1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógia

Szerző
Szerkesztő
,
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 154 oldal
Sorozatcím: Katolikus Teológiai Főiskolai jegyzetek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A pedagógia feladatköre egyre nőtt a történelem folyamán. Napjainkban általános meggyőződés, hogy ismeretek szerzése és tökéletesítése, a személyiség fejlesztése nemcsak a gyermek- és az ifjúkor,... Tovább

Előszó

A pedagógia feladatköre egyre nőtt a történelem folyamán. Napjainkban általános meggyőződés, hogy ismeretek szerzése és tökéletesítése, a személyiség fejlesztése nemcsak a gyermek- és az ifjúkor, hanem az egész emberi élet feladata. A tágabb értelemben vett pedagógia minden embert érint, tehát a vele való foglalkozást az általános műveltség részének kell tekintenünk.
Rövid pedagógiai áttekintésünk nem léphet fel a teljesség igényével, célkitűzésének megfelelően válogatnia kell szakterületének nagy anyagából. Lelkipásztorok számára szándékozunk tájékoztatást nyújtani. Ezért:
1. Nem részletezzük és nem bizonyítjuk azokat a tételeket, amelyek a katolikus tanítás szerves részei (pl. a nevelés célját meghatározó emberi életcél). Arra is tekintettel vagyunk, hogy több nevelési kérdést majd a katekétika tárgyal behatóbban.
2. Sokat merítettünk a mai magyar pedagógusképzés anyagából, hiszen természetes, hogy ismernünk kell a nevelő-oktató munka területén a hazai eljárásmódot. Így tudjuk megvalósítani a II. Vatikáni Zsinat buzdítását: "A gyermekeket és fiatalokat segíteni kell, mégpedig a lélektan, a pedagógia és a didaktika mai eredményeit felhasználva testi, erkölcsi és értelmi képességeik harmónikus fejlődésében". Vissza

Tartalom

Bevezetés7
A nevelés fogalma9
A nevelés jellemzői9
A nevelés általános fogalma12
Történelmi kitekintés14
A nevelés speciális fogalma16
Nevelés és neveléstudomány19
A keresztény nevelésre vonatkoz főbb mai dokumentumaink20
A nevelés lehetősége, joga és kötelessége22
A nevelt27
A személyiség27
Az ember megismerése29
A csecsemőkor (0-1. év)32
A kisgyermekkor (2-3. év)35
Az óvodáskorú gyermek (3-6. év)37
A 7-8 éves gyermek41
A 9-10 éves gyermek43
A 10-12 éves gyermek45
A serdülőkorról általában48
A serdülő fiú51
A serdülő leány54
A serdülők értelmi, akarati, érzelmi fejlődése57
A nevelő63
Nevelői személyiségvonások63
A nevelői egyéniség66
Három nevelő - három pedagógus egyéniség69
A nevelés folyamata75
A nevelési folyamat jellemzése75
A nevelés főbb területei78
Testi nevelés79
Értelmi nevelés83
Erkölcsi nevelés86
Esztétikai nevelés92
Az élethivatásra nevelés99
A nevelés gyakorlata100
Követelmények támasztása, a fegyelem biztosítása101
A meggyőződés kialakítása104
A gyakorlás107
Értékelés (jutalmazás, büntetés)109
A nevelési folyamat közösségi keretei110
Egyén és közösség a nevelés folyamatában111
A család115
Az iskola, a diákotthon119
A templomi közösség123
A tanítási-tanulási folyamat131
Didaktikai alapfogalmak és alapelvek131
Az oktatás tartalma és szervezeti formái135
A tanítási órák szerkezeti felépítése, típusai, elemzése137
Az oktatás módszerei141
Gyakorlás, ismétlés és értékelés az oktatásban144
Különleges helyzetek147
Zárszó149
Irodalom151
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógia
Állapot:
2.040 ,-Ft
16 pont kapható
Kosárba