1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógusok és tanulók a szakmunkásképzésben II.

A tanulók és a pedagógusok időmérlegei/Az MTA Szociológiai Kutató Intézet és a Fővárosi Pedagógiai Intézet vizsgálata

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1973 végén és 1974 elején az MSZMP KB Társadalomtudományi Intézete, a MTA Szociológiai Kutatóintézete, továbbá az Országos Pedagógiai Intézet és a Fővárosi Pedagógiai Intézet néhány munkatársa... Tovább

Előszó

1973 végén és 1974 elején az MSZMP KB Társadalomtudományi Intézete, a MTA Szociológiai Kutatóintézete, továbbá az Országos Pedagógiai Intézet és a Fővárosi Pedagógiai Intézet néhány munkatársa közös kutatást indított a szakmunkástanulók és az okét tanító pedagógusok társadalmi helyzetének és közérzetének, tanulásukat és munkájukat befolyásoló különböző tényezőknek a feltérképezésére. E vizsgálat szervesen illeszkedett egy korábban /197o körül/ megindított kutatássorozatba, melynek legáltalánosabb célja a közoktatási rendszer különböző intézményeinek szociológiai jellegű elemzése volt.
A szakmunkástanuló-képzés rendszerének vizsgálata a korábbiaknál nagyobb feladatot jelentett. Egyfelől /történelmi értelemben/ viszonylag új intézményről, másfelől - részben épp ezért - empirikus kutatások alapján alig ismert területről volt szó. Ezért a közösen indított vizsgálat anyagát végülis az intézetek felosztották egymás között. A szakmunkástanulók általános helyzetére vonatkozó vizsgálati anyagot a Társadalomtudományi Intézet munkatársai gyűjtötték egybe és dolgozták, ill. dolgozzák fel. A szakmunkásképző intézetekben dolgozó pedagógusok általános helyzetéről a másik három intézet munkatársai készítettek elemzést. Ugyancsak e kollektíva dolgozta fel - és teszi közzé a jelen kötetben - a tanulókról, illetve oktatókról készített két időmérlegvizsgálat főbb eredményeit. Vissza

Tartalom

Bevezetés Szalai Julia 1
I. A szakmunkástanulók időmérlege 7
1. A tanulók általános helyzetének néhány jellemzője
1.1. A társadalmi háttér 8
1.2. Röviden az életkörülmények összetevőjéről, a lakáshelyzetről 20
2. A szakmunkástanulók "munkaideje" , kötelezettségei 27
2.1. A széttöredezett idő: tanulás és munka együttes alakulása 27
2.2. Az iskolában, ill. a gyakorlat helyén töltött idő 40
2.3. "Üres" idő 43
2.4. Egyéni tanulás 46
2.5. Házimunka 51
3. Közlekedés - a bejárás problémája 56
4. Étkezés 65
5. Szabadidő - Pihenés 71
5.1. Szabadidő - általában 71
5.2. A szabadidő szerkezete 78
5.3. Néhány iskolai vagy társadalmi tényező hatása a szabadidőre 98
5.4. Vágyak és tények 107
6. A teljes nap 119
II. A pedagógusok időmérlege 144
1. Az élet keretei 145
1.1. A háztartások 145
1.2. Anyagi javak 148
1.2.a. Lakás 148
1.2.b. Nagyobb értékű javak 156
2. A munkaidőről és a munkáról 164
2.1. Iskolai munka 164
2.2. Házimunka és egyéb családi kötelezettségek 189
2.2.a. A házimunka 189
2.2.b. Gyermekek ellátása 199
3. A szabadidő 206
1. A kedvelt időtöltésről 206
2. Nyári szünidő 220
Szabadidő tevékenység a tanév elején 224
A nap 24 órája /Összefoglalás/ 242
III. Függelék 255
I. Mintavétel 256
1. A tanulói időmérlegminta 257
2. A pedagógus-minta 258
II. A tevékenységek csoportosítása 260
Szakmunkástanuló időmérlegek kódolása 261
A pedagógus időmérlegek kódolása 268
III. Számítások 279
IV. Kérdőívek 280
Időmérleg vizsgálathoz kiegészítő kérdőív a szakmunkásképző intézetek tanulói részére 281
Kiegészítő kérdőív az időmérleghez 285
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógusok és tanulók a szakmunkásképzésben II. Pedagógusok és tanulók a szakmunkásképzésben II. Pedagógusok és tanulók a szakmunkásképzésben II.

A borító sérült, enyhén kopott. A borító és a lapélek foltosak.

Állapot:
2.840 ,-Ft
23 pont kapható
Kosárba