1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagogikum és kommunikáció

Comprehensive pedagogy and communication

Szerző
Szeged
Kiadó: Universitas Szeged Kiadó
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 328 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 978-615-5106-13-2
Megjegyzés: További szerzők a tartalomjegyzékben. Fekete-fehér ábrákkal. Egy német nyelvű fejezettel és angol nyelvű összefoglalókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Kötetünkben a kommunikáció kérdésköreit járjuk körül azzal az igénnyel, hogy megmutassuk: különböző tudományok megközelítésmódjai milyen sokszínűvé, de mégis kerek egésszé tehetik e témakört.
A nevelés és kommunikáció kérdésköreit feldolgozó fejezet olyan alapvető kérdéseket tárgyal, mint a kommunikáció nevelésben betöltött szerepe, majd kitér a hitelesség kérdésére. Az érzelmi intelligencia problémakörét sajátos szempontból közelíti meg: a közoktatásban játszott szerepét taglalja. A verbális és nem verbális kommunikáció kérdései a téma klasszikus megközelítését adják a tanórai lehetőségeket felvillantva, továbbá az interperszonális kapcsolatok kommunikációs modelljeit bemutatva.
A gyógyító kommunikáció a nevelésben című fejezet tanulmányai a kommunikáció új felhasználási területeit fejtik ki: a mentalizációs technikák, és olyan kommunikációs felületek bemutatásával (a betegség mint kommunikáció), ahol a „rejtett üzenetek" megfejtése visz közelebb a megértéshez, a segítő kapcsolat... Tovább

Fülszöveg

Kötetünkben a kommunikáció kérdésköreit járjuk körül azzal az igénnyel, hogy megmutassuk: különböző tudományok megközelítésmódjai milyen sokszínűvé, de mégis kerek egésszé tehetik e témakört.
A nevelés és kommunikáció kérdésköreit feldolgozó fejezet olyan alapvető kérdéseket tárgyal, mint a kommunikáció nevelésben betöltött szerepe, majd kitér a hitelesség kérdésére. Az érzelmi intelligencia problémakörét sajátos szempontból közelíti meg: a közoktatásban játszott szerepét taglalja. A verbális és nem verbális kommunikáció kérdései a téma klasszikus megközelítését adják a tanórai lehetőségeket felvillantva, továbbá az interperszonális kapcsolatok kommunikációs modelljeit bemutatva.
A gyógyító kommunikáció a nevelésben című fejezet tanulmányai a kommunikáció új felhasználási területeit fejtik ki: a mentalizációs technikák, és olyan kommunikációs felületek bemutatásával (a betegség mint kommunikáció), ahol a „rejtett üzenetek" megfejtése visz közelebb a megértéshez, a segítő kapcsolat működtetéséhez.
A kommunikáció színterei fejezet sajátos megközelítésmóddal hozza az olvasó közelébe azokat a kommunikációs lehetőségeket, amelyek új szempontokkal és lehetőségekkel gazdagítják létezési és cselekvési terünket.
A játékkal, mesével, anyanyelvvel foglalkozó fejezet ötvözi a kommunikációs kultúra régi és új lehetőségeit: a képzelet világának megmozgatásától az interaktivitás hordozta lehetőségekig, a játék mint kisgyermekkori létforma megjelenítéséig.
A kommunikáció történeti megközelítései című fejezet a könyv zárásaként azt a gondolkodásmódot sugallja, hogy kommunikáció lehetőségei az emberiség történetében évszázadokon, évezredeken keresztül ívelő tudást, mentalitást megőrzik, a kulturális emlékezet, pedagógiai emlékezet részeként. Vissza

Tartalom

Bevezető 7
NEVELÉS ÉS KOMMUNIKÁCIÓ 9
Karikó Sándor:
Hitelesség a nevelésben és a kommunikációban 11
Molnár Péter:
A kommunikáció szerepe az ember formálásában 27
Ormándi János:
A kommunikáció és érzelmi intelligencia jelentősége a közoktatásban 41
VERBÁLIS ÉS NEM VERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ 51
Herbszt Mária:
Nem verbális kommunikáció a tanórán 53
Heike Christine Wegner:
Kommunikation und Interaktion: bedeutsame aspekte eines
kognitiv'aktivierenden unterrichts 67
Kékes Szabó Marietta - Kékes Szabó Mihály
A nonverbális kommunikációs megnyilvánulások
értelmezése az interperszonális kapcsolatokban 79
Maródi Ágnes:
A tankönyvek képi anyaga, mint kommunikatív üzenet 105
GYÓGYÍTÓ KOMMUNIKÁCIÓ A NEVELÉSBEN 119
Csomortáni Domokos Zoltán:
Mentalizáló kommunikációval a békétlen egyénektől
a békés közösségekig 121
Soós Katalin:
Betegség, mint üzenet 137
Sütő-Kiss Márta:
A szülő és a kisgyermeknevelő kapcsolatának alakulása 155
A KOMMUNIKÁCIÓ SZÍNTEREI 169
Sanda István Dániel:
Az óvodai és iskolai terek mint a pedagógiai kommunikáció színterei. 171
Fűzné Kószó Mária:
Kommunikáció a környezeti rendszerekben 183
Devosa Iván:
Az E-kommunikáció lehetőségei és csapdái az oktatásban 197
JÁTÉK - MESE - ANYANYELV 207
Varga Emőke:
Az interaktív mesekönyv kommunikációs stratégiái 209
Kanizsai Mária:
A mesék titkos nyelve 227
Sztanáné Babics Edit:
A játék ereje 241
Szeri Istvánné:
A játékos anyanyelvi nevelés jelentősége óvodáskorban 253
A KOMMUNIKÁCIÓ TÖRTÉNETI MEGKÖZELÍTÉSEI 261
Fáyné Dombi Alice:
A pedagógiai professzió történeti narratívái 263
Kovács Krisztina:
Dualizmus kori pedagógiai szakmai orgánumok mint
a kommunikáció forrásai 279
Dombi Mária Adrienn:
A fogyatékosság kommunikációja a 19. században 293
Gyovai Ágnes:
az énekeskönyvek és a zenei kommunikáció szerepe
a középkori énekes iskolában 301
ABSTRACTS 315
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem