1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Példatár a zöldségtermesztés tanítása módszertanához

Kézirat

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Mezőgazdasági Mérnöktovábbképző Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 134 oldal
Sorozatcím: Agrárpedagógiai kiadványok
Kötetszám: 8
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Nem kívánjuk a gyakorló pedagógusok adminisztrációs munkáját növelni, éppen elég, ami van. Nem akarunk sablonokat adni! Nem élünk elefántcsont toronyban, s tudjuk, hogy 45 perc alatt mit lehet... Tovább

Előszó

Nem kívánjuk a gyakorló pedagógusok adminisztrációs munkáját növelni, éppen elég, ami van. Nem akarunk sablonokat adni! Nem élünk elefántcsont toronyban, s tudjuk, hogy 45 perc alatt mit lehet elvégezni! Nem avul el a Példatár, ha változik a tanterv és a tankönyvi Szokatlan bevezetés, de előszót olvasni sem szokás. S ha ez most is így történik, akkor okvetlenül felvetődnek azok a kérdések, amelyekre az első négy mondatban válaszoltunk. Szeretnénk kérni az Olvasót, ne fogadja el a rövid válaszokat, s olvassa el mégis az előszót. Egész kivételesen tegye meg! Ez a kiadványunk is a hallgatóknak szól elsősorban, s legfontosabb feladata, hogy konkréten szemléltesse, megértesse és rögzítse azt a pedagógiai logikát, amelynek alkalmazása egyik feltétele az eredményes oktatónevelő munkának. Ennek a logikának érvényesítése a tantervben meghatározott cél tanulmányozásával kezdődik és az óravázlat elkészítésével fejeződik be. Elvileg a cél határozza meg a feladatokat, a tanítandó anyagot, a követelményeket, a cél irányában kell, hogy mutassanak az utasítások, s a cél szolgálatában kell elkészülnie a tankönyvnek is. Az óraterv mennyiségekben fejezi ki a fenn összefüggések lehetséges realizálódását. A pedagógus "kötelező" munkája a tanmenetkészitéssel kezdődik, de ehhez nem elég csak az óraterv megnézése és a tankönyv terjedelmének számbavétele, ahogyan nem készítheti el jól az óravázlatát sem a tematikus terv elkészítése és az óra gondolatban való megtervezése nélkül, ha nagyon tervszerűen, nagyon céltudatosan és lelkiismeretesen akarja munkáját végezni. Gondoljuk meg, milyen biztonsággal vezeti óráját az a pedagógus, aki végig járta ezt az utat. És ez a pedagógus nem fásul el. Egy bizonyos értelemben azt is mondhatjuk, hogy azért nem fárad el, mert komolyan veszi munkáját és sokat dolgozik. Ez a pedagógus nemcsak a tárgyát látja önmagában, hanem az iskolai munka egészét, amely összességében szolgálja a célt, de tantárgya ezzel nem veszít jelentőségéből, hanem igazi értelmet kap: nem egyetlen tárgyat tanít, hanem szakembert képez és embert nevel. Vissza

Tartalom

Előszó 3
TANTERV ......................................7
A) Cél, feladatok ............................9
1. Zöldségtermesztő szakmunkásképző iskola........9
2. Kertészeti technikum......................9
B) Óraterv.................................10
1. Zöldségtermesztő szakmunkásképző iskola.......10
2. Kertészen technikum......................11
C) A tanítás anyaga...........................12
1. Zöldségtermesztő szakmunkásképző iskola.......12
2. Kertészeti technikum......................13
D) Utasitások a "Hagymafélék termesztése" c. témával kapcsolatosan..........16
1. Zöldségtermesztő szakmunkásképző iskola........16
2. Kertészeti technikum......................17
TANKÖNYVEK...................................19
A) Általános ismertetés.....................21
1. Zöldségtermesztő szakmunkásképző iskola........21
2. Kertészeti technikum .....................22
B) A feldolgozott téma, a "Hagymafélék termesztése" a tankönyvben ..........23
1. Zöldségtermesztő szakmunkásképző iskola.......23
2. Kertészeti technikum......................24
A TÉMA FELDOLGOZÁSA (A hagymafélék termesztése, magtermesztése) ..................................27
Felkészülés a tanítási órára.....................29
1. Állandó felkészülés..................................................29
2. Általános felkészülés.................................................30
3. Tematikus felkészülés........................36
4. Konkrét felkészülés..................................................42
Első óra: Az egyes zöldségfélék termesztése megismerésének a sorrendje (Bevezető ő.) Táblavázlat.........43
Második óra: A hagymafélék és azok általános Jellemzője.
A voröshagymatermesztés jelentősége, jellemzője,
károsítói. (Kombinált C.) Táblavázlat............ 44
Harmadik óra: Dughagymatermesztés (Kombinált ó.) Táblavázlat ..............44
Negyedik óra: Vöröshagymatermesztés dughagymáról (Kombinált ő.)........................46
Feldolgozás..................................................46
Az óra megtervezése..............................................60
Óravázlat............................................................67
Táblavázlat..............................71
Az óra lefolyása....................................................72
Ötödik óra: Vöröshagymatermesztés magvetéssel a palántázással (Kombinált ó.) Táblavázlat............... 82
Hatodik óra: Vöröshagyma magtermesztése (Kombinált ó.)
Táblavázlat.............................. 83
Hetedik óra: Különleges hagymafélék (Kombinált 6.) Táblavázlat.......................84
Nyolcadik óra: A téma anyagának a megszilárdítása (Megsz. ó.)
Megtervezés..........................................................85
Óravázlat ............................................................89
Táblavázlat............................................................92
Az óra lefolyása......................................................94
Kilencedik óra: Hagymatermesztéssel kapcsolatos ismeretek
gyakorlati alkalmazása (Gyak. alk. ó.) Az óra megtervezése ................................ 103
Az óra lefolyása.......................... 106
Tizedik óra: A téma anyagának ellenőrzése (Ellenőrző ó.) Az
óra megtervezése......................... 117
ÓRAELEMZÉS.................................... 121
A felhasznált irodalom.............................. 131
Tartalomjegyzék.................................. 133
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem