1.066.452

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógia a számítógépek korában

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: LSI Alkalmazástechnikai Tanácsadó Szolgálat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 315 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-592-770-3
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Magyarországon ma már minden felső- és középfokú oktatási intézményben és gyakorlatilag minden általános iskolában van számítógép, amit növekvő mértékben használnak elsősorban a különböző... Tovább

Előszó

Magyarországon ma már minden felső- és középfokú oktatási intézményben és gyakorlatilag minden általános iskolában van számítógép, amit növekvő mértékben használnak elsősorban a különböző tantárgyak oktatásában. A mindennapi pedagógiai gyakorlat mellett azonban a számítógép minőségileg új lehetőségeket tár fel a neveléstudomány egésze számára is. Örvendetesen gyarapodik azoknak a publikációknak a száma, amelyek bemutatják, hogy mivel segítheti a számítógép egy-egy tantárgy oktatását, vagy általában az oktatást és a tanulást. Ezeknek az empirikus eredményeknek az alapján kíséreljük meg levonni és általánosítani azokat a következtetéseket, amelyek közelebbről is érzékeltetik, hogy mivel járul, járulhat hozzá a korszerű információtechnika a neveléstudomány egészének fejlődéséhez, alapvető kérdéseinek vizsgálatához. Célkitűzésünknek megfelelően arra törekedtünk, hogy a lehető legkevesebb technikai részlettel terheljük olvasóinkat. Az érdeklődőknek számos kiváló kézikönyv áll rendelkezésére a számítógépek működéséről, a programozásról és általában az elektronikus adatfeldolgozásról. Ugyanígy tartózkodtunk a terminológiai vitáktól is; mindenütt azt a (lehetőleg magyar) szakkifejezést használjuk, amelyik megítélésünk szerint a legmegfelelőbb az adott szövegösszefüggésben. Hasonlóképp igyekeztünk a legszükségesebbre szorítani a már-már számítástechnikai eszperantóvá fejlődött angolnyelvű rövidítésrendszert. Erre vonatkozóan KOVÁCS Magda: Angol-magyar mikroszámítógép-mikroelektronikai szótárát ajánljuk. Bízunk benne, hogy könyvünket egyaránt szívesen fogadják a neveléstudomány kutatói, a felsőoktatásban, elsősorban a pedagógusképzésben, valamint a közép- és alapfokú oktatási intézményekben dolgozó kollégáink. Egyúttal ezen a helyen is megköszönjük könyvünk szerkesztőjének, lektorainak igen értékes segítségét. A szerzők Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 5
1. A SZÁMÍTÁSTECHNIKA HATÁSA A NEVELÉSTUDOMÁNY ALAPVETŐ
KÉRDÉSEIRE 7
1.1 A pedagógiai célrendszer változásai 9
1.2 A pedagógiai értékek 19
1.3 A korszerű műveltség - számítástechnikai alapműveltség 28
1.4 A számítástechnika hatásai a neveléstudományi kutatásokra 37
2. SZÁMÍTÁSTECHNIKA ÉS OKTATÁSELMÉLET 81
2.1 Tanuláselméletek a számítástechnika tükrében 83
2.2 Számítástechnika és tantervelmélet 103
2.3 A számítástechnika és oktatási módszerek 129
2.4 Ellenőrzés, értékelés 139
2.5 Oktatási-tanulási hatékonyság vizsgálata számítógéppel 181
3. A SZÁMÍTÁSTECHNIKAI MŰVELTSÉG TANTERVI REALIZÁLÁSA 215
3.1 A bemutatás célja 217
3.2 Az informatikaoktatás egyetemi programja Nyugat-Berlinben 218
3.3 Szakképző iskolák informatika tanterve Hessenben 230
3.4 Az NDK 10 osztályos iskoláinak informatika tantervtervezete 244
3.5 Általánosan képző iskolák informatika tanterve Nyugat-Berlinben 254
3.6 Az informatika és a számítástechnika alapjai. Program az
általános képzésű kabinettel rendelkező középiskolák számára (Szovjetunió) 279
4. A HAZAI FEJLESZTÉS LEGSZÜKSÉGESEBB TEENDŐI 287
IRODALOMJEGYZÉK 309
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógia a számítógépek korában Pedagógia a számítógépek korában

A gerinc enyhén töredezett.

Állapot:
1.980 Ft
990 ,-Ft 50
15 pont kapható
Kosárba