kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Comenius Bt. |
---|---|
Kiadás helye: | Pécs |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 159 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-00-2629-5 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
Előszó | 5 |
Pedagógiai rendszerek | 7 |
A rendszer | 7 |
A pedagógia rendszere | 10 |
Az iskolarendszer | 14 |
Az iskolarendszer történeti szintjei | 14 |
Az iskolarendszer funkció szerinti tagolódása | 16 |
A közoktatás strukturális rendszere | 17 |
Hazai iskolarendszerek a XX. században | 19 |
A századforduló iskolája | 19 |
A két világháború közötti iskolarendszer | 23 |
Az 1945. utáni iskolarendszer | 38 |
A középiskolák strukturális változásainak hazai tendenciái | 47 |
Szakoktatás a XX. században | 52 |
Külföldi iskolarendszerek | 57 |
Pedagógiai elvek | 71 |
Oktatáspolitikai elvek | 71 |
A művelődéshez való jog | 71 |
Központi felelősség - helyi önállóság | 73 |
Általános műveltség - szakműveltség | 75 |
Vallásszabadság - világnézeti semlegesség | 78 |
Komprehenzivitás - differenciált rendszerek | 79 |
Az anyanyelven való tanulás joga | 80 |
Az oktatás ingyenessége, szociális szolgáltatások | 81 |
Az iskola autonómiája | 83 |
Az iskola és az állam kapcsolata | 83 |
A tanterv | 84 |
Intézményi autonómiája | 95 |
Nevelési elvek - új iskolák a századordulón | 98 |
Új nevelési felfogások | 99 |
A reformpedagógia kialakulása | 100 |
Reformpedagógiai iskolamodellek | 103 |
Nagy László reformpedagógiai koncepciója | 107 |
Reformpedagógiai elvek az oktatáselméletben | 112 |
Nevelési módszerek | 116 |
Értékek az ezredfordulón | 120 |
A nevelés értékorientáltsága | 120 |
Kornis Gyula kultúra-koncepciója | 124 |
Értékelmélet és pedagógia viszonya | 128 |
Veszely Ödön értékrendszere | 132 |
Az ezredvég kihívásai | 134 |
Globális problémák | 134 |
Életmódváltás | 136 |
Átértékelődés | 137 |
Az értékközvetítés gyakorlati problémái | 138 |
Az iskola kettős funkciója | 138 |
A család szerepe a nevelésben | 143 |
Állandó és változó értékek | 145 |
Szokás, példa, tudatosítás | 145 |
Állandóság és változás azértékközvetítésben | 148 |
Egyetemes értékek | 149 |
A pedagógus | 152 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.