kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Nemzeti Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 255 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 14 cm |
ISBN: | |
A nevelés alapfogalmai | |
A társadalom nevel | 3 |
A nevelés célja | 7 |
A nevelés lehetősége | 10 |
Lehet-e nevelni? | 10 |
Átöröklés és nevelés | 13 |
Nevelés és közösség | 16 |
A nevelői munka | 19 |
A nevelés fő feladatai | 19 |
Nevelő és növendék | 22 |
A nevelő intézmények | 24 |
Mai nevelésünk történeti előzményei | |
Az egyetemes neveléstörténet vázlata | |
A neveléstörténet | 27 |
A neveléstörténet tanulmányozásának szempontjai | 28 |
Nevelés az ókorban, a középkorban. Az újkori nevelés kialakulása | 30 |
Ján Ámos Komensky | 36 |
A francia materialisták | 41 |
Rousseau | 46 |
Az 1789-es francia polgári forradalom oktatásügye | 52 |
Pestalozzi | 57 |
Reakció és formalizmus | 64 |
Az utopista szocialisták | 66 |
A tudományos szocializmus. Marx és Engels tanítása a nevelésről | 73 |
Az orosz felvilágosodás | 86 |
A nyugati modernizmus | 90 |
A szovjet pedagógia 30 éve | 93 |
Lenin Vladimir Iljics | 101 |
Sztálin Joszip Visszárinovics | 109 |
Krupszkaja Nagyesda Konstantinovna | 113 |
Makarenko Anton Szemjonovics | 117 |
A Szovjetunió iskolarendszere | 128 |
A magyar nevelés története | |
Apáczai Cseri János | 131 |
A magyarországi közoktatásügy első átfogó rendezése | 133 |
Tessedik Sámuel | 136 |
harc a magyarnyelvű művelődésért | 137 |
A reformkor a magyar nevelésért | 137 |
1848-49. nevelésügyi jelentősége | 139 |
Az 1868. évi népoktatási törvény | 142 |
A magyarországi herbartiánusok | 142 |
Nagy László | 143 |
A Magyar Tanácsköztársaság nevelésügyi tervei és újításai | 145 |
A feudálkapitalista Magyarország iskolarendszere a két világháború között | 149 |
Kemény Gábor | 155 |
Földes Ferenc | 157 |
A Magyar Népköztársaság iskolareformjának alapelvei | 160 |
Az új magyar iskolarendszer | 164 |
Az iskolai nevelés | |
Az iskolai nevelés feladatai | 172 |
A testi nevelés | 174 |
Az értelmi nevelés | 177 |
A politechnikai nevelés | 180 |
Az esztétikai nevelés | 182 |
Az erkölcsi nevelés | 182 |
Az iskolarendszer alapelvei | 198 |
A tanszabadság | 199 |
A tankötelezettség | 202 |
Az iskola állami jellege | 204 |
Az iskolarendszer egysége és nyitottsága | 207 |
Az anyanyelven való oktatás joga | 210 |
Az iskolai nevelés technikája | 211 |
Az iskolai év | 211 |
Az iskolai munka tagolása: az osztály | 212 |
Osztályok szerint és szakok szerint folyó tanítás | 215 |
A tanulócsoportok: osztatlan és részben osztott iskola | 216 |
A különleges gondozást igénylő gyermekek nevelése | 219 |
A nevelői tevékenység irányítása | 221 |
A tankönyv | 222 |
A nevelő időbeosztása: az órarend | 224 |
A nevelői munka tervezése: tanmenet, óraterv és óravázlat | 225 |
A tanulmányi eredmény megállapítása: az osztályozás | 227 |
Az úttörő munka | 229 |
A tanítás alapelvei | |
A tanítás technikai kérdései | 232 |
A tanítási óra | 232 |
Az óra felépítése | 233 |
Ellenőrzés | 236 |
Az új anyag feldolgozása | 239 |
Házi feladat | 243 |
A tananyag feldolgozása | 245 |
A tervszerűség | 245 |
A fokozatosság | 247 |
Szemléletesség | 249 |
A cselekedtetés | 250 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.