1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógiai kézikönyv

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 342 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-18-0338-4
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52832.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az új nevelési dokumentumok, amelyek az utóbbi időben bevezetésre kerülnek, szükségessé teszik pedagógiai elméleti tudásanyagunk felfrissítését és helyenkénti értékelését is. Kézikönyvünk ezt a feladatot szeretné a lehetőség határain belül megvalósítani úgy, hogy a szocialista nevelőiskola céljai, a megvalósítás eszközei a pedagógiai kutatások eddigi eredményei nevelőink számára közérthető formában hozzáférhetők legyenek. Könyvünk elsősorban a gyakorló pedagógusoknak szól, számukra nyújt segítséget, útmutatást mindennapi munkájukhoz, esetleg ösztönzést a neveléstudomány műveléséhez.
A szerzői munkaközösség törekvéseit sikeresnek tekintené, ha a neveléssel hivatásszerűen foglalkozók könyvüket megértő kritikával fogadnák, s bírálataikkal, tapasztalataik közreadásával segítenék a szocialista nevelésügy fejlődését.

Tartalom

Bevezető5
Az iskola és a társadalom (Zrinszky László)7
Az iskola közvetlen környezete (Tánczos Gábor)31
Az iskola települési környezete35
Az iskola közvetlen társadalmi környezete40
A nevelési-oktatási folyamat célrendszere és tervezése (Ballér Endre)49
A nevelési-oktatási folyamat célrendszere51
A nevelési-oktatási folyamat tervezése a pedagógiai gyakorlatban69
Az iskola mint nevelő közösség (Lendvayné Aba Ildikó)79
A nevelő közösség struktúrája82
A közösség fejlődésének folyamata87
A közösség fejlődésének mutatói90
A személyiségfejlődés törvényszerűségei és szakaszai (Blumenfeld Gyuláné, G. Cseres Judit)95
Személyiség és személyiségszemlélet az új dokumentumokban97
Fejlődési sajátosságok és szakaszok112
A tanulói személyiség fejlődésének megismerése, nyomon követése141
A tanítási-tanulási folyamat (Báthory Zoltán, Gyaraki F. Frigyes, Takács Etel)151
A tanítás és a tanulás pedagógiai alapelvei154
Az iskola szervezetének és működésének szintjei162
Tervszerűség és tervezés169
A tanulás irányítása a tanítási órán184
Taneszközök192
Tanítási-tanulási stratégiák198
A tanórán kívüli nevelés szerepe a nevelési folyamatban (Gál Erzsébet, Majzik Lászlóné)215
A tanórán kívüli tevékenységrendszer220
A tanórán kívüli nevelés megszervezésének, a tevékenységrendszer kiépítésének szempontjai241
A nevelési tényezők együttműködése a tanórán kívüli nevelés megszervezésében254
Ellenőrzés és értékelés (Bakonyi Pál)259
A tanulási eredmények mérésének néhány elvi és gyakorlati kérdése (Kádárné Fülöp Judit)287
A tanulási eredményvizsgálatok viszonyítási alapjai289
Vizsgálati helyzetek a tanulás szabályozásában290
Az eredménymérés általános pedagógiai elvei295
Objektív feladatok írásának és szerkesztésének gyakorlati kérdései300
Feladatlap-szerkesztés311
Feladatlap-értékelés316
Az iskolai könyvtárak részére ajánlott könyvek jegyzéke322
Tárgymutató (szerkesztette: Bánhidy László)325
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem