1.059.289

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógiai szöveggyűjtemény

Jegyzet/Kézirat/Segédanyag a tanítóképző főiskolai hallgatók részére a Pedagógiai stúdium tananyagának feldolgozásához/Belső használatra

Szerkesztő
Lektor
Zsámbék
Kiadó: Zsámbéki Tanítóképző Főiskola
Kiadás helye: Zsámbék
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 386 oldal
Sorozatcím: A korszerű pedagógia útjai...
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Készült 300 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés
Társadalmi-gazdasági korszakváltás és a magyar oktatásügy
Halász Gábor: Európai keretek és hazai gondok10
Lányi Andrásné: Változó társadalom, változó pedagógia12
Forray R. Katalin: A közoktatás fejlesztésének néhány kérdése13
Mihály Ottó: A közoktatás alternativitásának feltételei16
Glatz Ferenc: Egyház, művelődés, kormányzati politika18
Schüttler Tamás: "A keresztény nevelés csakis gyermekközpontú lehet" (Beszélgetés dr. Várszegi Asztrik püspökkel)22
Kamarás István: Művelődés keresztény kisközösségekben35
Miksa Lajos: Milyen vizsgarendszer legyen Magyarországon?37
Nagy Mária: Kísérlet és innováció az oktatásügyben40
Az iskola és a társadalom
Horányszky Nándor: Az általános iskola átfogó céljai és feladatai42
Kelemen Elemér: Az általános iskola tartalmi fejlesztésének időszerű kérdései54
Takács Gábor: A differenciált képességfejlesztés szervezeti keretei iskolánkban59
Szikra János: Politizáljon-e az iskola65
Faludi Szilárd: A semleges iskola66
Novák Gábor: Vélemények a magániskoláról67
Kovács Sándor: Innováció az iskolában69
Mihály Ottó: A pluralista nevelésügy és az iskola93
Alkotó pedagógus. Pedagógusképzés
Hoffmann Rózsa: Pedagógus és politika96
Rókusfalvy Pál: Nevelés és megújulás történelmi helyzetünk szorításában97
Kozéki Béla: A pedagógus fegyelmezettsége106
Horváth-Szabó Katalin: A tanári stressz és követelményei108
Páldi János: Vélemények a tehetséges tanár jellemzőiről113
Bagdy Emőke - Telkes József: Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában126
Szövényi Zsolt: A nemzeti alaptanterv és a pedagógusképzés145
Pedagógia a társadalom szolgálatában
Dr. Veszely Ödön: Pedagógia147
Zsolnai József - Zsolnai László: Mi a baj a pedagógiával172
Zsolnai József: Egy gyakorlatközeli pedagógia185
Mihály Ottó: Válság és útkeresés a magyar pedagógiában190
Mihály Ottó: Paradigmaváltás: a pluralista nevelésügy204
Báthory Zoltán: Négy tétel a magyar pedagógia megújításához207
Petrikás Árpád: Vannak-e távlatai a neveléstudományi kutatásoknak?209
Kalapács János: A pedagógiai kutatások és a közvélemény211
Az oktatás (tanítás-tanulás) korszerűsítése
Nagy Sándor: Az oktatáselmélet alapkérdései213
Báthory Zoltán: Tanítás és tanulás234
Báthory Zoltán: A tanítás-tanulás rendszerszemlélete243
Nagy Sándor: A tanulás mint képességfejlesztés248
Nagy József: A megtanítási stratégia elméleti alapjai257
Falus-Golnhofer-M.Nádasi-Szokolszky: A pedagógia és a pedagógusok264
Kozéki Béla: A hatékony tanulás képességének kifejlesztése289
A tanítás-tanulás tartalmi megjelenési formái. Tantervi tankönyv
Benedek András: Rugalmas óraterv és az új típusú általános iskolai programok291
Tuza Tibor: Rugalmas tanterv és óraterv297
Ballér Endre: A tantervi típusok változásai302
Ballér Endre: A nemzeti alaptanterv elméleti kérdéseiből305
Nagy József: Kell nekünk nemzeti alaptanterv?307
Báthory Zoltán: Jelentés a nemzeti alaptanterv munkálatainak állásáról309
Szebenyi Péter: Tantervek nálunk és Európában310
Mészáros István: Egy tankönyv ötszáz éve312
Karlovitz János: Tankönyv-gazdaságtan319
Karlovitz János: Milyen a jó tankönyv?322
Pedagógiai kísérletek. Iskolakísérletek
Gáspár László: Az iskolakísérlet programja és közvetlen elméleti háttere. Főbb jellemzői325
Balázs Éva: A képességfejlesztő kutatás és társadalmi-oktatáspolitikai közege328
Benda József: A kiscsoportos tanítás szerepe az iskolában335
Balogh Tibor: Németh László és Ranschburg Pál iskolamodelljei343
Rados Péter András: A dőlt betűs írás reneszánszáért345
A mindennapi nevelés
Kozéki Béla: Az iskolai eredményesség képzelt és valós okairól347
Kozéki Béla: A családtól az iskoláig349
Kozéki Béla: A becsületes életre nevelés351
Kozéki Béla: Az érdeklődés, az aktivitás, az életöröm kifejlesztése353
Forray R. Katalin: - Hegedűs T. András: Többféle kultúrára támaszkodó nevelés355
Kozéki Béla: A kapcsolatteremtés készsége357
Buda Béla: Az empátia jelentősége a pedagógiai munkában és a gyermeknevelésben359
Mészáros István: Egy nevelési kulcsfogalom változása369
Adatok az alapfokú és felsőoktatásról
Az alapfokú nevelés-oktatás legfrissebb adataiból370
Adatok a felsőoktatásról371
Nemzetközi kitekintés
Szoboszlay Miklós: Az iskola és a neveléstudomány a változó társadalomban372
Benedek András: A nevelésügy nemzeti pioritása Lengyelországban378
Tóth Lajos: Pedagógiai kutatások Jugoszláviában384
M. Nádasi Mária: Látogatás a tübingeni Waldorf iskolában385
Takács Imre: A japán csoda titka a korszerű oktatás386
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem