1.060.346

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tan-Műhely 2004/1.

Pedagógiai, módszertani és közéleti kiadvány

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

Megtalálni a közös megoldást
Az Oktatási Minisztérium kiadott egy tanároknak szóló kis füzetet a tanév elején, amiben áttekinti - elég világosan és egyszerűen -, milyen... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

Megtalálni a közös megoldást
Az Oktatási Minisztérium kiadott egy tanároknak szóló kis füzetet a tanév elején, amiben áttekinti - elég világosan és egyszerűen -, milyen változások várhatók ebben a tanévben, mik a fő feladatok, mire számítsanak a következő néhány évben a tanárok. A füzetke egy rövid diagnózissal kezdődik: "Egy nemrég készült felmérés egyértelműen megmutatta, hogy a pedagógusok és a szülők pontosan érzékelik a magyar oktatási rendszer legfőbb problémáit. A sok fölösleges tananyagot, az állandó rohanást, az időhiányt. Az általános iskolákban nem jut elég idő az alapkészségek elsajátítására, ezért a gyerekek nagy része nem szereti meg a tanulást, és komoly szövegértési gondokkal küzd. A középiskolákban a diákok többsége túlterhelt, nem marad elég energiája arra sem, hogy valóban megtanuljon egy idegen nyelvet. A felvételi követelményei miatt a pedagógusok nem tehetnek mást, mint hogy megpróbálnak minél gyorsabban, minél többet megtanítani a tananyagból még akkor is, ha szakmai lelkiismeretük ez ellen sokszor tiltakozik." Erre a riasztó diagnózisra a minisztérium a közoktatási törvény módosításával kívánt válaszolni. A válaszokat 13 pontban foglalta össze a kis füzet: az iskolaszerkezet változása nélkül hosszabb lesz az alapozó szakasz, nyelvi és informatikai előkészítő évfolyamot indíthatnak a középiskolák, a felvételi helyébe a kétszintű érettségi lép, változatosabbá és sokrétűbbé válik a tanulói értékelés, tiltás alá kerül a hátrányos megkülönböztetés, fokozott védelmet kapnak a veszélyeztetett gyerekek, erősödik a diákok és a pedagógusok közötti bizalom, növekszik a szülői részvétel az iskolai döntésekben, az első három évfolyamon csak a szülők beleegyezésével lehet évet ismételni, a hétvége és a szünet tehermentesebbé válik, a szakképzésben erősödik a felzárkóztató oktatás, nő a sportolásra szánható kötelező idő. Vissza

Tartalom

Karácsony Sándor: Az igazi viszonyulás 1
Megtalálni a közös megoldást - Beszéltetés Hoffmann Rózsával 4
Közoktatás-politikai dokumentumok 20
Szent-Györgyi Albert: Az iskolai ifjúság testnevelése 24
Buda Béla: A hazugságról 30
A. Jászó Anna: A retorika kutatása és oktatása 40
Kozma Lászlóné: Így tanítom az olvasást! 51
Winkler Márta: Neveljünk szülőt! 60
Jókedvet bele! - Mesterházi Mária Varga Domokos könyvéről 70
Bán Ilona: Ikertörténet 72
Balogh Klára - Tolnai Antal: "Itthon vagyok, és honvágy gyötör" 84
Kamarás István: Emlékezetes karácsonyom 93
Kökéndy Ákos: Állattani olvasókönyvrül való dicséret
Oroszlány Péter: A tanulásmódszertan tanításának néhány föltétele 110
Tanulásmódszertan a nyelvi előkészítő osztályban 115
Gyarmathy Éva: Mi a specifikus tanulási zavar? 118
John Cornwell: A tanulás rögös útja 125
Oroszlány Piroska: Miért lettem tanár? 136
Buvári Márta: Nyelvtanulás, integráció, esélyegyenlőség 141
Scheily Mária: Euritmia - látható beszéd és ének 146
Oroszlány Péter: Kulcs a muzsikához - kulcs a lélekhez 149
Pécsi Géza: Kimozdítani a holtpontról az énektanítást! 151
Vastagh Zoltán: A Művészet erejével megváltott pedagógia 156
Váczy Tamás: Tanulás és ének 159
Mesterházy Mária: Ámfortász sebe 160
Kövendi Dénes: Karácsony Sándor pedagógiája 168
Gondolatok Karácsony Sándortól 47 - 69 - 109 - 124 - 135. oldalak
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem