1.062.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógusszerepek és változásaik

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 66 oldal
Sorozatcím: Új Pedagógiai Közlemények
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-462-896-6
Megjegyzés:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Neveléstudományi Tanszéke e kiadványsorozattal kettős célt kíván elérni. Részben elő akarja segíteni a legújabb pedagógiai felismerések, gyakorlati és kutatási... Tovább

Előszó

Az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Neveléstudományi Tanszéke e kiadványsorozattal kettős célt kíván elérni. Részben elő akarja segíteni a legújabb pedagógiai felismerések, gyakorlati és kutatási eredmények eljuttatását a pedagógusjelöltek és pedagógusok lehető legszélesebb köreihez, hogy ezzel a hazai nevelési és oktatási gyakorlat megújításához, fejlesztéséhez indítást és szakmai támpontokat adjon.
Másrészről, a kutatások ösztönzése és a kutatási eredmények szintetizálása, a pedagógia rendszerébe történő beépítése útján törekszik hozzájárulni a neveléstudomány autonóm fejlődési folyamatának megerősítéséhez.
Kiadványsorozatunk nyitott a pedagógia elméleti és gyakorlati művelői számára. Az olyan alkotásokat, amelyek a fenti kettős célkitűzésének megfelelnek, a lehetőségeink keretei között törekszünk kiadványsorozatunkban megjelentetni, s ezáltal közkinccsé tenni. Vissza

Tartalom

A szociális szerep8
Leíró és normatív szerepértelmezés8
Szerep és személyiség8
A szerephez való viszony alaptípusai10
Szerep és játék10
Szerepelmélet a pedagógiában12
Két fő alkalmazási terület12
Riesman a tanárszerep változásairól14
Egy vagy több szerep15
Pedagógusszerepek az iskolai szervezetben15
Lange-Garritsen a pedagógus szerepeiről16
Kétféle szerepértelmezés17
A "nevelő" és az "oktató" szerep18
"Alternatív pedagógusszerepek"19
Szerephatások és átvételek21
Analogikus szerepmeghatározások22
Változások a pedagógus szerepegyüttesben24
Oktatástechnikusi szerepkör24
Autonómia és kreativitás25
Tudományos szerep25
Változások a "funkcionális szerepekben"26
Módosító tényezők29
Változó környezet - változó szerepek30
Egy történeti szereptipológia lehetőségei32
Konfliktushelyzetek és szerepkonfliktusok35
Konfliktusvállalás és elhárítás35
Tipikus hazai szerepkonfliktusok37
Generációs feszültségek38
Pedagógus-szülő konfliktusok39
A környezettel folytatott "dialógus"40
Konfliktuskezelési módozatok41
A pedagógiai szerepek elsajátítása44
A szerepviselkedés tanulása44
Öt fázismodell46
Szerepvállalás és szereptagadás48
"Totális", részleges és megjátszott szerepek48
Sematikus tanárkép49
Kiút: a professzionalizáció?51
A pedagógiai szerepelmélet haszna és határai54
A szereppartnerek nézőpontja54
Önismereti és szerepillúziók55
A szerepelméleti megközelítés korlátai56
Jegyzetek58

Zrinszky László

Zrinszky László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Zrinszky László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem