1.060.447

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógia

A pedagógiai gimnáziumok III. osztálya számára

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Nemzeti Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 255 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A nevelés alapfogalmai
A társadalom nevel3
A nevelés célja7
A nevelés lehetősége10
Lehet-e nevelni?10
Átöröklés és nevelés13
Nevelés és közösség16
A nevelői munka19
A nevelés fő feladatai19
Nevelő és növendék22
A nevelő intézmények24
Mai nevelésünk történeti előzményei
Az egyetemes neveléstörténet vázlata
A neveléstörténet27
A neveléstörténet tanulmányozásának szempontjai28
Nevelés az ókorban, a középkorban. Az újkori nevelés kialakulása30
Ján Ámos Komensky36
A francia materialisták41
Rousseau46
Az 1789-es francia polgári forradalom oktatásügye52
Pestalozzi57
Reakció és formalizmus64
Az utopista szocialisták66
A tudományos szocializmus. Marx és Engels tanítása a nevelésről73
Az orosz felvilágosodás86
A nyugati modernizmus90
A szovjet pedagógia 30 éve93
Lenin Vladimir Iljics101
Sztálin Joszip Visszárinovics109
Krupszkaja Nagyesda Konstantinovna113
Makarenko Anton Szemjonovics117
A Szovjetunió iskolarendszere128
A magyar nevelés története
Apáczai Cseri János131
A magyarországi közoktatásügy első átfogó rendezése133
Tessedik Sámuel136
harc a magyarnyelvű művelődésért137
A reformkor a magyar nevelésért137
1848-49. nevelésügyi jelentősége139
Az 1868. évi népoktatási törvény142
A magyarországi herbartiánusok142
Nagy László143
A Magyar Tanácsköztársaság nevelésügyi tervei és újításai145
A feudálkapitalista Magyarország iskolarendszere a két világháború között149
Kemény Gábor155
Földes Ferenc157
A Magyar Népköztársaság iskolareformjának alapelvei160
Az új magyar iskolarendszer164
Az iskolai nevelés
Az iskolai nevelés feladatai172
A testi nevelés174
Az értelmi nevelés177
A politechnikai nevelés180
Az esztétikai nevelés182
Az erkölcsi nevelés182
Az iskolarendszer alapelvei198
A tanszabadság199
A tankötelezettség202
Az iskola állami jellege204
Az iskolarendszer egysége és nyitottsága207
Az anyanyelven való oktatás joga210
Az iskolai nevelés technikája211
Az iskolai év211
Az iskolai munka tagolása: az osztály212
Osztályok szerint és szakok szerint folyó tanítás215
A tanulócsoportok: osztatlan és részben osztott iskola216
A különleges gondozást igénylő gyermekek nevelése219
A nevelői tevékenység irányítása221
A tankönyv222
A nevelő időbeosztása: az órarend224
A nevelői munka tervezése: tanmenet, óraterv és óravázlat225
A tanulmányi eredmény megállapítása: az osztályozás227
Az úttörő munka229
A tanítás alapelvei
A tanítás technikai kérdései232
A tanítási óra232
Az óra felépítése233
Ellenőrzés236
Az új anyag feldolgozása239
Házi feladat243
A tananyag feldolgozása245
A tervszerűség245
A fokozatosság247
Szemléletesség249
A cselekedtetés250
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem