A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógia

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Országos Közoktatási Szolgáltató Iroda
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 114 oldal
Sorozatcím: Pedagógiai szakképzések jegyzetei
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

I. A NEVELÉSTUDOMÁNY TÁRGYA, FELADATAI 5
A) A nevelés mint a neveléstudomány tárgya 5
B) A pedagógia szaktudományai 6
C) A pedagógia interdiszciplináris (tudományközi) kapcsolatai és határtudományai 6
B. A NEVELÉS MINT A TÁRSADALMI BEILLESZKEDÉS FOLYAMATA 8
A) A szocializáció folyamata és fogalma 8
B) A nevelési folyamat 10
C) Eszmény, cél, valóság a nevelésben 11
D) A nevelés színterei 12
1. A családi nevelés 12
2. Napközi otthon, iskolaotthon, tanulószoba 16
3. Bentlakásos intézmények 17
III. A NEVELÉSI FOLYAMAT SZERKEZETE 18
A) Az ismeretek kialakítása 18
1. A tapasztalás 18
2. A cselekvés, aktivitás 19
3. A szokásalakítás 19
4. A fogalmak kialakítása 20
5. A fogalmak szabályokká, normákká fejlesztése 20
6. Az ismeretek meggyőződéssé érlelése 21
7. Az érzelmek szerepe 21
B.) A magatartás formálása 22
1. Az akarat fejlesztése 22
2. A tevékenység ellenőrzése, értékelése 23
3. Helyes készségek és szokások 23
4. A konkrét viselkedésmódok 24
5. Gyakoribb káros viselkedésformák 25
IV. A SZEMÉLYISÉG ÉRTÉKMÉRŐI 27
A) Az értékorientáció 27
B) Az igényszint 27
C) Az aktivitás 28
D) A motivációs bázis 28
E) Az önállóság 29
F) A fegyelmezettség 29
G) A kreativitás 30
H) Az énkép, önértékelés 30
V. A NEVELÉS MÓDSZEREI 32
A) A követelés 32
B) A meggyőzés 33
C) A jutalmazás és büntetés 34
D) A példaadás 35
E) A gyakorlás, szoktatás 36
VI. A GYERMEK MEGISMERÉSE ÉS FEJLESZTÉSE 38
A) A megismerés elvi kérdései 38
1. A pedagógiai hatás 38
2. A pedagógiai hatás alkalmazásának követelményei 39
3. Az életkori sajátosságok meghatározó szerepe a fejlesztésben 40
4. Öröklés, fejlődés, fejlesztés 42
5. A tanulói személyiség megismerése 44
6. Az aktuális személyiség megismerése 45
B) A személyiség tanulmányozásának módszerei 46
VII. AZ ÁTLAGTÓL ELTÉRŐ GYERMEKEK 49
A) A kiemelkedő képességű tanulókkal való bánásmód 49
B) A tanulási nehézségekkel küzdő tanulókkal való bánásmód 51
C) A nehezen nevelhető gyermekekkel való bánásmód 53
D) A nehezen nevelhetőség okai 55
E) A fogyatékos gyermek 59
VIII. AZ ISKOLA FELADATA, MŰKÖDÉSE 61
A) Az iskola szolgáltató intézmény 61
B) Közösségek az iskolában 62
C) A pedagógus az iskolában 62
IX. A TANÍTÁS-TANULÁS FOLYAMATA 67
A) A folyamat értelmezése és feltételei 67
B) A tanulás irányítása 68
C) Módszerek a tanítás-tanulás folyamatában 69
D) A tanulás törvényei 70
X. ALTERNATÍV PEDAGÓGIAI IRÁNYZATOK 71
FELADATOK 74
IRODALOM 75
FÜGGELÉKEK 76
1. Megfigyelés az első osztályban 76
2. A személyiségfejlődés megfigyelése 78
3. Thomas-mesék 83
4. Szempontok az osztály megfigyeléséhez 85
5. Óralátogatási szempontsor 86
6. Önismereti játékok 88
MÓDSZERTANI JAVASLAT A TANÓRÁN KÍVÜLI NEVELÉSHEZ (SCHERMANN ÉVA) 91
A tanórán kívüli nevelés 92
A tanórán kívüli nevelés tartalmi munkája 93
Csoportélet (közösségi nevelés) 93
Egészséges életmód 97
Az önálló tanulás 99
A szabadidő 105
A nevelőmunka tervezése 111
Ajánlott irodalom 114
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem