kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Felsőoktatási Koordinációs Iroda |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 266 oldal |
Sorozatcím: | A felsőoktatás fejlesztését szolgáló kutatások |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-7647-17-1 |
Megjegyzés: | Német és angol nyelvű összefoglalóval. |
Előszó | 5 |
Bevezetés | 7 |
Amerikai Egyesült Államok | 9 |
A pedagógusképzés általános jellemzői | 9 |
A Kaliforniai egyetem Irvine Campusának Tanárképző Intézete | 10 |
A Southern Illinois University at Carbondale Neveléstudományi Intézete | 13 |
A Columbia Egyetem Tanárképző Intézete | 15 |
Indiana Egyetem, Neveléstudományi Intézet | 17 |
Smith College Neveléstudományi Osztály | 19 |
Stanford Egyetem, Neveléstudományi Intézet | 22 |
A Connecticuti Egyetem Neveléstudományi Intézete | 23 |
Anglia és Wales | 25 |
Általános rész | 25 |
University of Cambridge és a Homerton College | 28 |
University of Exeter, School of Education | 32 |
University of Leicester | 40 |
Kingston Polytechnic, Faculty of Education | 46 |
University of Oxford, Department of Educational Studies | 50 |
University of Leeds, School of Education | 51 |
Ausztria | 53 |
Az iskolarendszer rövid áttekintése | 53 |
A pedagógusképzés típusai | 53 |
Szelekció | 54 |
Pedagógiai akadémiák | 55 |
Egyetemi pedagógusképzés | 62 |
Pedagógus-továbbképzés | 68 |
Belgium | 71 |
A pedagógusképzés szervezete | 71 |
A tanulmányok tartalma | 71 |
Továbbképzés | 74 |
Ciprus | 77 |
Az alapfokú iskolák tanítóinak képzése | 77 |
Középiskolai tanárképzés | 78 |
Továbbképzés | 79 |
Dánia | 81 |
Oktatási rendszer | 81 |
A pedagógusképzés típusai | 82 |
Továbbképzés | 87 |
Finnország | 89 |
Oktatási rendszer | 89 |
Pedagógusképzés | 91 |
Pedagógusképzés az Universität Jyväskylän | 94 |
Továbbképzés, posztgraduális képzés | 96 |
Franciaország | 97 |
Oktatási rendszer | 97 |
Az egytemi bölcsészettudományi képzés és a pedagógus diplomák | 98 |
A pedagógusképzés típusai | 99 |
A 3-11 éves gyermekek jövendő pedagógusainak (instituteur) tanulmányi programja | 103 |
A szaklíceumi tanárok képzése az ENNA-kban | 105 |
A regionális pedagógiai központok (CPR) | 105 |
Ecoles Normales Supérieures - ENS | 106 |
A pedagógusok továbbképzése | 107 |
Görögország | 109 |
Hollandia | 111 |
Oktatási rendszer | 111 |
A pedagógusképzés típusai | 111 |
A Műszaki Pedagógiai Főiskola | 114 |
Továbbképzés | 117 |
Izland | 119 |
Írország | 121 |
Alapfokú iskolák tanítóinak képzése | 121 |
Középiskolai tanárképzés | 122 |
Továbbképzés | 123 |
Kanada | 125 |
A pedagógusképzés általános jellemzői | 125 |
Pedagógusképzés Ontarioban | 128 |
Pedagógusképzés a Calgary Egyetem Neveléstudományi Karán | 129 |
Pedagógus-továbbképzés | 143 |
Liechtenstein | 147 |
Luxembeurg | 149 |
Málta | 151 |
A pedagógusképzés szervezete | 151 |
Felvétel | 151 |
A tanulmányok tartalma és értékelése | 152 |
Továbbképzés | 152 |
Norvégia | 173 |
A pedagógusképzés helye az oktatási rendszerben | 173 |
Felvétel a pedagógusképző intézményekbe, a tanulmányok értékelése | 174 |
Az iskoláskor előtti szakasz pedagógusainak képzése | 174 |
Az általános tárgyak tanítóinak (osztálytanítók) főiskolai képzése | 176 |
Az általános tárgyak tanárainak (adjunktudok, lektorok) egyetemi típusú képzése | 177 |
A speciális tárgyak tanárainak képzése | 178 |
A szakmai tárgyak tanárainak képzése | 180 |
Speciális pedagógusok (gyógypedagógusok) képzése | 181 |
Pedagógus-továbbképzés | 181 |
Olaszország | 183 |
A tanárképzés szintjei | 183 |
Továbbképzés | 185 |
Portugália | 187 |
San Marino | 191 |
Spanyolország | 193 |
Svájc | 195 |
Oktatási struktúrák | 195 |
A pedagógusképzés általános jellemzői | 198 |
Óvodák és elemi iskolák peddagógusainak képzése | 200 |
Pedagógusképzés a középiskolák első ciklusa részére | 203 |
A középiskolák második ciklusában tanító pedagógusok képzése | 214 |
Pedagógus-továbbképzés | 223 |
Svédország | 225 |
Az oktatási rendszer | 225 |
A pedagógusképzés szervezete | 227 |
A pedagógusképzés típusai | 228 |
A pedagógusképzés reformja | 233 |
Pedagógusképzés a malmői és a stockholmi pedagógiai intézetben | 234 |
Posztgraduális képzés és pedagógus-továbbképzés | 237 |
Törökország | 239 |
Felvétel | 239 |
A pedagógusképzés típusai | 239 |
Továbbképzés | 240 |
Korszerűsítési törekvések a pedagógusképzésben | 241 |
A képzés helye | 241 |
A képzési idő hossza | 241 |
Felvételi kritériumok | 242 |
Alternatív szelekciós kritériumok és alternatív utak a pedagógus pályához | 243 |
Szaktárgyi oktaás | 245 |
Pedagógiai képzési stratégiák és módszerek | 246 |
Továbbképzés | 247 |
A pedagógusképző és továbbképző programok koordinálása és ellenőrzése | 249 |
Függelék | 253 |
A pedagógusképző intézmények típusai országonként | 253 |
A különböző iskolai szinteken oktató pedagógusok képzési ideje, a szaktárgyi és a pedagógiai képzés kapcsolata | 254 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.