Előszó | 5 |
Iskola a változó világban | |
Gosztonyi János: Igények és realitások a közoktatásban | 15 |
Sarkadi László: Fordulat vagy folyamatos korszerűsítés? | 20 |
Pataki Ferenc: A "valóság pedagógiájá"-ról | 24 |
Dr. Kerékgyártó Imre: A nevelés eszköze és eredménye: a fegyelem | 39 |
Gábor István: Új tankönyvek | 50 |
Németh G. Béla: A tankönyvírás nyomorúsága | 53 |
Horváth Márton: | 62 |
Kozma Tamás: Neveléstudományi kutatások és iskolarendszerünk korszerűsítése | 80 |
Részletek, idézetek | 80 |
Galicza János: Az iskola változásai és a pedagógus munkája | 81 |
Bernáth József: A szentlőrinci iskolakísérlet | 83 |
Cikkbibliográfia | 83 |
A pedagógus | |
Részletek a Magyar Pedagógiai Társaság ünnepi kibővített ülésének anyagából | 87 |
Dr. Zibolen Endre: A korszerű iskola és a pedagógushivatás | 87 |
Simon Gyula: A Magyar Pedagógiai Társaság működésének tíz éve | 90 |
A Magyar Pedagógiai Társaság Elnökségének ajánlása | 94 |
Tuza Tibor: Pedagógusok - falun. Vallomás a hivatásról | 97 |
Háber Judit: Pedagógusok - képesítés nélkül (részletek) | 111 |
Szunyogh Szabolcs: A levelező tagozatú tanárképzésről | 116 |
Dr. Benkő Loránd: | 132 |
Dr. Unger Mátyás: Szempontok a bölcsészeti karok távlati fejlesztéséhez | 142 |
Kelemen Elemér: A pedagógusok önképzésének és továbbképzésének könyvtári bázisa | 150 |
Forray R. Katalin: Sok vagy kevés az iskolai adminisztráció? | 162 |
A pedagógusok munkaköri kötelezettségeiről | 162 |
Szabó Éva: Vita a kötelező és a vállalt feladatokról | 163 |
Vékony Lajos: Mi tartozik a munkakörbe? | 165 |
Részletek, idézetek | 165 |
Karlovitz János: Ki tartozik közénk? | 166 |
Révay Gyula: A tantestületi egység problémái | 169 |
Sarkadi László: Testreszabott pályázatok | 170 |
Dr. Kincses László: Pályakezdő általános iskolai pedagógusok beilleszkedésének néhány tapasztalata Békés megyében | 172 |
Gábor István: Tanárok | 174 |
Balogh Viktória: A matematikát tanító nevelők felkészülése az új tantervek megvalósítására | 176 |
Cikkbibliográfia | |
Viták 1977-78 | |
TANÍ-TANI: Az Élet és Irodalom vitájából | 185 |
Száraz György: Semper reformare! | 185 |
Vitazáró beszélgetés Kornidesz Mihállyal | 195 |
A Köznevelés Makarenko-vitája | 209 |
Loránd Ferenc: Makarenko iskoláinkban | 218 |
Szarka József: Milyen úton járunk? | 218 |
Székely Tibor: A szocialista iskoláért - Makarenkótól tanulva | 224 |
Fórizs József: Kell-e gyökeres fordulat pedagógiánkban? | 227 |
Ifjúság és marxizmus. Részletek a Kritika vitájából | 233 |
Cikkbibliográfia | 237 |
A TANÍ-TANI vita további cikkei | 243 |
Cikkek Makarenkótól | 243 |
A Köznevelés további vitáinak cikkei | 245 |
Többféléről - színesen | |
Csulák Mihály: A költő és az ijfú szívek | 251 |
Fazekas László: A szakmunkástanulók világnézeti, politikai, erkölcsi arculata | 259 |
Siklós László: Gyerekek veszélyhelyzetben | 271 |
Részletek, idézetek | 289 |
Medve Imola: A könyvtár sorsa - a kor tükre (Százéves az Országos Pedagógiai Gyűjtemény) | 289 |
Szilágyi Vilma: Erkölcs, család, szexualitás | 291 |
Puruczky Erzsébet: A fiatalkori bűnözés háttértényezőinek vizsgálata | 292 |
Cikkbibliográfia | 293 |