kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Zsámbéki Tanítóképző Főiskola |
---|---|
Kiadás helye: | Zsámbék |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 386 oldal |
Sorozatcím: | A korszerű pedagógia útjai... |
Kötetszám: | 2 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 29 cm x 20 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Készült 300 példányban. |
Bevezetés | |
Társadalmi-gazdasági korszakváltás és a magyar oktatásügy | |
Halász Gábor: Európai keretek és hazai gondok | 10 |
Lányi Andrásné: Változó társadalom, változó pedagógia | 12 |
Forray R. Katalin: A közoktatás fejlesztésének néhány kérdése | 13 |
Mihály Ottó: A közoktatás alternativitásának feltételei | 16 |
Glatz Ferenc: Egyház, művelődés, kormányzati politika | 18 |
Schüttler Tamás: "A keresztény nevelés csakis gyermekközpontú lehet" (Beszélgetés dr. Várszegi Asztrik püspökkel) | 22 |
Kamarás István: Művelődés keresztény kisközösségekben | 35 |
Miksa Lajos: Milyen vizsgarendszer legyen Magyarországon? | 37 |
Nagy Mária: Kísérlet és innováció az oktatásügyben | 40 |
Az iskola és a társadalom | |
Horányszky Nándor: Az általános iskola átfogó céljai és feladatai | 42 |
Kelemen Elemér: Az általános iskola tartalmi fejlesztésének időszerű kérdései | 54 |
Takács Gábor: A differenciált képességfejlesztés szervezeti keretei iskolánkban | 59 |
Szikra János: Politizáljon-e az iskola | 65 |
Faludi Szilárd: A semleges iskola | 66 |
Novák Gábor: Vélemények a magániskoláról | 67 |
Kovács Sándor: Innováció az iskolában | 69 |
Mihály Ottó: A pluralista nevelésügy és az iskola | 93 |
Alkotó pedagógus. Pedagógusképzés | |
Hoffmann Rózsa: Pedagógus és politika | 96 |
Rókusfalvy Pál: Nevelés és megújulás történelmi helyzetünk szorításában | 97 |
Kozéki Béla: A pedagógus fegyelmezettsége | 106 |
Horváth-Szabó Katalin: A tanári stressz és követelményei | 108 |
Páldi János: Vélemények a tehetséges tanár jellemzőiről | 113 |
Bagdy Emőke - Telkes József: Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában | 126 |
Szövényi Zsolt: A nemzeti alaptanterv és a pedagógusképzés | 145 |
Pedagógia a társadalom szolgálatában | |
Dr. Veszely Ödön: Pedagógia | 147 |
Zsolnai József - Zsolnai László: Mi a baj a pedagógiával | 172 |
Zsolnai József: Egy gyakorlatközeli pedagógia | 185 |
Mihály Ottó: Válság és útkeresés a magyar pedagógiában | 190 |
Mihály Ottó: Paradigmaváltás: a pluralista nevelésügy | 204 |
Báthory Zoltán: Négy tétel a magyar pedagógia megújításához | 207 |
Petrikás Árpád: Vannak-e távlatai a neveléstudományi kutatásoknak? | 209 |
Kalapács János: A pedagógiai kutatások és a közvélemény | 211 |
Az oktatás (tanítás-tanulás) korszerűsítése | |
Nagy Sándor: Az oktatáselmélet alapkérdései | 213 |
Báthory Zoltán: Tanítás és tanulás | 234 |
Báthory Zoltán: A tanítás-tanulás rendszerszemlélete | 243 |
Nagy Sándor: A tanulás mint képességfejlesztés | 248 |
Nagy József: A megtanítási stratégia elméleti alapjai | 257 |
Falus-Golnhofer-M.Nádasi-Szokolszky: A pedagógia és a pedagógusok | 264 |
Kozéki Béla: A hatékony tanulás képességének kifejlesztése | 289 |
A tanítás-tanulás tartalmi megjelenési formái. Tantervi tankönyv | |
Benedek András: Rugalmas óraterv és az új típusú általános iskolai programok | 291 |
Tuza Tibor: Rugalmas tanterv és óraterv | 297 |
Ballér Endre: A tantervi típusok változásai | 302 |
Ballér Endre: A nemzeti alaptanterv elméleti kérdéseiből | 305 |
Nagy József: Kell nekünk nemzeti alaptanterv? | 307 |
Báthory Zoltán: Jelentés a nemzeti alaptanterv munkálatainak állásáról | 309 |
Szebenyi Péter: Tantervek nálunk és Európában | 310 |
Mészáros István: Egy tankönyv ötszáz éve | 312 |
Karlovitz János: Tankönyv-gazdaságtan | 319 |
Karlovitz János: Milyen a jó tankönyv? | 322 |
Pedagógiai kísérletek. Iskolakísérletek | |
Gáspár László: Az iskolakísérlet programja és közvetlen elméleti háttere. Főbb jellemzői | 325 |
Balázs Éva: A képességfejlesztő kutatás és társadalmi-oktatáspolitikai közege | 328 |
Benda József: A kiscsoportos tanítás szerepe az iskolában | 335 |
Balogh Tibor: Németh László és Ranschburg Pál iskolamodelljei | 343 |
Rados Péter András: A dőlt betűs írás reneszánszáért | 345 |
A mindennapi nevelés | |
Kozéki Béla: Az iskolai eredményesség képzelt és valós okairól | 347 |
Kozéki Béla: A családtól az iskoláig | 349 |
Kozéki Béla: A becsületes életre nevelés | 351 |
Kozéki Béla: Az érdeklődés, az aktivitás, az életöröm kifejlesztése | 353 |
Forray R. Katalin: - Hegedűs T. András: Többféle kultúrára támaszkodó nevelés | 355 |
Kozéki Béla: A kapcsolatteremtés készsége | 357 |
Buda Béla: Az empátia jelentősége a pedagógiai munkában és a gyermeknevelésben | 359 |
Mészáros István: Egy nevelési kulcsfogalom változása | 369 |
Adatok az alapfokú és felsőoktatásról | |
Az alapfokú nevelés-oktatás legfrissebb adataiból | 370 |
Adatok a felsőoktatásról | 371 |
Nemzetközi kitekintés | |
Szoboszlay Miklós: Az iskola és a neveléstudomány a változó társadalomban | 372 |
Benedek András: A nevelésügy nemzeti pioritása Lengyelországban | 378 |
Tóth Lajos: Pedagógiai kutatások Jugoszláviában | 384 |
M. Nádasi Mária: Látogatás a tübingeni Waldorf iskolában | 385 |
Takács Imre: A japán csoda titka a korszerű oktatás | 386 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.