1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógia I-III.

Szöveggyűjtemény/Egységes jegyzet/Kézirat

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Jelen szöveggyűjtemény az egyetemi és főiskolai tanárképzésben részt vevő tanárjelöltek alapjaiban egységes pedagógiai képzését kívánja szolgálni.
A szerkesztők, az anyag összeállítói a... Tovább

Előszó

Jelen szöveggyűjtemény az egyetemi és főiskolai tanárképzésben részt vevő tanárjelöltek alapjaiban egységes pedagógiai képzését kívánja szolgálni.
A szerkesztők, az anyag összeállítói a szemelvények kiválasztásánál figyelembe vették a pedagógiai tanszékek gyakorlatában, szakirodalmi követelményeik sorában szereplő írásokat.
A tudományos, szakmai tájékozódás nyitottsága érdekében, a szöveggyűjtemény egymástól eltérő felfogásokban, koncepciókban való eligazodáshoz is alapot ad.
A jegyzet a szakirodalom alapanyagát tartalmazza, s a foglalkozások során az oktató természetesen egyénileg és alkalmailag fogja összeválogatni a kötelező vizsgaanyagot. Ily módon lehetőség nyílik olyan fontos témakörök, mint például az ifjúsági mozgalom nevelőmunkájáról, a közművelődési intézmények tevékenységéről szóló legújabb irodalom felvételére, vagy a gyűjteményből majdnem teljesen hiányzó külföldi pedagógiai irodalommal való megismerkedésre.
Vissza

Tartalom

I. kötet:
A pedagógia alapkérdései
Ágoston György: A pedagógia alapfogalmainak rendszere9
Pataki Ferenc: Társadalom, ifjúság, nevelés43
Zrinszky László: Az iskola és a társadalom54
Czeizel Endre: Az intelligencia eredete72
Nagy Sándor: A nevelés lehetősége, szükségessége, átöröklés, környezet, nevelés81
Mihály Ottó - Lóránd Ferenc: Az iksola általános nevelő funkciója és az általánosan képző iskola fejlesztése111
Szarka József: A nevelési tapasztalat lényege141
Komlósi Sándor: A család és a környezet szerepe a nevelésben154
Cseh-Szombathy László: Változások a család működésében172
Bakonyi Pál: Újra a nevelés céljáról186
II. kötet:
A pedagógiai folyamat tartalma és szerkezete
Nagy Sándor: Mit értsünk a tanulás pedagógiai kérdésein?7
Ballér Endre: A nevelési-oktatási folyamat célrendszere és tervezése37
Gáspár László: A komplex tantárgy55
Vastagh Zoltán: Mikrocsoportok az iskolai osztályokban93
Hunyadi Györgyné: Kollektivitás az iskolai osztályokban116
Pataki Ferenc: Az értékszocializáció kérdései 10-18 éves korban145
Pataki Ferenc: Tanárszerep és diákszerep az iskolában166
Nagy József: Értékelés és fejleszthetőség176
Nagy József: A pedagógiai értékelés funkciózavarai200
Nagy József: A megtanítás stratégiája217
Bruner J. S.: Új utak az oktatás elméletéhez221
Kiss Árpád: Mérés, értékelés, osztályozás234
Báthory Zoltán: A pedagógiai értékelés és annak tantervi alkalmazása271
Orosz Sándor: A tananyag elemzése283
III. kötet:
A pedagógiai tevékenység módszertana
Petrikás Árpád: Elmélet és gyakorlat az iskola szocialista nevelési rendszerének fejlesztésében7
Petrikás Árpád: A nevelési folyamat közösségi jellegének értelmezéséről20
Gácser József - Farkas Katalin - Riesz Béla - Varga Sándorné: Az osztályközösség megismerése36
Stolz H.: A nevelési módszerek problematikájához78
Bábosik István: Személyiség és személyiségformálás90
Gáspár László: Az iskolakísérlet programja és közvetlen elméleti háttere129
Nagy József: A témazáró tudásszintmérés gyakorlati kérdései144
Zrinszky László: A család és az iskola nevelése168
Nagy Sándor: Oktatástechnológia a neveléstudomány rendszerében178
Nagy Andor: A televízióval kombinált tanítási óra specifikumai191
Eperjessy Gézáné: Mire jó az egész napos nevelés?215
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem