kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Fitness Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 210 oldal |
Sorozatcím: | Fitness Akadémia |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 29 cm x 21 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
Tantárgyunk. Miért és hogyan hasznos? | 9 |
Elkezdjük pedagógiai tanulmányainkat (és egész életünkben folytatjuk...) | 9 |
Célkitűzés | 9 |
Tantárgyunk tudományos alapjai | 10 |
Testnevelés és sporttudományi pedagógia | 10 |
Az általános pedagógia "belső szerkezete" | 12 |
A testkultúrális pedagógia alapjainak kiemelt tudományos komponensei | 15 |
A "háló modell" (a legfontosabb fogalmak és viszonyaik) | 23 |
A nevelés fogalmának vázlatos története | 32 |
A nevelés kialakulása | 32 |
Az ókori Kelet birodalmai (Kína, Asszíria, Babilónia, Egyiptom) | 35 |
A spártai állam | 35 |
Athén | 36 |
A szofisták | 37 |
Szókratész (és az etikai intellektualizmus) | 38 |
Platon | 39 |
Arisztotelész (és modellje) | 39 |
Néhány pillantás a római nevelésre | 43 |
A feudalizmus kora a nevelésről | 44 |
"Klasszikus" feudalizmus | 44 |
A "felbomló" feudalizmus | 46 |
Reneszánsz elmélkedők a nevelés lényegéről | 46 |
A korai utópista szocialisták: Morus, Campanella | 48 |
A reformáció-ellenreformáció | 49 |
A polgári fejlődés kezdeti szakaszának elmélkedői a nevelés mibenlétéről | 49 |
Comenius | 49 |
Apáczai Csere János | 50 |
John Locke | 52 |
Helvetius és Diderot a nevelés és a társadalmi gyakorlat viszonyáról: a "körforgás"-elmélet | 53 |
Jean Jacques Rousseau | 54 |
Pestalozzi | 57 |
Későbbi utópista szocialisták: Owen | 58 |
Herbart | 59 |
Az orosz forradalmi demokraták tevékenységelvű nevelésfelfogása | 60 |
Usinszkij | 62 |
Tolsztoj a nevelés és a művelés viszonyáról | 62 |
Marx és Engels | 63 |
A reformpedagógia | 64 |
A funkcionális pedagógia | 64 |
Az "új nevelés" | 65 |
A munkaiskolák. Kerschensteiner | 66 |
A pragmatizmus, Dewey | 66 |
A szovjet (orosz) nevelés klasszikusa: Makarenko | 67 |
A professzionista és az amatőr nevelés | 69 |
A nevelés lényeges jegyei a nevelés fogalomtörténete alapján | 69 |
A nevelés fogalom történeti fejlődése | 70 |
Céltan I. rész: Célelméleti tanulmányaink tárgykörei, a cél szerepe a nevelésben | 74 |
Célelméleti tanulmányaink tárgykörei | 74 |
A cél szerepe a nevelésben | 75 |
A fogalmak: cél-nevelési cél-célrendszer(ek) | 75 |
A cél egységesít. A cél regulál | 77 |
A cél létrehoz, megvalósul | 79 |
Céltan II. rész: Értékelméleti alapvetés | 80 |
A téma gyakorlati jelentősége: a pedagógiai tény: értéktény | 80 |
A pedagógiai tény(ek) fogalma | 81 |
Az értékprobléma. Alapfogalmak és két lehetséges megoldás | 83 |
Céltan III. rész: Eszmény és cél. Vágyak és realitások, C1 és C2 viszonya | 86 |
A cél és az eszmény | 86 |
Mindmáig ható céleszmények | 88 |
A feudalizmus korszaka. A "szent ember", a "lovag", a "szorgalmatos polgár" és az "alázatos jobbágy" | 89 |
A felbomló feudalizmus korának céleszményei: "Uomo universale". "Mindenki mindent!" | 90 |
A polgári társadalom felívelő szakaszának gondolkodói. "Mindenkinek mindent." A boldogság. A gentleman. A szabad ember. Az emberiesség. Az erényesség. A (forradalmi) cselekvő ember | 91 |
Reformpedadógiai áramlatok a nevelés céljáról | 93 |
A nevelési cél problémája iránti fokozott érdeklődés a jelenkori pedagógiában | 95 |
C1 és C2 viszonya: a céleltérés és jelentősége | 97 |
Céltan IV. rész: A célrendszer és az eszközrendszer összefüggése | 98 |
Az összefüggés lényege | 98 |
Problématörténeti utalások | 100 |
A taxonómiai gondolkodás | 103 |
A sport általi nevelés lehetőségei, korlátai | 106 |
Alapösszefüggés: K - B - T | 106 |
A testkultúra ún. belső feltételeinek értékeléséről (B) | 107 |
A külső feltételek "megszervezése": minél nagyobb kínálatot (K)! (T)! | 109 |
Személyiség és szerep a sportolásban | 111 |
Testnevelő tanárok és edzők szerepjellegzetességei | 111 |
A sportoló, a tanuló | 121 |
Néhány történeti utalás | 121 |
A tanulói (sportolói) személyiség "elmélete" | 134 |
Az edző-pedagógus és a tanítvány viszonya | 136 |
Meghatározás, szempontok, stílusok | 136 |
A pedagógus-tanítvány viszony problématörténetéből | 137 |
A rabszolgatartó társadalmak | 137 |
Nevelő-tanítvány viszony a feudalizmus korában | 139 |
Pedagógiai alaphelyzetek a felbomló feudalizmus korszakában | 140 |
A polgári fejlődés kezdeti szakasza a nevelő-tanítvány viszonyról | 141 |
Utalás a reformpedagógiai irányzatok felfogására a nevelő-tanítvány viszonyról | 146 |
Összefoglalás. A történetből kigyűjthető viszony-helyzet- szabályozó elvek | 148 |
A sportkommunikáció alapjai | 150 |
"Puszta kézzel" eszköztelen? | 150 |
A közvetlen emberi kommunikáció jelenségvilága | 151 |
A tanár és az edző beszéde | 152 |
A sportszakember nem verbális közléslehetőségei a közvetlen kommunikációban | 158 |
A testnevelés- és sporttudományi pedagógiai technológia lényege | 160 |
Technológia a testnevelésben és a sportban | 160 |
A sport és testnevelés technológiájának legátfogóbb értelmezése | 160 |
Az oktatástechnológia értelmezése a testnevelés és sport gyakorlatában | 162 |
Módszerelvek, módszerek | 165 |
A munkáltató és a játékos stratégia | 165 |
A tudatformálás stratégiája | 167 |
Az érzelmek, attitűdök fejlesztése és a szerepformálás | 168 |
A nevelés tartalma | 170 |
A tartalom céljellege és eszközjellege | 170 |
A pedagógiai folyamat (a nevelés) tartalmának definíciója | 171 |
Néhány modern elv a nevelés és oktatás tartalmához | 172 |
A pedagógiai folyamat szervezeti keretei és színterei | 175 |
Összefüggések, problémafelvetés, meghatározások | 175 |
A nevelési színterek összefüggése a gyakorlatban | 177 |
A nevelés megszervezése | 179 |
A történeti tanulságok összefoglalása | 179 |
A szervezeti forma megválasztása értékválasztás | 180 |
Az oktatás-nevelés módszereinek és a módszer fogalmának történeti alakulásáról | 182 |
A módszerfogalom feltételei. Az őstársadalom "nevelési" módja | 182 |
"Módszerek" a rabszolgatartó társadalmak nevelésében | 183 |
Nevelési-oktatási módszerek a feudalizmus korában | 185 |
Nevelési módszerek a felbomló feudalizmus korában | 187 |
A polgári fejlődés kezdeti szakaszának gondolatai a nevelési módszerekről. A módszerfogalom kialakulása | 188 |
Rendszerező közbevetés | 193 |
Utalás a herbartiánus módszerfogalom utóéletére | 194 |
Utalás a reformpedagógia, ill. a modern polgári pedagógia módszerfogalmára | 195 |
Utalás a modern (kortárs) pedagógia módszerfogalmára | 198 |
Függelékek | 199 |
Miért van sokféle, egyszerre érvényes nevelésfelfogás (a testkultúrán "belül" is)? | 199 |
Az olimpiai eszme (részletek az Olimpiai Chartából) | 200 |
A nevelési folyamat szerkezete | 202 |
Az oktatási folyamat szerkezete | 203 |
Tézisek a testkultúrára és az egyetemes kultúra összefüggéséről | 205 |
A rekreáció fogalma | 207 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.