kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Managerpress Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 163 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | |
A pedagógia tárgya, feladata, felosztása, interdiszciplináris (tudományközi) kapcsolatai | 5 |
A neveléstudomány | 5 |
A pedagógia felosztása | 5 |
A pedagógia tudományközi kapcsolatai, segéd- és határtudományai | 6 |
A nevelés fogalma, célja, tartalmi jegyei, nevelés és társadalom | 9 |
A nevelés kialakulása | 9 |
A nevelés fogalmának néhány régebbi értelmezése | 10 |
A nevelés fogalma, tartalmi jegyei | 11 |
A nevelési cél eredete | 12 |
A szükséglet a nevelési cél meghatározásának kiindulópontja | 16 |
A nevelés feladatrendszere | 20 |
A nevelés szükségessége és lehetősége | 23 |
A probléma történeti áttekintése | 23 |
A személyiség fejlődését befolyásoló tényezők | 23 |
A nevelés lehetősége, a nevelhetőség kérdése: öröklés-környezet-nevelés viszonya | 31 |
A nevelés korlátai, ezek forrásai, megnyilvánulásai | 33 |
A nevelés mint a társadalmi beilleszkedés elősegítője | 37 |
Társadalom és kultúra | 37 |
Kultúra és művelődés | 38 |
A kultúra szerepe a személyiség alakulásában, fejlődésében | 41 |
Kultúra és személyiség | 43 |
A szocializáció | 45 |
A nevelés színterei, társadalmi tényezői | 51 |
A családi nevelés pedagógiai kérdései | 51 |
A családi nevelés típusai és azok hatásai a gyermek személyiségének alakulására | 57 |
Az együttnevelés formái | 63 |
Felfogások a családi nevelési tényezők szerepéről | 65 |
Az iskola | 69 |
A nevelőotthonok | 71 |
Az iskola mint szociális rendszer | 73 |
Az iskola mint formális és informális szervezet | 73 |
Az iskolai légkör | 74 |
Az iskolai környezet | 74 |
Hivatalos és rejtett funkciók | 75 |
Az iskolarendszer | 77 |
Érdek és iskola | 79 |
Szocializáció és iskolai eredmények | 83 |
Az innováció | 90 |
A vezetés helyi rendszere | 92 |
A nevelés módszerei | 95 |
Szociális technikák a nevelés folyamatában | 97 |
Kommunikáció | 97 |
Technikák az ön- és emberismeret fejlesztéséhez | 99 |
A gyermek megismerésének lehetőségei, módszerei | 103 |
A személyiség megismerésének elvi kérdései | 103 |
A megismerés módszerei | 104 |
Gyakorisági táblázat | 107 |
A feldolgozás módszerei | 111 |
A nevelés speciális esetei | 113 |
A kreativitás - képesség - tehetség kapcsolata | 113 |
A hátrányos helyzetű és a veszélyeztetett gyermek | 122 |
A nehezen nevelhető gyermek | 125 |
A leggyakrabban előforduló nevelési nehézségek | 129 |
Egyén, csoport, közösség a nevelés folyamatában | 133 |
A csoport fogalma, típusai, jellemzői | 133 |
A közösség fogalma, jellemzői, típusai | 139 |
A pedagógus és a gyermek a nevelés folyamatában | 145 |
A pedagógus modell szerepe, személyisége | 145 |
Az iskola - pedagógus - tanuló kapcsolata | 148 |
A pedagógus vezetési stílusa, módszerei | 150 |
Az empátia jelentősége a nevelőmunkában | 153 |
Az iskolaérettség | 157 |
Az iskolaérettség elvi kérdései | 157 |
Az iskolaérettség, iskolaalkalmasság fogalma, területei | 158 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.