Tévé és video a PC-n | 13 |
A videoszabványokról | 16 |
A digitális képminőség | 16 |
Az analóg képminőség | 17 |
Videokimenet a PC-n | 19 |
Kártyák és eljárások | 19 |
Videokimenet - a döntő ismérvek | 21 |
ATI, Matrox, nVida - tévékimenet nagyító alatt | 23 |
1.2.4.1 Nem mindig sikerül: a gyártó tájékoztat | 24 |
Underscan és overscan | 25 |
A szokásos csapda: "függetlenül konfigurálható" | 26 |
Tévéképméret és -pozicionálás | 28 |
Elhallgatott korlátok | 29 |
A szabványhibák felismerése és elkerülése | 30 |
Tévékimenet - hozzunk ki tökéletes képet! | 32 |
16:9 és több - a szélesvászon tényező | 37 |
A 4:3-as formátumok helyes beállítása | 39 |
Villódzás kontra NTSC-faktor | 40 |
Kockázat: a tévémód és a régi monitorok | 42 |
Az RGB-kimenet aktiválása - a PIN-ek ellenőrzése | 42 |
VGA SCART - közvetlenül a tévére | 43 |
Videobemenet a PC-n - overlay konkrétan | 44 |
Kártyatípusok, esélyek, hibák | 45 |
Szemfényvesztés a felbontással | 46 |
Fontos teljesítménymutatók | 48 |
Technikai háttér és teljesítményoptimalizálás | 50 |
Overlay technika - kemény és lágy | 52 |
Video chipsetek - bennfenteseknek | 59 |
A videochipek azonosítása | 62 |
Videobemenet Linux alatt | 63 |
A videobemenet helyes telepítése | 63 |
Interrupt-terror | 65 |
Overlay - sávszélesség-terhelés | 65 |
Videokép-optimalizálás - vége a csíkoknak! | 65 |
BIOS-setup: fontos információk a videobemenetes kártyákhoz | 67 |
Meghajtó-ellenőrzés: minden rendben? | 68 |
Két videobemenet egyszerre | 70 |
Vigyázzunk a video-in kártyák cseréjénél! | 71 |
Házimozi - PC-vel | 74 |
PC-s házimozi - a dolgok állása | 75 |
Kérdések a házimoziról | 75 |
Házimozi - reklámáron | 78 |
A házimozi-csalás: hamis ígéretek | 80 |
Többcsatornás DVD-k - vigyázat, csapda! | 82 |
DVD - nem mindenkinek | 84 |
Idegesítő diavetítés DVD-videóval | 84 |
A DVD-MPEG nem DVD-MPEG? | 86 |
DVD - moziélmény akadályokkal | 87 |
Az AVI és az MPEG | 87 |
Aktuális CD-videoformátumok - adatok és tények | 92 |
Digitális videofelvételi eljárások - előnyök és hátrányok | 93 |
MPEG-4 és DivX bennfenteseknek | 94 |
A DivX konkrétan - verziók és különbségek | 103 |
A PC mint DVD lejátszó | 105 |
A képformátumok értelmezése | 107 |
Képformátum-kategóriák és megjelenítési módok | 108 |
DVD-zés optimálisan - fontos feltételek | 109 |
DVD-motorok és gyártók | 110 |
A DVD-optimalizálás lehetőségei | 111 |
A DVD-lejátszószoftverről | 112 |
A DVD-lejátszószoftver manuális optimalizálása | 114 |
A DVD-lejátszó videobeállításai | 116 |
Videobeállítási tippek | 116 |
Többcsatornás módok és a felhasznált eljárások | 117 |
A DVD-lejátszó hangbeállításainak áttekintése | 118 |
A Motion Compensation menü | 119 |
Digitális kimenet a DVD-meghajtóknál - a speciális eset | 120 |
Szoftveres DVD lejátszó - a titkos átváltoztató | 120 |
A DVD-lejátszó hangbeállításainak az áttekintése | 120 |
Hangüzemmódok és beállítások | 121 |
Surround-dekóder - az erősítő helyes beállítása | 122 |
Videokártya, hangkártya, DVD-szoftver | 123 |
Képmagnó a PC-ből | 125 |
Az MPEG-4 | 128 |
Videoarchiválás: MPEG-2 kontra MPEG-4 | 130 |
Kazettáról CD-re - a döntő tények | 131 |
Gyors használati utasítás | 133 |
A cél: digitális, közel DVD-minőségű képmagnó olcsón | 137 |
Az előfeltételek | 139 |
Valós idejű MPEG-4 felvétel | 140 |
Az MPEG-4 kodek telepítésének az ellenőrzése | 142 |
A capture kártya felkészítése, ellenőrzés az Eszközkezelőben | 143 |
A videó felvevőkészülék ellenőrzése | 144 |
Capture szoftver: melyik a használható? | 146 |
A képismétlési frekvencia helyes beállítása | 149 |
Képméret és felvételkészítés | 150 |
720 vagy 768, 352 vagy 384 - a káosz megszüntetése | 155 |
A színfelbontás és a rezgő kontúrok | 156 |
A processzor és a felvételi teljesítmény | 157 |
Az adatátviteli sebesség - a legfontosabb fogás | 158 |
Az MPEG-4 videotömörítés beállítása | 159 |
Adatsebesség, képméret és -minőség - vigyázat csapdák! | 161 |
Low Motion kontra Fast Motion: melyiket válasszuk? | 162 |
Az 1. számú probléma: nincs hangja a felvételnek | 163 |
A hangtömörítés három módszere | 164 |
A hang utólagos tömörítése | 169 |
A legjobb capture paraméterek | 169 |
DivX kontra MJPEG kodekek | 172 |
Egy kis gyakorlat: időzített filmfelvétel | 172 |
Automatizálás a Windows Scripting Hosttal | 173 |
Windows Task Manager - a start időpont beállítása | 176 |
A programok ütemezett leállítása | 178 |
Problémák, megoldások, kitekintés | 178 |
A VirtualDub - gyakorlati útmutató | 181 |
Előfeltételek és telepítés | 182 |
A szerkesztő és a capture üzemmód | 184 |
Capture üzemmód - a capture fájl beállítása | 185 |
Capture üzemmód - a konkrét hangbeállítások | 187 |
Capture üzemmód - a videofelvevő beállítása | 189 |
Capture üzemmód - az MPEG-4-kodek konfigurálása | 192 |
Capture üzemmód - a felvételi beállítások konfigurálása | 193 |
Capture üzemmód - a felvétel | 195 |
Editor üzemmód - filmvágás, szabaduljunk meg a reklámtól! | 197 |
Editor üzemmód - a hang utólagos tömörítése | 199 |
Editor üzemmód - képvágás haladóknak | 201 |
AVI-Striping - a 2 Gbájtos korlát áttörése | 202 |
Tuning: éles videók, forró tippek | 205 |
Az MPEG-4 megatrükk: felvétel dupla magassággal | 205 |
Élesebb felvétel készítése a VirtualDub-bal | 207 |
Szélesvásznú cropping - még jobb minőség | 208 |
Még élesebben | 210 |
DivX - átfogó tippek és trükkök | 210 |
Update vagy kivárni? | 211 |
Az MPEG-4 lejátszási minőség optimalizálása | 212 |
A DivX képminőség javítása | 214 |
AntiFreeze: vége az elakadásoknak | 215 |
Felvétel és lejátszás - mindent egyszerre | 216 |
A RAM-diszk | 217 |
AVI videofájlok: a 2 Gbájtos csapda | 217 |
Helyigényszámítás: kihozni a maximumot | 219 |
Egy kis matematika - gyorsszámolás | 223 |
700 Mbájtos CD-k - maximális filmminőség | 226 |
A tömörítési beállítások tárolása | 226 |
Kábelekkel és nélkülük | 229 |
Aljzatok a PC-n | 231 |
Audio in/out | 232 |
Videokimenet | 232 |
Videobemenet | 232 |
A csatlakozók áttekintése | 233 |
A videojelek áttekintése | 233 |
A HF jel | 233 |
A hangcsatlakozókról | 237 |
Analóg jackdugók | 237 |
Analóg koaxiális | 237 |
Analóg pin | 237 |
Digitális koaxiális | 238 |
Digitális DIN | 239 |
Digitális SPDIF | 239 |
Analóg-digitális komialjzat | 240 |
Digitális vezeték | 240 |
A legmegfelelőbb ki- és bemenetek | 240 |
Kapcsolóközpont - féláron | 243 |
Vezetékek, innen és onnan | 243 |
Audio | 244 |
HF antennakábel | 244 |
Párhuzamos kábel | 244 |
PS-2 kábel (egér, billentyűzet) | 244 |
RGB TV kábel | 245 |
RGB-VGA kábel | 245 |
RS232 (soros) kábel | 245 |
SVideo kábel | 245 |
USB kábel | 246 |
Kábelek helyett: infravörös és rádiófrekvenciás átvitel | 246 |
Rádiófrekvenciás átvitelű hang és kép | 247 |
Infraátvitel rádiófrekvencián | 247 |
Különleges módszerek | 249 |
A kapcsolás | 251 |
Infra - szinte ingyen | 253 |
Sztereó helyett: térhangzás | 255 |
Kettőnél jobb a több | 257 |
A ProLogic és társai | 258 |
A Dolby Digital és a DTS | 260 |
Újabb formátumok | 263 |
Térhangzás két hangsugárzóval | 264 |
Dolby Headphone | 265 |
A THX-ről | 265 |
Surround, Dolby Digital 5.1, AC3, EAX | 266 |
Analóg és digitális Dolby Surround - az összehasonlítás | 270 |
Dekóder és erősítő - az összjáték | 271 |
Hangátviteli módok - konkrétan a kábelezésről | 271 |
Tipikus hangforrások | 272 |
Térhangzás PC-vel | 275 |
Térhangzás a PC-n - kerüljük a zsákutcákat! | 278 |
Dolby digital 5.1 | 280 |
Dolby digital 5.1: mi kell hozzá? | 280 |
Dolby ProLogic kihasználva | 281 |
Egy kis "környezetvédelem" | 283 |
VDR: házimozi Linux-szal | 285 |
A telepítés | 288 |
A távvezérlő használata | 290 |
A VDR használata | 293 |
Felvételkészítés a VDR-rel | 293 |
VDR plugin-ek | 294 |
Egyéb VDR lehetőségek | 295 |
VDR az interneten | 296 |