kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Lampel Róbert (Wodianer F.) |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 250 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Pedagogiai kalauz | |
Előszó | |
A tanító | 3 |
A tanítói pálya | 5 |
A tanitó helyzete a társadalomban | 5 |
A tanitó jelleme | 6 |
A tanitó felelőssége | 6 |
Rendre szoktatás | 6 |
Későnjárás | 7 |
Testtartás | 8 |
Mulasztási napló. Iskolakerülők | 8 |
Tananyag-bejegyzés | 8 |
Tananyagkönyvminta | 9 |
Jelentések | 9 |
A tankönyvek és tanszerek helye | 9 |
Jeladás | 10 |
Osztályozás | 11 |
Büntetésnemek | 10 |
Megszégyenítés | 11 |
A sarokba állitás | 12 |
Bezárás | 12 |
Büntetési feladat | 12 |
Testi fenyités | 13 |
Az igazgató | 14 |
Az igazgatót jellemző tulajdonságok | 14 |
A kollegákkal való érintkezés módja | 14 |
Az igazgató feladata | 14 |
Hospitálás | 14 |
A hosp. eredménye és a tananyagkönyvek láttamozása | 15 |
A konferenciák | 15 |
Módszeres konferenciák | 15 |
Metodikai és didaktikai előadások | 16 |
Tanulók előmenetele. Magaviselet. Osztályismétlés | 16 |
A tanitás technikájáról és módjáról | 17 |
Közös tanitás | 17 |
A tanuló helye a tanitás közben | 17 |
Kérdezési mód | 17 |
A tanitási czél kijelölése | 18 |
Appercepcio | 18 |
A tanitási fokozatok | 19 |
A tanítás külső formája | 19 |
Értelmes és gépies emlékezés | 20 |
Házi feladat | 20 |
Ismétlés | 21 |
A tantárgyak kölcsönös vonatkozása | 21 |
A tantárgyak kölcs. vonatk. a gimn. Utasitásokban | 21 |
A koncentráció a népiskolában | 23 |
A tanitás központja | 23 |
A tantárgyak tanitásának módjáról | 24 |
Hit és erkölcstan | 24 |
Bibliai szemléltető képek | 24 |
Magyar nyelv | 25 |
Olvasás | 25 |
A m. nyelvi oktatás hármas feladata | 25 |
Irva.olvasás | 25 |
Gépies- és értelmes olvasás | 25 |
Az olvasmány tárgyalása | 26 |
Az olv. tárgyalásának módja | 27 |
Nyelvi és tárgyi fejtegetés | 27 |
Minta az olv. tárgyalására | 28 |
A tartalom elmondása | 29 |
Az olv. formája | 30 |
A költemények elemzése | 30 |
Nyelvtan | 31 |
A régi népisk. tanitásáról a kezdő fokon | 31 |
A nyelvtan tanitása a népiskolában | 31 |
Példamondatok kikeresése | 32 |
Mondatelemző kérdések begyakorlása | 32 |
Példa a mondatelemző kérdések begyakorlására | 33 |
Összefoglalás | 35 |
Az összetett mondatok. Fő- és mellékmondat | 36 |
Írásbeli gyakorlatok és dolgozatjavitás | 36 |
Házi irásbeli feladat | 36 |
A régi népisk. tanterv az irás és fogalmazás tanitásáról | 37 |
Helyesirás | 37 |
Gyakorlatjavitás | 38 |
Vizsga.irkák | 39 |
Számtan | 39 |
Cél | 39 |
Módszer | 39 |
Tanitási fokozatok | 40 |
A 11. megismertetése | 40 |
A számtan tanitása a középis. tantervben és Utasitásokban | 41 |
A népiskolai számtantanitás anyaga összevetve a középiskola első osztályának anyagával | 42 |
Mértan | 43 |
Beszéd- és ért. gyak. | 43 |
A régi népisk. tant. a b. és ért. gyak. tananyagáról | 43 |
A b. és ért. gyak. eddig divó módszere | 43 |
A tanitás anyaga és módja | 44 |
Történeti tárgyak | 46 |
Földrajz | 46 |
A haza megismertetése | 46 |
A földr. tanitás eredménye | 47 |
A gimn. Utas. a földrajz tanitásáról | 48 |
A népisk. földrajzi tanitás | 48 |
A földabrosz ismertetése | 48 |
Kirándulások. Térképrajzok. Összefogalalások | 49 |
Történelem | 49 |
Cél | 49 |
Tananyag | 50 |
Tört. olvasmányok | 50 |
Tört. költemények | 51 |
Polg. jogok és kötelességek | 51 |
Térkép és szemláltető képek | 51 |
Természettudományi tárgyak | 51 |
Természetrajz. Természettan | 51 |
Cél | 52 |
Módszer (I. Növénytan) | 52 |
Kirándulás | 52 |
II. Állattan | 52 |
Természetrajzi elbeszélések | 53 |
III. Ásványtan | 53 |
IV. Természettan | 53 |
A középis. Utas. a természettan tanitásáról | 54 |
Művészet tárgyak | 54 |
Ének. Rajz | 54 |
Cél | 54 |
Az ének kapcsoaltban a többi tantárgyakkal | 55 |
Történelmi tárgyu dalok sorozata | 55 |
Rajz | 55 |
Nagy-Britannia közoktatás-ügye | |
Előszó | 3 |
Általános tájékoztató | 5 |
I. Népnevelés | |
Anglia és Wales | |
Az állam és nevelés az első államsegély idejéig | 10 |
Az államsegély rendszere a régibb szabályzat alapján | 16 |
Az 1858-iki bizottság és az átvizsgált Rendelettár (Code) | 25 |
Haladás az átvizsgált Rendelettár alatt | 25 |
Az 1870-iki törvény | 28 |
Haladás az 1870-iki törvény alatt, az 1876 és 1880-iki póttörvények | 35 |
A nemzeti nevelés 1882-től 1896-ig | 39 |
Ujabb fejlemények | 44 |
A növendék. tanító rendszer reformja | 46 |
A tanítói nyugdíj-törvény | 57 |
A jelenlegi állapotok. Hiányok | 62 |
Néhány vonás az angol iskolák beléletéből | 67 |
Skótország | |
A legrégibb időktől 1872-ig | 71 |
Az 1872-iki törvény | 73 |
Későbbi törvényhozói intézkedések | 76 |
Haladás 1883 óta | 77 |
Eredmények | 79 |
Irhon | |
A legrégibb időtől 1868-ig | 81 |
1868-tól 1898-ig | 55 |
II. Középiskolai nevelésügy | |
Angila | 89 |
Wales | 95 |
Skótország | 96 |
Irhon | 97 |
III. Egyetemek | |
Angila | 100 |
Wales | 106 |
Skótország | 106 |
Irhon | 108 |
A szoczialismus ismertetése | |
Előszó | 3 |
Szoczialis bajok a multban | 5 |
A szoczialismus terjedése | 32 |
A szoczialismus törekvései | 59 |
Függelék | 77 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.