1.062.428

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógia

Tankönyv a tanítóképzők számára

Szerző
Fordító
Lektor
Subotica
Kiadó: Minerva Könyvkiadóvállalat
Kiadás helye: Subotica
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 445 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A pedagógia tárgya, módszerei és feladatai
A pedagógia tárgya5
A nevelés társadalomtörténeti feltételezettsége8
Pedagógiai alapfogalmak: nevelés, képzés, tanítás18
A nevelés célja a szocialista társadalomban22
Az ember fejlődésének tényezői: az öröklött tulajdonságok, a társadalmi környezet és a nevelés26
A kutatómunka módszerei a pedagógiában42
A pedagógia feladatai55
A pedagógia felosztása (A pedagógiai tudományok rendszere)61
A pedagógia kapcsolata más tudományokkal63
A sokoldalúan fejlett személyiség alapvető komponensei
A testi nevelés67
A testi nevelés fogalma67
A testi nevelés feladata69
Az iskoláskorú gyermek testi fejlődésének sajátosságai70
A testi nevelés feltételei és eszközei74
A testi nevelés elvei77
Értelmi nevelés84
Az értelmi nevelés feladatai85
Erkölcsi nevelés100
A közösség iránti szocialista viszony nevelése104
Az emberek egymásközötti szocialista viszonyának a nevelése117
Az akarat és jellem szocialista tulajdonságainak nevelése121
Esztétikai nevelés139
Technikai nevelés156
A testi, értelmi, erkölcsi, esztétikai és politechnikai nevelés egysége és kölcsönös viszonya169
Didaktika
A didaktika fogalma, tárgya és feladata175
A tanítás lényege176
Hogyan folyik a megismerés folyamata176
Hogyan történik a megismerés folyamata a tanításban180
A tanítás (oktatás) tartalma190
Tanterv191
Tanítási program195
Tankönyv204
Didaktikai elvek207
A tanítási munka nevelői irányítottságának elve207
A tanítási folyamatban történő tudatos tevékenység elve209
A szemléletesség elve212
A tanulók fejlettségi fokához való alkalmazkodás elve215
A tanítási munka rendszerességének elve218
A tudás, az ügyességek és a szokások tartósságának elve220
Tanítási módszerek222
A bemutatás (demonstrálás) és szemléltetés módszere227
Az élőszó módszere232
A könyvvel folytatott munka módszere240
A tanítás megszervezése és megvalósítása248
A tanítás osztály- óra- és tantárgyrendszere248
A tanítási óra fajai és típusai254
Az előadó előkészülete a tanítási munkára és a tanítási anyag tervezése268
Órarend272
Ismétlés, megerősítés és gyakorlás276
Ellenőrzés és osztályozás284
Az osztatlan iskolákban, és a részben osztott (kombinált) tagozatokban folyó munka294
A szocialista iskola előadója302
A tanulók szabad aktivitása
Nevelés a családban323
Az iskolák igazgatása és az iskolák berendezése
Az iskolák igazgatása333
Az iskolák berendezése341
Az iskola telke345
Az iskolaépület347
Az iskola bútorzata363
Tanítási eszközök372
A testi és egészségügyi nevelés objektumai379
A társadalomtudományok és természettudományok tanításához szükséges objektumok384
Az általános technikai képzés anyagi alapja396
A háztartástan tanításához szükséges gyakorlóterem401
Felnőttképzés
A felnőttképzés társadalom-politikai feltételezettsége405
A népművelés jelentősége, célja és feladatai407
A felnőttképzés formái és munkamódszerei410
A felnőttképzés eszközei415
A társadalmi szervezetek szerepe a felnőttek képzésében418
A felnőttképzési munka tervezése418
A tanító és a több tanügyi-és kultúrmunkás szerepe a felnőttképzésben419

Prof. Radovan Teodosic

Prof. Radovan Teodosic műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Prof. Radovan Teodosic könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem