1.067.309

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógiai Szemle 1990. április

A Magyar Pedagógiai Társaság és az Országos Pedagógiai Intézet folyóirata XL. évfolyam 4. szám

Szerző
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 95 oldal
Sorozatcím: Pedagógiai Szemle
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Orosz, angol és német nyelvű összefoglalóval és tartalomjegyzékkel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
Dörnyei Zoltán
Csoportdinamika és nyelvoktatás*
Magyarországon az idegennyelv-tanulás jórészt viszonylag kis, maximum húszfős csoportokban folyik. Természetesen ezek a csoportok... Tovább

Előszó

Részlet:
Dörnyei Zoltán
Csoportdinamika és nyelvoktatás*
Magyarországon az idegennyelv-tanulás jórészt viszonylag kis, maximum húszfős csoportokban folyik. Természetesen ezek a csoportok célorientáltak, tehát a hangsúly a minél hatékonyabb közös nyelvtanuláson van. A tanulási folyamat során azonban felmerülhetnek olyan nehézségek, amelyeknek semmi közük sincs a nyelvtanuláshoz, mégis olyan helyzetet eredményezhetnek, melyben képtelenség hatékonyan dolgozni (például személyek közti ellentét, széthúzás). A másik végletet tekintve, néha egy tanulócsoportból olyan szoros közösség formálódik, melyben szinte "magától megy" vagy "élvezet" a tanulás. Az ilyen csoportokban szignifikánsan csökken a lemorzsolódás aránya, és növekszik a tanulás intenzitása.
Mivel magyarázhatók ezek a fejlődési különbségek? Kézenfekvőnek tűnik a válasz: a tanár személyiségével és felkészültségével. Csakhogy gyakran ugyanolyannak a tanárnak van sikeres és széteső csoportja, és ő maga sem tudja pontosan, mitől vált az egyik ilyenné, a másik olyanná. Ahhoz, hogy tetten érhessük a különböző fejlődési folyamatokat, olyan fogalmakat kell bevezetnünk, mint csoportkohézió és csoportlégkör, csoportstruktúra és normarendszer, interakció és szerepek, csoportkialakulás és csoportfejlődés, melyek a csoportdinamika fő kutatási területei. Vissza

Tartalom

Tartalom
Dörnyei Zoltán:
Csoportdinamika és nyelvoktatás 307
Szakály Márta:
A magyar és a japán alsó fokú természettudományi oktatás hatékonyságának összehasonlítása 319
Horánszky Nándor:
Az általános iskola átfogó céljai és feladatai 330
Interjúk - Alternatív oktatáspolitikai koncepciók
"Az iskola váljék a szociális igazságteremtés eszközévé" - Beszélgetés Hegedűs T. András tudományos kutatóval, a Magyarországi Szociáldemokrata Párt oktatáspolitikai szakértőjével (Schüttler Tamás) 342
Figyelő
Vajó Péter:
Délkelet-Ázsia közoktatása 353
Halász B. Gábor:
A témaközpontú oktatás modellkísérlete 363
Kovács Klára:
Milyen az amerikai egészségnevelés?
Újvári István:
Matematikai tehetséggondozás Pest megyében 375
Eszmecsere
Karlovitz János: 379
Folyóiratok
Fábián Gyuláné:
A tantárgyi módszertani folyóiratokról 382
Könyvek
Balázs Mihály: Forrásvidék. Írók, költők gyermek- és ifjúkora (Petró András) 386
Falus Iván-Golnhofer Erzsébet-Kotschy Beáta-M. Nádasi Mária-Szokolszky Ágnes: A pedagógia és a pedagógusok. Egy empirikus vizsgálat eredményei (Hunyady Györgyné) 388
Dr. Füle Sándor: A pedagógusok és a szülők együttműködése (Halászi Aladár)
Lengyel nevelésszociológiai tanulmányok, Szerk: Stanislaw Jedrzejewski (Fűzfa Balázs) 391
Ifjúsági irodalunkból: Tiszavirágot gyermekeinknek? (Takács Géza) 393
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógiai Szemle 1990. április Pedagógiai Szemle 1990. április Pedagógiai Szemle 1990. április Pedagógiai Szemle 1990. április Pedagógiai Szemle 1990. április

Könyvtári könyv volt. A borító enyhén foltos, elszíneződött, javított. A lapélek foltosak.

Állapot: Közepes
930 Ft
740 ,-Ft 20
4 pont kapható
Kosárba