1.060.405

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógiai látókör - Szöveggyűjtemény

Külföldi szerzők írásai (2000-2005)/Évszámok

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az eredményes, a sikeres tanítói munkának sok összetevője van. Az egyik meghatározója a tanító személyisége, a személyiség legszembetűnőbb vonása pedig a szakmai műveltség. A szakmai műveltség is... Tovább

Előszó

Az eredményes, a sikeres tanítói munkának sok összetevője van. Az egyik meghatározója a tanító személyisége, a személyiség legszembetűnőbb vonása pedig a szakmai műveltség. A szakmai műveltség is sokféle kombinációban jelenik meg, de az ehhez vezető út: a szelektív olvasás. Szelektíven olvasunk, hiszen évente több ezer cikk jelenik meg a hazai és a külföldi szakirodalomban, másrészt kritikusan is kell olvasni, hiszen a megjelenő írások különböző tartalmakat közvetítenek.
A pedagógiai olvasottság megszerzését szeretnénk kötetünkkel segíteni, melyek nem megtanulandók, hanem feldolgozandók. A kötet tematikáját a határon túli magyar pedagógiai-pszichológiai folyóiratok írásai alapján válogattuk, amelyek az elmúlt évek friss forrásgyűjteményei. Ami a kötetbe került írásokat illeti, tükrözik a pedagógiai tartalmak, módszerek sokféleségét. Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
I. A pszichológia és a pedagógia együttműködése 9
TEODORESCU RÉKA: Sajátos szerepcserék: Minden tanár előbb serdülő volt, csak azután lett belőle a serdülők szülője és tanára 11
TEODORESCU RÉKA: Az alapvető szükségletek, énkép és iskolai teljesítmény összefüggései 23
PÉNTEK IMRE: Tudatos és implicit metakognitív folyamatok a problémamegoldásban 31
SZŐKE-MILINTE ENIKŐ: Az olvasás mint kognitív kommunikáció
DR. ALBERT-LŐRINCZ ENIKŐ: Személyiségfejlesztés csoportmunka segítségével 56
II. A speciális nevelési igényekkel rendelkező gyermek, a nevelési folyamatban 65
DR. FODOR LÁSZLÓ: A speciális nevelési igényekkel rendelkező gyermek a nevelési
folyamatban 67
ZSIRKA-KLEIN KATALIN: A sajátos nevelési szükségletű gyermekek Romániában 92
WOLF ERZSÉBET: Reformtörekvések a speciális oktatásban 106
III. Pedagógiai műhely 113
SZÉKELY NOÉMI: Nevelési célok és emberkép a posztmodern pedagógiában 115
MAKKAI KINGA: A permanens nevelés fogalmi kérdései és szükségessége
DR. FODOR LÁSZLÓ: Jegyzetek a pedagógusi szerepről 122
GYÖRFFY ROZÁLIA: A játékról komolyan
BÍRÓ ENIKŐ: A kommunikatív megközelítés jelentősége a nyelvoktatásban néhány játékos
bemelegítő gyakorlat tükrében 134
ÉDER TEKL A: Gyakorlóanyag az iskolaérettséghez szükséges képességek fejlesztésére 142
MUNTEAN ERZSEBET: Környezetvédelmi és természetvédelmi nevelés szükségessége az óvodában 152
BRASSAI LÁSZLÓ: Egészségfejlesztés az iskolában 157
PORTIK EDIT: A tanulási nehézség problémaköre 159
DR. FODOR LÁSZLÓ: A fenyegetés módszeréről 163
VIRÁG KLÁRA: Kell a gyereknek a korlátozás. Értelmes és értelmetlen korlátok 168
SZEBERÉNYINÉ Z. JUDIT: Horrorshow kontra esti mese 172
KERESZTES IDA: Amiről szülőértekezleten beszélnünk kell! 174
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem