Előszó
A Magyar értelmező kéziszótár szerint a kaleidoszkóp
1. (...) Játékszer, amely forgatásra változóan színes, csillogó ábrákat mutat.
2. Színesen kavargó változatosság.
Kötetünknek éppen azért...
Tovább
Előszó
A Magyar értelmező kéziszótár szerint a kaleidoszkóp
1. (...) Játékszer, amely forgatásra változóan színes, csillogó ábrákat mutat.
2. Színesen kavargó változatosság.
Kötetünknek éppen azért adtuk a Pedagógiai kaleidoszkóp címet, hogy érzékeltessük hivatásunk sokszínűségét, az egyes pedagógiai problémakörök megannyi, egymást kiegészítő megközelítési lehetőségét. Más és más látószögből a kaleidoszkóp is más-más képet mutat, ugyanakkor tudható, hogy ha különböző szögekből is, de ugyanazt látjuk. A kötet 43 szerzője között van pedagógiai asszisztens, óvodapedagógus, tanító, tanár, iskolavezető, főiskolai-egyetemi oktató, gyógypedagógus, pszichológus, orvos: megannyi különböző végzettségű és foglalkozású ember. A kérdéskörök, amelyeket tanulmányaikban, előadásaikban körbejárnak, a mindennapi pedagógia aktuális, mindannyiunkat foglalkoztató kérdései. A pedagógia nehéz eseteiről, az osztályfőnöki szerep változásairól, a osztályozás-értékelés dilemmáiról, a játékról mint motivációs tényezőről közzétett gondolataik reményeink szerint közelebb hozzák az olvasót a le nem írható teljességhez: a nevelés csodájához.
A Budapesti Pedagógusok Szakmai Szervezete, Magyarország egyik legaktívabb pedagógusszervezete, a Budapesti Pedagógus Kamara jogutóda 1992 óta rendez szakmai konferenciákat. Ezeken a szakma különféle képviselői fejthetik ki egy-egy pedagógiai kérdéskör kapcsán vallott nézeteiket, oszthatják meg tapasztalataikat kollégáikkal. Szűkös anyagi lehetőségeink miatt a konferenciák írásos anyagát eddig csak nagyon szűk körben tudtuk terjeszteni, noha a konferenciákon való részvétel adatai egyértelműen jelzik a széles körű érdeklődést mind a témák, mind az előadások iránt. A tanulmánykötet kiadásával és terjesztésével célunk, hogy - alapszabályunknak megfelelően - „előmozdítsuk a pedagógustevékenység társadalmi megbecsülésének, erkölcsi és anyagi elismerésének helyreállítását valamint „emeljük a nevelő-oktató munka színvonalát.
Kötetünk kiadása nem valósulhatott volna meg a Fővárosi Közoktatás-fejlesztési Közalapítvány pályázati támogatása nélkül, amiért itt is köszönetet mondunk.
Vissza