kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Perfekt Gazdasági Tanácsadó, Oktató és Kiadó Részvénytársaság |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 406 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-394-4xx-x |
A lektor előszava | 9 |
A szerző előszava | 11 |
Bevezető | 15 |
Az ellenőrzés tartalmi céljáról és technikájáról általában | 15 |
A pénzügyi ellenőrzés fogalmáról | 16 |
A számvevőszéki típusú ellenőrzés megkülönböztető jegyei | 26 |
A könyv fejezetei | 27 |
A múlt és jelen összefüggése, a modern számvevőszéki ellenőrzés és előzményei | 31 |
A pénzügyi ellenőrzés szerepe és történelmi pályája | 32 |
Fejlődés a XIX. és XX. század Európájában és az ellenőrzés fő típusai | 38 |
Az erősödő nemzeközi együttműködés hatásai | 42 |
Az INTOSAI "manifesztuma" a parlament szolgálatáról és ez ellenőrzés függetlenségéről | 46 |
A magyar számvevőszéki ellenőrzés és történelmi előzményei | 54 |
A költségvetés és a törvényhozás költségvetési jogának kialakulása | 56 |
A költségvetés megjelenése és fogalmi meghatározása | 56 |
A törvényhozás költségvetési jogának érvényesítése | 58 |
Töredékek a Rákóczi-szabadságharc államának és a reformkornak a pénzügyeiből | 62 |
Néhány szó Rákóczi államának pénzügyeiről és a pénzügyi igazgatásról | 62 |
A reformkor és a pénzügyi ellenőrzés XVIII-XIX. századi szakmai fejlődése | 69 |
A magyar királyi állami számvevőszék megalakulásához vezető folyamat | 75 |
A magyar királyi állami számvevőszék működése az I. világháborúig | 81 |
A számvevőszék létrehozása | 81 |
A magyar királyi állami számvevőszék szervezete és működése a dualizmus korában | 83 |
A XX. század a magyar számvevőszék életében | 87 |
Népköztársaságtól népköztársaságig: a számvevőszék 1919-1949 között | 88 |
A számvevőszéki ellenőrzés hazai újraindulásának néhány tényezője | 101 |
Néhány személyes megjegyzés az intézménytörténeti töredékekhez | 105 |
Változó erőtérben az államháztartás és annak ellenőrzése | 109 |
Napjaink főbb államháztartási hajtóerői | 110 |
A nemzeti-társadalmi célok és finanszírozásuk mint az államvezetés modernizációs visszatükröződése | 113 |
Politikai-hatalmi tényezők, alkalmazkodási kényszerek és modernizációs esélyek | 119 |
Állami szerepvállalás és pénzügyi ellenőrzés | 119 |
A globalizáció néhány további következménye | 128 |
Intézményi-szervezeti keretek, feltételek | 146 |
Államháztartási reformok Magyarországon | 148 |
A reformok első lépései, az államháztartási törvény és problémái | 150 |
Az intézményi finanszírozás és az információs rendszer | 154 |
A pénzügyigazgatás intézményrendszerének átalakulása, a Kincstár megjelenése | 158 |
Az államháztartás és az önkormányzati reform | 162 |
Az elkülönített állami alapokkal kapcsolatos sikertelen modernizációs kísérletek | 170 |
A nagy központi ellátórendszereket érintő reformok | 171 |
Az államháztartási reform és a pénzügyi ellenőrzés működése | 186 |
Véleménytöredékek az IMF-től és az EU-tól | 186 |
A rendszerváltás következményei és az Áht. ellenőrzéssel kapcsolatos előírásai | 191 |
A kormányzati (belső) ellenőrzést végző intézmények működéséről | 193 |
A pénzügyi ellenőrzés intézményei és az ezredforduló | 203 |
A NATO és az Európai Unió legfelső szintű pénzügyi ellenőrző szervezetei | 205 |
A NATO működésének pénzügyi ellenőrzése | 207 |
Az EU pénzügyi ellenőrzéséről és az Európai Számvevőszékről | 211 |
A legfelső szintű pénzügyi ellenőrzés az EU tagállamaiban | 225 |
A számvevőszékek tipizálása | 226 |
A pártatlanság feltételeinek biztosítása, a jelentések "címzettjei" | 229 |
Az INTOSAI és az EUROSAI kongresszusainak állásfoglalásai | 232 |
Az INTOSAI XVII. szöuli kongresszusa | 232 |
Az EUROSAI V. moszkvai kongresszusa | 237 |
A hatalommegosztás új kérdései és a pénzügyi ellenőrzés | 241 |
A számvevőszékek identitásának új vonzásai | 247 |
A nemzetközi harmonizáció, globalizáció mint alkalmazkodási kényszer és mint modernizációs esély | 247 |
Változások, alapértékek és tanulás | 250 |
Az ellenőrzés hatásai | 259 |
A realizálás, a tevékenység hasznosítása - táguló horizonton | 261 |
A realizálás néhány jogi vonatkozása, a feltárt jogsértések következményeinek érvényesítése és szankcionálása | 262 |
A "nem kötelező érvényű" javaslatok és megvalósításuk természetrajza | 265 |
Miként hasznosítják a parlamentek az ellenőrzési tapasztalatokat? | 270 |
A nyilvánosság ereje az ellenőrzési tapasztalatok hasznosításában | 275 |
A jó témaválasztás mint az ellenőrzési tapasztalatok hatékony hasznosíthatóságának feltétele | 277 |
A vizsgálatok szakmai minősítésének biztosítása mint a hasznosítás alapfeltétele | 283 |
Minőség és minőségbiztosítás az INTOSAI ellenőrzési standokban | 284 |
Minőségbiztosítás az Európai Útmutató és az EU számvevőszéke szerint, az ÁSZ gyakorlata | 286 |
A korrupció elleni küzdelem a számvevőszéki közreműködés bemutatásán keresztül (esettanulmány) | 291 |
Korrupció okozta károk és korrupciós okok a világban | 295 |
Korrupciós jelenségek Magyarországon és az ÁSZ jelzései | 302 |
Privatizáció és korrupció | 304 |
Korrupciós kockázatok napjainkban | 309 |
A korrupció elleni küzdelem és a számvevőszék lehetőségei | 325 |
A jövő főbb hajtóerői az államháztartási gazdálkodásban és a számvevőszéki ellenőrzés | 329 |
Lehetséges irányok a közszektor gazdálkodásának további fejlődésében | 330 |
A változások néhány súlyponti eleme | 331 |
A társadalmi újraelosztás alakulásának trendje és a közösségi szolgáltatások elllátása | 331 |
A nonprofit szféra térnyerésének felgyorsulása | 336 |
A pénzügyi ellenőrzés súlypontváltozásaira gyakorolt hatások | 344 |
Az információtechnológia mint szolgálóleány, és mint palackból kiszabadult szellem | 345 |
A pénzügyi ellenőrzés hazai modernizációjának elméleti forgatókönyve | 350 |
A környezet figyelembevétele mint szcenáriók sora | 353 |
A forgatókönyvek hivatkozási kerete | 357 |
A "tapasztalati Utrend-" szcenárió itthon | 361 |
Az Állami Számvevőszék adaptációja | 366 |
Összefoglalás és következtetések | 372 |
Mellékletek | 383 |
Az államháztartási törvény módosításai 2002. december 31-ig | 384 |
Az ÁSZ által az államháztartási rend átalakítására tett javaslatok 2002. december 31-ig | 386 |
Felhasznált irodalom | 401 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.