1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógiai kutatások borsodi tapasztalatai I-II.

Közéleti aktivitásra nevelés az általános iskolában - Önmüvelődési igény felkeltése és fejlesztése az általános iskolában - Tanulmánygyüjtemény a pedagógiai felolvasó ülés anyagából

Tartalom

Dr. Pásztor József: A borsodi példa3
A felolvasó ülés előadásai
Dr. Hetényi György: Megnyitó11
Merényi József: Oktatáspolitikánk időszerü kérdései13
Gaál Gyula: Közéleti aktivitásra nevelés tapasztalatai29
Bachó Lászlóné: A tanulók müvelődési igényének fejlesztése43
Dr. Simon Gyula: A főtitkár üdvözlő szavai56
A közéleti aktivitásra nevelés témakörének anyaga
Bidlek Márta: Az önkormányzó képesség alapjainak lerakása az első osztályban58
Palisca Attiláné: Közösségi felelősség kialakítása tevékenység utján70
Dr. Papp János: Értékelése82
Ferenc Béláné: A felelősségre nevelés kutatása során szerzett tapasztalatok86
Jankó Cecília: Egy pályakezdő pedagógus tapasztalatai93
Dr. Jurcsák Lászlóné: Értékelése98
Győry Lászlóné: Tanulói önkormányzat formálása a 3-4. osztályban103
Jarecsny Józsefné: Ügyeletesi rendszer mint a közéletiségre nevelés eszköze111
Dr. Szentistványi Gyula: Értékelése126
Boros Katalin: A rajzvezetőség hatáskörének kialakitása az 5-6. osztályban130
Tausz Józsefné: Az uttörőcsapat szerepe a közéletiségre nevelésben139
Boka Magdolna: A tevékenység tudatos megszervezése az önkormányzati munkában149
Oravecz Zoltánné: Az 5. osztály helye az iskolai közösség önkormányzatában159
Paár Pálné: A szervezés és végrehajtása önállósága az 5. osztályban167
Dr. Horváth Lajos: Értékelése174
Pintér Sarolta: Az önkormányzati szerv hatáskörének kibontakoztatása a 7-8. osztályban179
Osváth Lajosné: Társadalmi munkák szerepe a közéletiségre nevelésben190
Dr. Horváth Lajos: Szekciók összefoglalója199
Az önmüvelődési igény fejlesztés témakörének anyaga
Dr. Sáfrány Lászlóné: A szülők megnyerésének eredményes módszerei a müvelődési igény alapjainak lerakásához202
Bodolóczky Jánosné: Hosszu az ut a rendszeres könyvtárlátogatásig211
Görömbely Zoltánné: Módszertani gyüjtemény az irodalmi érdeklődés felkeltéséhez215
Duck Sándorné: A németolvasást elősegitő tevékenységek219
Dr. Csoma Vilmos: Értékelése225
Fekésházy Erzsébet: Az irodalmi érdeklődés fejlesztésének ifjúságmozgalmi lehetőségei, módszerei
Hutka Zoltánné: Helyzetmegállapitás és eredményfelmérés238
Azary Béla: Értékelés250
Egerszegi Sándor: Törekvés a szereplési igény kielégítésére257
Vámos Józsefné: Az értelmi képesség és a müvelődési igény összefüggései267
Rézmüves János: Értékelése281
Csák Dezsőné: A képzőmüvészeti érdeklődés fejlesztése a hátrányos helyzetü tanulócsoportban290
Tokaji Ferencné: Olvasásmegértés és a képzőmüvészet kapcsolata301
Kozma Katalin: Értékelése309
Makai Gyuláné: A képzőmüvészeti kulturáltság fokozása311
Bachó Lászlóné: Napköziotthoni lehetőségek a képzőmüvészeti igény fejlesztésében321
Balogh Jenő: Értékelése336
Kovács Erzsébet: A televizió szerepe a természettudományos érdeklődés felkeltésében342
Dr. Victor András: Értékelése352
Menyhért Béláné: Az éneklés élményének megalapozása a 2. osztályban355
Facsar Imréné: Az ének, zenei igény fejlesztésének hatása a különböző tantárgyakra360
Frits Sándorné: Az ének, zenei nevelés iskolai és iskolán kívüli alkalmai364
Csikós András: Értékelése378
Bakonyi Pál: Szekció összefoglalója383
A felolvasó ülés zárása
Dr. Petrikás Árpád: A pedagógiai gyakorlat fejlesztését segitő kutatómunka szerepe és a felolvasások jelentősége390
Dr. Hetényi György: Zárszava397
Függelék
A tudományos munkatársak névjegyzéke
Adatok a kutató nevelőkről
Irodalomjegyzék
Tartalom
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem