A marxista-leninista metodológia és a pedagógia | 5 |
A megismerés dialektikus módszere - az új, szocialista pedagógiáért folytatott harc egyetemes fegyvere | 5 |
A materialista dialektika alkalmazásának útjai a pedagógiai elmélet kidolgozásában | 22 |
Eltérések a nevelés lényegének értelmezésében s ennek következményei | 49 |
A kutatási probléma kiválasztása és indoklása | 69 |
A hipotézis és a tudományos előrelátás szerepe | 88 |
A kutatás alapvető szakaszai | 97 |
A pedagógiai kutatások konkrét módszerei | 109 |
Minőségi ismérvek és mennyiségi mutatók a pedagógiai kutatásokban | 128 |
A pedagógus kutató tulajdonságai | 140 |
Objektígv és szubjektív tényezők az új ember kialakításában | 147 |
Az objektív tényezők természete, jellege és hatása a személyiség formálódására | 151 |
A szubjektív tényező hatása és jellegzetessége | 172 |
A szervezett nevelés és a társadalmi környezet kölcsönhatásának biztosítása | 202 |
Szociológiai módszerek alkalmazása a pedagógiai kutatásokban | 213 |
A szociológiai módszerek helye és szerepe a pedagógiai kutatásokban | 214 |
A konkrét szociológiai módszerek specifikuma | 222 |
A tömeges kikérdezés | 229 |
A megfigyelés | 269 |
Skálaszerkesztés. A szociometria módszere | 278 |
A dokumentumok elemzése | 287 |
A társadalmi és a társadalmi-pedagógiai kísérlet | 292 |
Összehasonlító módszerek | 302 |
Szociológiai módszerek komplex alkalmazása egy pedagógiai vizsgálatban | 308 |
A tanulók előmenetelének statisztikai vizsgálata | 319 |
A vizsgálat tárgya és konkrét feladatai | 321 |
A statisztikai sokaság felépítésének módszertana. Elsődleges statisztikai adatok | 328 |
Az x eloszlási statisztikai törvényszerűségének azonossága valamennyi ötödik osztály esetén | 336 |
Az x mennyiségi eloszlási törvényének megkeresése. Az ellenőrzés intenzitásának mutatója | 348 |
A negyedévek eltérő didaktikai értéke | 366 |
Az V. osztály főbb jellemzőinek variációs vizsgálata | 370 |
Az osztálylétszám, az ellenőrzés intenzitása és az előmenetel közti kapcsolat mértéke | 376 |
A regresszióegyenlet, valamint az előmenetel szintje (z) és az ellenőrzés nélküli időszakasz hossza (x) közötti kapcsolat mértéke | 381 |
Az ellenőrzés intenzitásának mutatója (p) optimális határainak meghatározása | 391 |
Az utolsó érdemjegy mint az utána következő előmenetelt befolyásoló tényező | 396 |
Az osztályközösség struktúrája az előmenetel x tényezőtől függő ingadozása alapján | 401 |
A folyamatos előmenetel egyenletessége. Az osztályzatok és a köztük levő szintkülönbségek eloszlási törvényeinek sajátosságai | 408 |
Az osztályzatok eloszlásának törvénye | 421 |
A mintavétel száma és reprezentatív jellege | 427 |
Jegyzetek | 437 |