Fülszöveg
Kötetünkben a kommunikáció kérdésköreit járjuk körül azzal az igénnyel, hogy megmutassuk: különböző tudományok megközelítésmódjai milyen sokszínűvé, de mégis kerek egésszé tehetik e témakört.
A nevelés és kommunikáció kérdésköreit feldolgozó fejezet olyan alapvető kérdéseket tárgyal, mint a kommunikáció nevelésben betöltött szerepe, majd kitér a hitelesség kérdésére. Az érzelmi intelligencia problémakörét sajátos szempontból közelíti meg: a közoktatásban játszott szerepét taglalja. A verbális és nem verbális kommunikáció kérdései a téma klasszikus megközelítését adják a tanórai lehetőségeket felvillantva, továbbá az interperszonális kapcsolatok kommunikációs modelljeit bemutatva.
A gyógyító kommunikáció a nevelésben című fejezet tanulmányai a kommunikáció új felhasználási területeit fejtik ki: a mentalizációs technikák, és olyan kommunikációs felületek bemutatásával (a betegség mint kommunikáció), ahol a „rejtett üzenetek" megfejtése visz közelebb a megértéshez, a segítő kapcsolat...
Tovább
Fülszöveg
Kötetünkben a kommunikáció kérdésköreit járjuk körül azzal az igénnyel, hogy megmutassuk: különböző tudományok megközelítésmódjai milyen sokszínűvé, de mégis kerek egésszé tehetik e témakört.
A nevelés és kommunikáció kérdésköreit feldolgozó fejezet olyan alapvető kérdéseket tárgyal, mint a kommunikáció nevelésben betöltött szerepe, majd kitér a hitelesség kérdésére. Az érzelmi intelligencia problémakörét sajátos szempontból közelíti meg: a közoktatásban játszott szerepét taglalja. A verbális és nem verbális kommunikáció kérdései a téma klasszikus megközelítését adják a tanórai lehetőségeket felvillantva, továbbá az interperszonális kapcsolatok kommunikációs modelljeit bemutatva.
A gyógyító kommunikáció a nevelésben című fejezet tanulmányai a kommunikáció új felhasználási területeit fejtik ki: a mentalizációs technikák, és olyan kommunikációs felületek bemutatásával (a betegség mint kommunikáció), ahol a „rejtett üzenetek" megfejtése visz közelebb a megértéshez, a segítő kapcsolat működtetéséhez.
A kommunikáció színterei fejezet sajátos megközelítésmóddal hozza az olvasó közelébe azokat a kommunikációs lehetőségeket, amelyek új szempontokkal és lehetőségekkel gazdagítják létezési és cselekvési terünket.
A játékkal, mesével, anyanyelvvel foglalkozó fejezet ötvözi a kommunikációs kultúra régi és új lehetőségeit: a képzelet világának megmozgatásától az interaktivitás hordozta lehetőségekig, a játék mint kisgyermekkori létforma megjelenítéséig.
A kommunikáció történeti megközelítései című fejezet a könyv zárásaként azt a gondolkodásmódot sugallja, hogy kommunikáció lehetőségei az emberiség történetében évszázadokon, évezredeken keresztül ívelő tudást, mentalitást megőrzik, a kulturális emlékezet, pedagógiai emlékezet részeként.
Vissza