kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 122 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: J 11-598. |
Előszó | 3 |
A bölcsődei nevelés | 5 |
A gyermek élettörténetének feltárása (anamnézis) | 9 |
Az óvodai nevelés | 21 |
Az óvodai nevelés pszichológiai alapjai | 21 |
Az óvodai koru gyermek lelki sajátosságai | 21 |
Az óvodai környezet | 22 |
A gyermekcsoport | 23 |
Az óvónő személyisége | 23 |
Az óvodai erkölcsi nevelés pszichológiai elemzése | 24 |
Az óvodai gyermekközösség kialakulásának folyamata | 28 |
Alkati tulajdonságok | 30 |
A gyermek élettörténete | 30 |
Az óvodába lépés előkészitése | 33 |
Az óvodai fogadtatás | 35 |
Az óvodai tevékenységi formák | 37 |
A különböző gyermektipusok | 40 |
A játék pszichológiai vizsgálata | 46 |
A gyermek életkori sajátosságainak megnyilvánulása a játékban | 47 |
A gyermek kiegyensúlyozatlanságára, sérelmeire utaló játékformák | 50 |
A gyermek konfliktusainak feloldása, átnevelése a játék segitségével | 53 |
A munka pszichológiai vizsgálata | 59 |
A gyermeki munka motivációi | 60 |
A gyermek életkori sajátosságainak, egyéni tulajdonságainak tükröződése a munkában | 61 |
A munkához való érzelmi viszonyulás és ennek hatása | 64 |
Az óvodai oktatás pszichológiai vizsgálata | 67 |
A gyermeki ismeretszerzés útja | 67 |
A gyermek közvetlen tapasztalatszerzésének utja | 68 |
A gyermek spontán kérdései | 71 |
Mennyire befolyásolják a gyermek életkori sajátosságai ismereteinek tartalmát? | 72 |
Az óvodai oktatás szerepe a gyermek ismeretszerzésében | 73 |
Az óvodai oktatás főbb jellegzetességei | 76 |
A gyermek személyiségét formáló, sajátosan óvodás tényezők | 81 |
A mese pszichológiai hatása | 81 |
A gyermek sérelmeinek és átélt konfliktusainak feltárása és feloldása a mese segitségével | 84 |
A családi szituáció vizsgálatára szolgáló mese | 86 |
A bábozás pszichológiai hatása | 93 |
A bábjáték szerepe a gyermek megismerésében | 94 |
A bábjáték szerepe a nevelésben | 96 |
Az óvodából az iskolába való átmenet pszichológiai problémái | 101 |
Az iskolaérettség kérdése | 102 |
Az óvoda iskola-előkészítő szerepe | 117-122 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.