferenciák 15
2.2 Talentum Munkacsoportok 16
2.3 Mérések 21
2.4 Pedagógus továbbképzések 22
2.5 Versenyek 23
2.6 Szakkörök 26
2.7 Tehetségnapok 27
2.8 Módszertan 31
3. Szakmai kapcsolatok 41
3.1 A 99. Tehetségpont 41
3.2 Egyéb szakmai kapcsolatok 41
4. Nyilvánosság 43
4.1 Nyomtatott és elektronikus sajtó 43
4.2 Honlapok 43
4.3 Televízió 43
5. Statisztika 44
6. Fenntarthatóság 45
Köszönet 46
Utószó 47
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Peremvárosi Prímák Peremvárosi Prímák
Állapot:
880 Ft
440 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba