1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógia II.

A nevelés elmélete II.

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői papírkötés
Oldalszám: 174 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 4189.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó5
A kommunista erkölcsi nevelés tartalma és feladatai (Ágoston György)7
A szocialista hazafiságra és a proletár internacionalizmusra nevelés feladatai9
A szocialista humanizmusra nevelés feladatai11
Az igazság szeretetére nevelés feladatai15
A munkához való szocialista viszonyra nevelés feladatai17
A szocialista fegyelemre nevelés feladatai22
Az erkölcsi tulajdonságok kialakításának feltételei (Ágoston György)27
Az erkölcsi tudatosság kialakításának feladata27
Az erkölcsi érzelmek fejlesztésének feladata31
Az akarat fejlesztésének feladata33
A jó szokások kialakításának, megerősítésének és a rossz szokások leküzdésének feladata36
Az erkölcsi nevelés alapelvei (Ágoston György)41
Az erkölcsi tudatosság és tapasztalat összhangjának elve41
A tudatra való ráhatás és a követelés párhuzamosságának elve42
A gyermekek jó tulajdonságaira való támaszkodás és a rossz tulajdonságok ezúton való leküzdésének elve43
A gyermekek egyéniségének tisztelete és a velük szemben támasztott követelések elve44
Az aktivitásra és a fékezésre irányuló nevelés helyes arányának elve45
A tekintély és az önállóság elve46
A különböző nevelési tényezők együttműködésének és összhangjának elve47
Nevelés a közösségben (Ágoston György)49
A közösség jelentősége a kommunista erkölcsi nevelésben49
A közösség fogalma és ismérvei. A gyermekközösség sajátosságai49
Az iskola mint közösség53
A közösség tagozódásának általános törvénye54
A távlatok rendszere61
A hagyomány szerepe a közösségi nevelésben64
A közösség fejlődésének szakaszai. A közösségi közvélemény66
A közösség szervezettsége, vezető szervei, tisztségviselői69
Az egyénre való ráhatás módja a közösségben74
A pedagóguskollektíva feladatai az iskolai közösségben77
Az erkölcsi nevelés módszerei (Ágoston György)83
A meggyőzés módszere84
A gyakorlás módszere89
Az ösztönzés módszere93
A büntetés módszere96
Az esztétikai nevelés (Jausz Béla)103
Esztétikai alapfogalmak, az esztétikai nevelés célja, feladatai, folyamata és helye a nevelésben103
Az esztétikai nevelés és a művészeti nevelés kapcsolatai; az esztétikai nevlésre vonatkozó alapvető követelmények112
Az esztétikai nevelés menete a gyermek fejlődésének szakaszaiban114
A testi nevelés (Jausz Béla)135
A testi nevelés helye a nevelés rendszerében135
A testi fejlődés főbb jellegzetességei és ezek ismeretének jelentősége137
A testi nevelés feladatai és eszközei143
Az iskolai nevelés és sport146
A tanórán kívül végzett iskolai és az iskolán kívüli munka (Jausz Béla)1532
A tanórán kívül végzett iskolai munka és az iskolán kívüli munka helye az oktatás-nevelés rendjében és ezek feladatai153
A tanórán kívül végzett munka ágai és formái154
A tanórán kívül végzett munka sajátságai156
A tanórán kívül végzett munka szervezésének és vezetésének elvei157
Az iskolán kívül végzett munka160
Az iskola és a család együttműködése (Jausz Béla)161
Az iskola és a család kapcsolata161
A családi nevelés eredményességének feltételei162
A családban végezhető nevelőmunka fontosabb szempontjai162
Az iskola és a család érintkezésének formái167
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem