1.045.574

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógiai felmérési rendszer Zala megyében (1972-1987)

A pedagógiai értékelés 2.

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Művelődési Minisztérium Vezetőképző és Továbbképző Intézete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 98 oldal
Sorozatcím: Módszertani füzetek pedagógiai vezetőknek
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN: 963-01-8514-8
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A hazai újító, jobbító szándékok, jó törekvések számos esetben szenvedtek kudarcot az új szerepekhez, tartalmakhoz kapcsolódó új módszerek hiányában. Módszertani sorozatunk szerkesztői ennek... Tovább

Előszó

A hazai újító, jobbító szándékok, jó törekvések számos esetben szenvedtek kudarcot az új szerepekhez, tartalmakhoz kapcsolódó új módszerek hiányában. Módszertani sorozatunk szerkesztői ennek fontosságára szeretnék olvasóik figyelmét irányítani - ezért ajánlják a füzeteket mindazoknak, akik e törekvések jegyében végzik mindennapi munkájukat. Az iskola-, a közoktatásirányítás modellváltásának időszakában tehát a pedagógusoknak, a szakmai munkaközösségek és a nevelő-oktató intézmények vezetőinek, a szaktanácsadóknak és a közoktatás irányítóinak szeretnénk segítséget nyújtani.
Reméljük, hogy sorozatunkkal hozzájárulunk a napi gyakorlat, az önképzés, az intézmények belső továbbképzése, illetve a pedagógiai intézetek által szervezett tanfolyamok sikeréhez. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 9
I. A MEGYEI REPREZENTATÍV PEDAGÓGIAI MÉRÉSEK JELLEMZŐI, ÜTEMEZÉSE 13
A mérések jellemzői 13
A megyei reprezentatív mérésekkel kapcsolatos feladatok időrendi ütemezése 21
II. A MEGYEI REPREZENTATÍV PEDAGÓGIAI MÉRÉSEK KONKRÉT TAPASZTALATAI 26
"Teljesítményeltérések!" 27
"A régi tantervhez kapcsolódó trendek és a látens módon létező felső korlát elve" 30
"Nem mindegy, hogy honnan indulunk" 34
"A megtépázó reform" 36
Egy új fogalom és ami mögötte van - a virtuálisan legjobb iskola 39
"Az éremnek két oldala van" - avagy mit mutat az "attitűd"? 42
"Hogyan alapoz az általános iskola?" (továbbtanulás és teljesítmény) 45
"Reális és irreális egyszerre?" (az osztályozás és a teljesítmény kapcsolatáról) 47
"Érvényesség az idő rabságában" - avagy tanítási gyakorlat és teljesítmény 47
"Ismétlődik-e, ami volt?" (avagy az új helyzetben mindenki kezdő) 51
"Az iskolarendszer demokratizmusa", avagy a társadalmi rétegződés és a tanulói teljesítmény összefüggése 53
"Ugyanaz mennyit ér falun és városon?" (A település jellege és a teljesítmény) 55
III. MIÉRT VÉGEZZÜK A PEDAGÓGIAI MÉRÉSEKET? 57
Mit nyújthat az iskolának - a tanulónak, a pedagógusnak, a szakmai munkaközösségnek és az igazgatónak? 58
Milyen érdeke fűződik a mérésekhez a pedagógiai intézetnek, beleértve természetesen a szaktanácsadókat is? 60
Mi a szakigazgatás nyeresége? 61
ZÁRSZÓ 63
IRODALOM 65
MELLÉKLETEK 69

Nemes Ferenc

Nemes Ferenc műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Nemes Ferenc könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógiai felmérési rendszer Zala megyében (1972-1987) Pedagógiai felmérési rendszer Zala megyében (1972-1987) Pedagógiai felmérési rendszer Zala megyében (1972-1987) Pedagógiai felmérési rendszer Zala megyében (1972-1987)

A borító gerince és a lapélek elszíneződtek. Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
1.740 Ft
690 ,-Ft 60
3 pont kapható
Kosárba