1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógiai antológia I-II.

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

John Locke 1693-ban "Gondolatok a nevelésről" címet adta munkájának. Majd' 300 év elteltével a mi szándékunk is hasonló: pedagógiai nézeteket, elképzeléseket, véleményeket, ötleteket adunk közre,... Tovább

Előszó

John Locke 1693-ban "Gondolatok a nevelésről" címet adta munkájának. Majd' 300 év elteltével a mi szándékunk is hasonló: pedagógiai nézeteket, elképzeléseket, véleményeket, ötleteket adunk közre, azzal a céllal, hogy az olvasó egy kicsit eltöprengjen mindazon, amit a magyar nevelés történetének gazdag tárházából kiemeltünk. Meditálásra alkalmas és cselekvésre ösztönző gondolatokat talál e könyvben az olvasó.
Jelen kötetünk tehát a gyökerekhez nyúlik vissza, és Széchenyi István munkásságától kezdve adja közre a tanulmányokat, amelyek kiválogatása a bőség zavara miatt nem is volt egyszerű... Vissza

Tartalom

I. kötet
Előszó4
Simon Gyula: Előszó Hegedűs András: Magyar írók pedagógiai nézetei című könyvéhez5
"...saját pedagógiáját alaposan átgondolta" - Arany János nézetei a nevelésről-oktatásról10
"Nevelni annyit tesz, mint emberré tenni" - Juhász Gyula pedagógiai szemlélete17
"A gyermek minden" - Móra Ferenc pedagógiai nézetei33
A "született pedagógus" - A pedagógia helye Németh László életművében55
"...minden javítást, a nevelést is, önmagunkon kell elkezdenünk" Imre Sándor: Széchenyi és a magyar nevelés jövője74
Imre Sándor: Pálya kezdetén90
Bevezetés a szülői gondolkodásba - Részletek Imre Sándor: A családi nevelés főkérdései c. írásából97
Vámosi Nagy István: A kissvábhegyi Waldorf-iskola 1926-33112
Maria Montessori: Az ember nevelése (Részletek)122
Maria Montessori módszertani kézikönyve (Részletek)127
Burchhard Erzsébet: Visszaemlékezéseim Montessori-módszerű magánóvodámra és magán- "népiskolámra"133
Simon Gyula: A szegedi Cselekvés Iskolája159
Karácsony Sándor: Ocsúdó magyarság (Részletek)173
"Igaztól, jótól, széptől sose féltem..." - Mészáros István: Sík Sándor a pedagógus209
Faragó László - Kiss Árpád: Az új nevelés kérdései (Részletek)236
A "személyiség paedagogikája" - Pukánszky Béla: Schneller István249
Mészáros István: Magyarságtudat és magyar iskolatörténet266
II. kötet
Comenius: Elöljáró beszéd5
Nagy László: Az érdeklődés fejlődéstana7
Fináczy Ernő: Didaktika21
Az oktatás fogalma és feladata21
Az oktatás anyagának elrendezése és összekapcsolása28
Az oktatás módszere34
A tanár egyénisége az oktatásban44
Csapó Benő: Kognitív pedagógia47
A kognitív pedagógia előzményei47
A tudás változása60
A kognitív fejlődés és a tananyag86
Nagy László: A nyolcosztályú egységes népiskola tanterve97
Báthory Zoltán: Tantervi műfajok102
Szebenyi Péter: Központi és helyi tanterv117
Horváth Attila: Érték és alaptanterv135
Orosz Sándor: A tanítási módszerekről145
Gyakorlati pedagógia179
Nemes Irma: Történelem179
Szögi Endre: A polgári iskolai énektanítás vizsgálata187
Vidákovich Tibor: Diagnosztikus pedagógiai értékelés197
A diagnosztikus értékelés fogalma, funkciói197
A diagnosztikus értékelés eszközei218
A diagnosztikus értékelés folyamata, elemzési módszerei és hatásmechanizmusai237
Bognár Cecil: Az osztályozásról258
Kiss Árpád: Docimológia, osztályozás, mérés267
Néhány diagnosztikus érétkelési eszköz278
Puskás Albertné: A diagnosztikus vizsgarendszer tapasztalatai. Matematika 8. osztály278
Zátonyi Sándor: A 8. osztályos tanulók fizika tantárgyi tudásának diagnosztikus értékelése297
Nagy Sándor: A 8. osztályosok testi fejlettségének és fizikai teljesítőképességének diagnosztikus vizsgálata306
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem