1.062.714

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógia I-II.

A pedagógia alapjai/Neveléselméleti alapismeretek

Szerző
Lektor
Pécs
Kiadó: Comenius Bt.
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 360 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: COM-00101. Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
A pedagógia tárgya, feladata, felosztása, tudományközi kapcsolatai
1. A neveléstudomány tárgya, az elmélet és a gyakorlat kapcsolata
2. A pedagógia felosztása
3. A pedagógia... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
A pedagógia tárgya, feladata, felosztása, tudományközi kapcsolatai
1. A neveléstudomány tárgya, az elmélet és a gyakorlat kapcsolata
2. A pedagógia felosztása
3. A pedagógia tudományközi kapcsolatai, segéd- és határtudományai

"Az emberiség jövője a neveléstől, ettől a változtatható programrendszertől függ. Az emberiség történelme lényegében ennek a programozásnak a fokozatos változását tükrözi, s ha bárki összehasonlítja önmagát egy vad emberevővel, beláthatja, hogy egyetlen lényegbevágó különbség kettejük eltérő nevelési programjában van. Ebből az következik, hogy a nevelés az emberiség egyik legfontosabb tevékenysége. Csodálatos lehetőségek felé nyit kaput...
A gyakorlatban azonban óriási gondot okoz, hogy ki alkalmas az ifjúság tanítására. Az idősebbeknek kell tanítani az ifjúkat, de az idősebbek hajlamosak rá, hogy azt a világot adják tovább a tanulóknak, amelyben ők maguk felnőttek. Vissza

Tartalom

I. kötet
A pedagógia tárgya, feladata, felosztása, tudományközi kapcsolatai5
A neveléstudomány tárgya, az elmélet és a gyakorlat kapcsolata6
A pedagógia felosztása10
A pedagógia tudományközi kapcsolatai, segéd- és háttértudományai11
A nevelés fogalma, tartalmi jegyei. A nevelés folyamata17
A nevelés fogalmának változása - történelmi visszatekintés17
A nevelés fogalma, tartalmi jegyei23
A nevelés folyamata25
Eszmény, cél, feladat a neveléshez33
A cél és célkitűzés funkciója a nevelőmunkában33
A nevelési cél eredete - történeti visszatekintés34
Eszmény, cél, valóság a nevelésben35
Érték, értékorientáció a nevelésben38
A szükségletek rendszere47
A nevelés feladatrendszere52
A nevelés szükségessége és lehetősége56
A probléma történeti áttekintése56
A személyiség fejlődését befolyásoló tényezők: öröklődés, környezet, nevelés59
A nevelés lehetősége, a nevelhetőség kérdése: öröklődés - környezet - nevelés viszonya74
A nevelés korlátai, ezek forrása, megnyilvánulása77
A nevelés mint a társadalmi beilleszkedés elősegítője79
Társadalom és kultúra79
Kultúra és művelődés81
A kultúra szerepe a személyiség alakulásában, fejlődésében82
Kultúra és személyiség84
A szocializáció86
A pedagógus és a gyermek a nevelés folyamatában101
A pedagógus modell szerepe, személyisége102
Az iskola - pedagógus - tanuló kapcsolata108
A tanuló és az elvárások112
Az empátia jelentősége a nevelőmunkában118
A pedagógus vezetési stílusa, módszerei122
Konfliktusok a pedagógiai folyamatban129
A gyermek megismerésének lehetőségei, módszerei139
II. kötet
A nevelés színterei, társadalmi tényezői5
A családi nevelés pedagógiai kérdései5
A családi nevelés típusai és azok hatása a gyermek személyiségének átalakulására13
A bölcsődei nevelés31
Az óvodai nevelés38
Az iskola51
A bentlakásos intézmények nevelőmunkája82
A nevelés speciális esetei91
Az átlagtól való eltérés néhány kérdése91
A tehetség értelmezése, a tehetséges gyermek jellemzői95
A fogyatékos gyermek108
A hátrányos helyzetű és a veszélyeztetett gyermek111
A nehezen nevelhető gyermek124
A leggyakrabban előforduló nevelési nehézségek128
A nevelés módszerei133
A módszer fogalma, a módszert befolyásoló tényezők133
A nevelési módszerek osztályozása, elemzése137
Szociális technikák a nevelés osztályozásában149
Egyén, csoport, közösség a nevelés folyamatában158
A csoport fogalma, típusai, jellemzői158
A közösség fogalma, típusai, jellemzői167
Az iskolaérettség179
Az iskolaérettség elvi kérdései180
Az iskolaérettség, iskolaalkalmasság fogalma, területei181
Alternatív pedagógiai irányzatok190
Az alternativitás kérdése a pedagógiában190
Alternatív programok az iskolai nevelésben193
Alternatív iskolai pedagógiai programok204

Kozma Béla

Kozma Béla műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kozma Béla könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem