1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógusok az oktatás kulcsszereplői

Összefoglaló jelentés az OECD nemzetközi tanárkutatás (TALIS) első eredményeiről

Szerző
Budapest
Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 43 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN: 978-963-682-646-8
Megjegyzés: Színes ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

BEVEZETŐ
Az OECD TALIS-vizsgálat az első olyan, kormányok által kezdeményezett nemzetközi kutatás, amelyik a tanárokat kérdezi meg a tanítás és a tanulás körülményeiről.
Az OECD - a fejlett... Tovább

Előszó

BEVEZETŐ
Az OECD TALIS-vizsgálat az első olyan, kormányok által kezdeményezett nemzetközi kutatás, amelyik a tanárokat kérdezi meg a tanítás és a tanulás körülményeiről.
Az OECD - a fejlett országok gazdasági és társadalmi fejlődést támogató kormányközi együttműködési szervezete, a jól ismert PISA-vizsgálatok kezdeményezője és végrehajtója - a közelmúltban TALIS (Teaching and Learning International Survey) néven új oktatásügyi programot indított el a tanári pályán dolgozó pedagógusok megkérdezésére. A nemzetközi tanárvizsgálatot az OECD Nemzetközi Indikátor Munkacsoportjának (INES) az oktatás körülményeivel foglalkozó szakértői hálózata kezdeményezte azzal a céllal, hogy a részt vevő országokban összehasonlítható mutatókkal megállapítsa
- a pedagógiai munka értékelésének jellemzőit,
- a tanárok továbbképzésének, szakmai fejlődésének jellemzőit,
- a tanároknak az iskolával mint munkahellyel, illetve a tanítással kapcsolatos attitűdjeit, nézeteit és
- az iskolavezetés jellemző sajátosságait.
Az OECD TALIS-vizsgálat jelentőségét kiemeli, hogy ez az első olyan, kormányok által kezdeményezett nemzetközi vizsgálat, amelyik a tanárokat kérdezi meg a tanítás körülményeiről, munkájukról és az iskolához mint munkahelyhez való viszonyukról. A felmérésben 23 ország, közöttük Magyarország is részt vett. Az adatfelvételre 2008 tavaszán került sor.
Az OECD 2009. június 16-án sajtótájékoztató keretében teszi közzé a TALIS-vizsgálat első eredményeit. Ezzel egy időben kerül nyilvánosságra a magyar eredmények összefoglalója is. Vissza

Tartalom

BEVEZETŐ 4
Előzmények 4
A TALIS-vizsgálat módszere 5
Szervezeti háttér 6
Az adatok értelmezési kerete 6
A HATÉKONY TANÍTÁSI-TANULÁSI FOLYAMAT FELTÉTELEI 7
AZ ISKOLAI ÉS A TANÁRI MUNKA ÉRTÉKELÉSE, AZ EZEKRŐL VALÓ VISSZAJELZÉSEK 9
Hogyan látják a pedagógusok saját munkájuk értékelését, az erről való visszajelzéseket? 9
A tanári munka és általában az iskola értékelésének gyakorisága 10
A tanári munka értékelésének szempontjai 10
A tanári munka értékelésének kimenetei 12
A tanári munka minőségének észlelése és következményei az iskolában 14
A PEDAGÓGUSOK SZAKMAI TOVÁBBFEJLŐDÉSE, TOVÁBBKÉPZÉSE 15
Részvétel a szakmai továbbképzésekben 16
A részvételi arányok összefüggése a tanárok és az iskolák jellemzőivel 17
Részvétel a különböző típusú képzésekben, elégedettség a képzéssel 18
Mennyire teljesül a tanárok továbbképzés iránti igénye? 20
A továbbképzések munkaadói támogatottsága 22
A TANÍTÁSSAL KAPCSOLATOS ATTITŰDÖK ÉS A TANÍTÁSI GYAKORLAT 24
A tanítási gyakorlattal kapcsolatos beállítódások országok szerinti különbségei 25
A pedagógusok együttműködése a kollégákkal 25
PÁLYAKEZDŐ PEDAGÓGUSOK 27
Betanítás 27
Mentorálás 28
A pályakezdők tanítási munkájának értékelése 29
Részvétel a pedagógiai munkát fejlesztő tevékenységekben 30
AZ ISKOLAVEZETÉS JELLEMZŐI ÉS HATÁSUK AZ OSZTÁLYTERMI MUNKÁRA 32
Az iskolavezetés stílusa 32
Az iskolavezetés, a tanári munka és a tanári szemlélet kapcsolata 34
AZ ALAPFOKÚ ISKOLÁZÁS FELSŐ SZAKASZÁBAN TANÍTÓ PEDAGÓGUSOK ÉS ISKOLAI KÖRNYEZETÜK ÁLTALÁNOS JELLEMZŐI 35
A pedagógusok demográfiai jellemzői 35
A munkaszerződés jellege 36
A tanítás környezete 36
TALIS-ÖSSZEGZÉS 41
Az OECD TALIS-vizsgálata 41
Milyen az iskola társadalmi és munkahelyi környezete? 41
A pedagógusok hivatásbeli előmenetele 41
A pedagógusok tanulással, tanítással kapcsolatos felfogása, tanítási gyakorlata 42
Oktatáspolitikai tanulságok 42
IRODALOM 43
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógusok az oktatás kulcsszereplői Pedagógusok az oktatás kulcsszereplői Pedagógusok az oktatás kulcsszereplői
Állapot:
980 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba