1.045.962

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógiai pszichológia a tanárképzésben

Gyakorlatközpontú kurzusok

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Fitt Image-Debreceni Egyetem Pedagógiai-Pszichológiai Tanszék
Kiadás helye: Szentendre
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 261 oldal
Sorozatcím: Pedagógiai Pszichológia
Kötetszám: 3
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-204-071-6
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

E könyv a Pedagógiai pszichológia sorozat 3. köteteként jelent meg. A Fitt Image Kiadó és a Debreceni Egyetem Pedagógiai-Pszichológiai Tanszéke első közös kiadványa F. J. Mönks és A. M. R Knoers világsikerű Fejlődéslélektan című kötete volt. A 2. kötet a média pszichológia és pedagógiai problémáit tárgyalja Nagy Andor és Koncz István profeszszorok tollából.
A Pedagógia pszichológia a tanárképzésben a tanárjelöltek képzésében és a gyakorló pedagógusok körében egyaránt számíthat sikerre, hiszen nyolc nagy témájával a pedagógus pályán naponta felvetődő problémák pszichológiai hátterét világítja meg, és tudományos vizsgálatokra alapozott gyakorlati módszereket tesz közzé, összefogottan, a gyakorló pedagógusok számára is azonnal „bevethetően".
Bár e könyv teljes egészében nem fedi le a pedagógiai pszichológia tárgy körét, mégis a fenti címet választottuk. Egyrészt azért, mert az iskolai pedagógiai gyakorlat szempontjából legfontosabb kérdéskörök megjelennek itt. Másrészt pedig e... Tovább

Fülszöveg

E könyv a Pedagógiai pszichológia sorozat 3. köteteként jelent meg. A Fitt Image Kiadó és a Debreceni Egyetem Pedagógiai-Pszichológiai Tanszéke első közös kiadványa F. J. Mönks és A. M. R Knoers világsikerű Fejlődéslélektan című kötete volt. A 2. kötet a média pszichológia és pedagógiai problémáit tárgyalja Nagy Andor és Koncz István profeszszorok tollából.
A Pedagógia pszichológia a tanárképzésben a tanárjelöltek képzésében és a gyakorló pedagógusok körében egyaránt számíthat sikerre, hiszen nyolc nagy témájával a pedagógus pályán naponta felvetődő problémák pszichológiai hátterét világítja meg, és tudományos vizsgálatokra alapozott gyakorlati módszereket tesz közzé, összefogottan, a gyakorló pedagógusok számára is azonnal „bevethetően".
Bár e könyv teljes egészében nem fedi le a pedagógiai pszichológia tárgy körét, mégis a fenti címet választottuk. Egyrészt azért, mert az iskolai pedagógiai gyakorlat szempontjából legfontosabb kérdéskörök megjelennek itt. Másrészt pedig e művel emlékezni is kívánunk Kelemen László professzorra, a komplex pedagógiai pszichológia magyarországi kidolgozójára, aki a Debreceni Egyetemen a tanárképzés pszichológiai tárgyainak intenzív korszerűsítését már az elmúlt század hatvanas éveiben elindította. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Tóth László:
A tanulók megismerése 7
A kurzusról 9
A tanulók megismerésének elméleti alapjai 11
Feladatok, szempontok a gyakorlatok elvégzéséhez 24
Balogh Brigitta:
Iskolai motiváció 33
A kurzusról 34
Az iskolai motiváció elméleti alapjai 35
Feladatok, szempontok a gyakorlatok elvégzéséhez 48
Vitális Emese:
Tanulási módszerek és fejlesztésük 55
A kurzusról 57
A tanulási módszerek fejlesztésének elméleti alapjai 59
Feladatok, szempontok a gyakorlatok elvégzéséhez 88
Páskuné Kiss Judit:
A tantermi kommunikáció, irányítási technikák 95
A kurzusról 96
A tantermi kommunikáció értelmezésének elméleti alapjai 99
Feladatok, szempontok a gyakorlatok elvégzéséhez 111
Polonkai Mária:
Differenciálás a tanulásszervezésben 125
A kurzusról 126
A differenciálás elméleti alapjai 128
Feladatok, szempontok a gyakorlatok elvégzéséhez 149
Balogh László - Dávid Imre:
A tehetségfejlesztés pszichológiai alapjai 153
A kurzusról 154
A tehetségfejlesztés elméleti alapjai 156
Bóta Margit:
Iskolai mentálhigiéné 203
A kurzusról 204
Az iskolai mentálhigiéné elméleti alapjai 208
Feladatok, szempontok a gyakorlatok elvégzéséhez 223
Tánczos Judit:
Tanulási zavarok és a korrekció lehetőségei 229
A kurzusról 230
Elméleti ismeretek 232
Feladatok, szempontok a gyakorlatok elvégzéséhez 241
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem