kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Minerva Könyvkiadóvállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Subotica |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 445 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal. |
A pedagógia tárgya, módszerei és feladatai | |
A pedagógia tárgya | 5 |
A nevelés társadalomtörténeti feltételezettsége | 8 |
Pedagógiai alapfogalmak: nevelés, képzés, tanítás | 18 |
A nevelés célja a szocialista társadalomban | 22 |
Az ember fejlődésének tényezői: az öröklött tulajdonságok, a társadalmi környezet és a nevelés | 26 |
A kutatómunka módszerei a pedagógiában | 42 |
A pedagógia feladatai | 55 |
A pedagógia felosztása (A pedagógiai tudományok rendszere) | 61 |
A pedagógia kapcsolata más tudományokkal | 63 |
A sokoldalúan fejlett személyiség alapvető komponensei | |
A testi nevelés | 67 |
A testi nevelés fogalma | 67 |
A testi nevelés feladata | 69 |
Az iskoláskorú gyermek testi fejlődésének sajátosságai | 70 |
A testi nevelés feltételei és eszközei | 74 |
A testi nevelés elvei | 77 |
Értelmi nevelés | 84 |
Az értelmi nevelés feladatai | 85 |
Erkölcsi nevelés | 100 |
A közösség iránti szocialista viszony nevelése | 104 |
Az emberek egymásközötti szocialista viszonyának a nevelése | 117 |
Az akarat és jellem szocialista tulajdonságainak nevelése | 121 |
Esztétikai nevelés | 139 |
Technikai nevelés | 156 |
A testi, értelmi, erkölcsi, esztétikai és politechnikai nevelés egysége és kölcsönös viszonya | 169 |
Didaktika | |
A didaktika fogalma, tárgya és feladata | 175 |
A tanítás lényege | 176 |
Hogyan folyik a megismerés folyamata | 176 |
Hogyan történik a megismerés folyamata a tanításban | 180 |
A tanítás (oktatás) tartalma | 190 |
Tanterv | 191 |
Tanítási program | 195 |
Tankönyv | 204 |
Didaktikai elvek | 207 |
A tanítási munka nevelői irányítottságának elve | 207 |
A tanítási folyamatban történő tudatos tevékenység elve | 209 |
A szemléletesség elve | 212 |
A tanulók fejlettségi fokához való alkalmazkodás elve | 215 |
A tanítási munka rendszerességének elve | 218 |
A tudás, az ügyességek és a szokások tartósságának elve | 220 |
Tanítási módszerek | 222 |
A bemutatás (demonstrálás) és szemléltetés módszere | 227 |
Az élőszó módszere | 232 |
A könyvvel folytatott munka módszere | 240 |
A tanítás megszervezése és megvalósítása | 248 |
A tanítás osztály- óra- és tantárgyrendszere | 248 |
A tanítási óra fajai és típusai | 254 |
Az előadó előkészülete a tanítási munkára és a tanítási anyag tervezése | 268 |
Órarend | 272 |
Ismétlés, megerősítés és gyakorlás | 276 |
Ellenőrzés és osztályozás | 284 |
Az osztatlan iskolákban, és a részben osztott (kombinált) tagozatokban folyó munka | 294 |
A szocialista iskola előadója | 302 |
A tanulók szabad aktivitása | |
Nevelés a családban | 323 |
Az iskolák igazgatása és az iskolák berendezése | |
Az iskolák igazgatása | 333 |
Az iskolák berendezése | 341 |
Az iskola telke | 345 |
Az iskolaépület | 347 |
Az iskola bútorzata | 363 |
Tanítási eszközök | 372 |
A testi és egészségügyi nevelés objektumai | 379 |
A társadalomtudományok és természettudományok tanításához szükséges objektumok | 384 |
Az általános technikai képzés anyagi alapja | 396 |
A háztartástan tanításához szükséges gyakorlóterem | 401 |
Felnőttképzés | |
A felnőttképzés társadalom-politikai feltételezettsége | 405 |
A népművelés jelentősége, célja és feladatai | 407 |
A felnőttképzés formái és munkamódszerei | 410 |
A felnőttképzés eszközei | 415 |
A társadalmi szervezetek szerepe a felnőttek képzésében | 418 |
A felnőttképzési munka tervezése | 418 |
A tanító és a több tanügyi-és kultúrmunkás szerepe a felnőttképzésben | 419 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.