1.072.879

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógiák az ezredfordulón (dedikált példány)

Szöveggyűjtemény

Szerző
Budapest
Kiadó: Eötvös József Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 237 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-9024-38-4
Megjegyzés: Az egyik szerkesztő, Zsolnai Anikó által dedikált példány. Oktatási segédanyag.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az ezredforduló küszöbéről visszatekintve jól látható: a huszadik század világszerte bővelkedett pedagógiai reformirányzatokban, a hagyományos nevelést megújító törekvésekben. A század elejétől kezdve megerősödő és ma is létező "tradicionális reformpedagógia" irányzatai mellett a hatvanas-hetvenes évek társadalmi reformmozgalmai és iskolaújító törekvései az alternatív pedagógiák megszületését eredményezték.
A kötet azt a folyamatot próbálja bemutatni, amelyet a 20. század elején kibontakozó reformpedagógiaii mozgalom indított el, s melynek legszélsőségesebb irányzata végül a nevelés teljes tagadásáig jutott el. A szerkesztők válogatásának fő szempontja az volt, hogy az olvasó olyan pedagógiai irányzatokkal ismerkedhessen meg, amelyekről magyar nyelven eddig semmit vagy csak nagyon keveset lehetett olvasni. Így került be az összeállításba A. S. Neill - ma már világhírű - Summerhill-kötetének egy fejezete. Ezért kaptak helyet tanulmányok a "Holisztikus nevelés" mozgalmáról, a "Green... Tovább

Fülszöveg

Az ezredforduló küszöbéről visszatekintve jól látható: a huszadik század világszerte bővelkedett pedagógiai reformirányzatokban, a hagyományos nevelést megújító törekvésekben. A század elejétől kezdve megerősödő és ma is létező "tradicionális reformpedagógia" irányzatai mellett a hatvanas-hetvenes évek társadalmi reformmozgalmai és iskolaújító törekvései az alternatív pedagógiák megszületését eredményezték.
A kötet azt a folyamatot próbálja bemutatni, amelyet a 20. század elején kibontakozó reformpedagógiaii mozgalom indított el, s melynek legszélsőségesebb irányzata végül a nevelés teljes tagadásáig jutott el. A szerkesztők válogatásának fő szempontja az volt, hogy az olvasó olyan pedagógiai irányzatokkal ismerkedhessen meg, amelyekről magyar nyelven eddig semmit vagy csak nagyon keveset lehetett olvasni. Így került be az összeállításba A. S. Neill - ma már világhírű - Summerhill-kötetének egy fejezete. Ezért kaptak helyet tanulmányok a "Holisztikus nevelés" mozgalmáról, a "Green Teaching" irányzatáról és Ivan Illich világhírű könyve: a "Deschooling Society" egy részlete. A szerkesztők fontosnak tartották azt is, hogy a kötetben helyet kapjanak azok a magyar iskolakoncepciók is, amelyek nem valamelyik külföldi pedagógiai irányzat adaptációjaként jöttek létre, hanem önálló, fejlesztő kutatás eredményeként.
A kötetet nagy haszonnal forgathatják a pedagógiai különböző területein dolgozó szakemberek, különösen a tanárképzésben és a pedagógus-továbbképzésben részt vevő tanárok és hallgatók. Vissza

Tartalom

Előszó7
Tradicionális reformpedagógiák az ezredfordulón11
Bíróné Balog Vilma - Bordács Margit - Németh András: Maria Montessori pedagógiája13
Mesterházi Zsuzsa: A Waldorf-pedagógia korszerűsége az ezredfordulón31
Galambos Rita: A Freinet-pedagógia Magyarországon53
Németh András: A reformpedagógia törekvései a gyermekközpontú népoktatás szolgálatában - Peter Petersen és a Jenaplan64
A. S. Neill: Summerhill (részlet)84
Bruno Bettelheim: Summerhill: Pró és kontra 99
Alternatív pedagógiák111
Mary E. Sweeney: Alternatív nevelés és "alternatív" iskolák113
Czike Bernadett: Az alternatív iskolák jellemzői Magyarországon121
Edward T. Clark, ifj.: Holisztikus nevelés: a teljesség keresése133
Ron Miller: A holisztikus nevelés jellemző jegyei143
Damian Randle: A zöld pedagógia gyökerei150
Damian Randle: Mit akarunk?163
A posztmodern kor pedagógiai útkeresése179
Ivan D. Illich: A társadalom iskolátlanítása (részlet)181
Zrinszky László: "Aki gyerekeket akar nevelni, tönkre akarja tenni őket"193
Hazai iskolakoncepciók207
Gáspár László: Szentlőrinc: Egy alternatív pedagógiai rendszer209
Heffner Anna - Kiss Éva: Az értékközvetítő és képességfejlesztő program és pedagógia mint a Zsolnai-pedagógia legjelentősebb eleme225
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem