kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Data Becker-Novotrade |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 166 oldal |
Sorozatcím: | Data Becker könyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-02-5068-3 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
Előszó | 9 |
A számítógép működése | 11 |
Egy 16 lábú "pók": a mikroprocesszor | 11 |
Mi is az az operációs rendszer? | 12 |
Hogyan működik a BASIC-értelmező? | 14 |
PEEK, POKE és egyebek | 14 |
PEEK és POKE | 15 |
SYS és USR | 15 |
Egy kis kitérő a bináris aritmetikába | 16 |
A számítógép felépítése | 19 |
Saját kísérletekhez: RESET-gomb | 21 |
A nulláslap | 23 |
A nulláslap nem "nulla" | 23 |
Mutatók (pointer) és verinek (stack) | 23 |
A tár | 27 |
A tár foglaltsági térképe | 27 |
A mágikus 1. byte | 27 |
A tár védelme | 31 |
Szabad tár | 33 |
Adathalmaz tárolása és a perifériák | 35 |
Grafika, képernyő és egyebek tárolása | 35 |
MERGE, vegyis a programok összefűzése - "kézzel" | 38 |
A tartalomjegyzék (directory) | 40 |
Vegyes apróságok a perifériákkal kapcsolatban | 42 |
Az ST állapotváltozó | 44 |
A képernyő | 45 |
Negyedpont grafika | 45 |
Oszlopdiagram | 47 |
A jelábrázolás üzemmódjai | 49 |
A jelgenerátor eltárolása | 53 |
A video-RAM eltolása | 56 |
Néhány trükk a képernyőn | 58 |
A nagyfelbontású grafika | 63 |
A grafikus üzemmód | 63 |
A bit-térkép | 64 |
A grafikus üzemmód bekapcsolása | 65 |
Pont rajzolása | 68 |
Pont rajzolása a nagyfelbontású képernyőn | 68 |
Pontok többszínű üzemmódban | 69 |
Egyenes rajzolása | 70 |
Kör rajzolása | 72 |
A sprite-ok | 75 |
A többszínű sprite-ok | 75 |
A sprite-ok ütköztetése | 76 |
Elsőbbség és mozgatási tartomány | 80 |
Ötletek a sprite-ok programozásához | 81 |
A hangelőállítás | 83 |
A SID működése | 83 |
A programozás | 84 |
A billentyűzet | 89 |
A billentyűzet felépítése és működése | 89 |
Két billentyű egyidejű lekérdezése | 91 |
A billentyű kiiktatása | 93 |
Az ismétlési funkció (REPEAT) | 94 |
A billentyűzet lekérdezése - másképpen | 95 |
A botkormány (joystick), paddle fényceruza és egyebek | 97 |
A botkormány | 97 |
A paddle-ek | 99 |
A fényceruza | 100 |
Egyéb tartozékok | 101 |
Az user-port | 103 |
Általában az interface-ekről | 103 |
A soros kapu (port) | 103 |
Az időzítő | 104 |
A párhuzamos kapu (port) | 104 |
Hogy használjuk a user-portot? | 105 |
Alkalmazási példák | 106 |
A BASIC és az operációs rendszer | 107 |
BASIC sorok előállítása programmal | 107 |
Védelem, listázás ellen | 109 |
RENUMBER | 110 |
RENEW | 112 |
RESTORE | 114 |
Néhány trükk | 115 |
BASIC-bővítők | 116 |
Egyéb programnyelvek | 117 |
A gépi nyelv | 119 |
Mi is az a gépi nyelv? | 119 |
Az ütem | 120 |
A tizenhatos számrendszer | 120 |
Bináris összeadás | 121 |
Bináris kivonás | 123 |
Magasabbrendű matematikai műveletek | 124 |
Összehasonlítások | 125 |
A szimulátor utasításai | 126 |
Az adatkezelés utasításai | 126 |
Ugró utasítások | 128 |
Az adatmozgatás utasításai | 130 |
A szimulátor-program | 131 |
Az első program | 132 |
A második lépés: a 16-bites összeadás | 133 |
Kivonás | 134 |
Szorzás | 135 |
További lehetőségek | 137 |
Hogy működnek a SYS-bővítések | 138 |
Függelék | 141 |
Melléklet | 163 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.