kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 154 oldal |
Sorozatcím: | Katolikus Teológiai Főiskolai jegyzetek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 7 |
A nevelés fogalma | 9 |
A nevelés jellemzői | 9 |
A nevelés általános fogalma | 12 |
Történelmi kitekintés | 14 |
A nevelés speciális fogalma | 16 |
Nevelés és neveléstudomány | 19 |
A keresztény nevelésre vonatkoz főbb mai dokumentumaink | 20 |
A nevelés lehetősége, joga és kötelessége | 22 |
A nevelt | 27 |
A személyiség | 27 |
Az ember megismerése | 29 |
A csecsemőkor (0-1. év) | 32 |
A kisgyermekkor (2-3. év) | 35 |
Az óvodáskorú gyermek (3-6. év) | 37 |
A 7-8 éves gyermek | 41 |
A 9-10 éves gyermek | 43 |
A 10-12 éves gyermek | 45 |
A serdülőkorról általában | 48 |
A serdülő fiú | 51 |
A serdülő leány | 54 |
A serdülők értelmi, akarati, érzelmi fejlődése | 57 |
A nevelő | 63 |
Nevelői személyiségvonások | 63 |
A nevelői egyéniség | 66 |
Három nevelő - három pedagógus egyéniség | 69 |
A nevelés folyamata | 75 |
A nevelési folyamat jellemzése | 75 |
A nevelés főbb területei | 78 |
Testi nevelés | 79 |
Értelmi nevelés | 83 |
Erkölcsi nevelés | 86 |
Esztétikai nevelés | 92 |
Az élethivatásra nevelés | 99 |
A nevelés gyakorlata | 100 |
Követelmények támasztása, a fegyelem biztosítása | 101 |
A meggyőződés kialakítása | 104 |
A gyakorlás | 107 |
Értékelés (jutalmazás, büntetés) | 109 |
A nevelési folyamat közösségi keretei | 110 |
Egyén és közösség a nevelés folyamatában | 111 |
A család | 115 |
Az iskola, a diákotthon | 119 |
A templomi közösség | 123 |
A tanítási-tanulási folyamat | 131 |
Didaktikai alapfogalmak és alapelvek | 131 |
Az oktatás tartalma és szervezeti formái | 135 |
A tanítási órák szerkezeti felépítése, típusai, elemzése | 137 |
Az oktatás módszerei | 141 |
Gyakorlás, ismétlés és értékelés az oktatásban | 144 |
Különleges helyzetek | 147 |
Zárszó | 149 |
Irodalom | 151 |