Előszó
Részlet:
"Amelyben Begg Jasper ismerteti utazása célját a Csendes-Oceánhoz és elmondja, hogyan jutott abba a helyzetbe, hogy Philips, Westbury és Társától a "Southern Cross" gőzöst kibérelje....
Tovább
Előszó
Részlet:
"Amelyben Begg Jasper ismerteti utazása célját a Csendes-Oceánhoz és elmondja, hogyan jutott abba a helyzetbe, hogy Philips, Westbury és Társától a "Southern Cross" gőzöst kibérelje.
Néhány uriember megkért, hogy irjam meg Ken szigetének történetét és most, amennyire tőlem telik eleget teszek e kivánságnak. Én, Begg Jasper, egyszerű tengerész létemre, akinek nem lehet több műveltsége, mint amennyit a kenti elemi iskolában elsajátithatott, én nehéznek tartom más emberek szemei előtt megérzékiteni ama csudálatos dolgokat, amelyeket láttam és alig tudom izgalmas kalandjaimat oly világosan elmondani, hogy mindenki megérthesse. De azért előadom, amit tudok; és nem kételkedem benne, hogy az irók és ujságirók majd hozzáteszik a magukét.
1899. május harmadikán az első félőrjárat negyedik órájában Doe Harry, első matrózunk, a hajó orrából először látta meg a szárazföldet és nekem jelentette, hogy utazásunknak vége van. Ötvenhárom napig voltunk utban Southamptontól és ezen ötvenhárom nap alatt a Southern Cross legénységének egyetlen egy embere sem tudta, mi ügyben járunk, vagy hogy Begg Jasper kapitány mért evezett a Csendes-Oceánra. Nagyrészük azt mondta, hogy kéjutazásról van szó; visszaemlékeztek ugyanis arra, hogy én néhányszor szolgáltam már magán-yachton, amióta megszöktem az iskolából és Higg kapitányhoz szegődtem, aki Kanton lord hajóját vezényelte; mások viszont sokat töprengtek azon, mi gyönyörűséget találhat egy yacht kapitány a Suezen tul és hogy eshetett meg, hogy olyan szegény embernek, mint amilyen Begg Jasper, pénze van ahhoz, hogy egy ötszáz tonnás Philips, Westbury és Társa-féle hajót béreljen és hogy oly bőkezű legyen néhány matrózzal szemben, akik vállalkoztak az utra."
Vissza