A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fejlesztő értékelés

A tanulást fejlesztő osztálytermi módszerek a középfokú oktatásban

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A fejlesztő értékelés - a tanulók tanulásának és fejlődésének interaktív értékelése a tanulási igények meghatározására és a tanítási módszerek ezek alapján történő megválasztására - az oktatási reform kiemelkedő kérdése lett. Ezt a szemléletet gyakran állítják szembe a „minősíti értékeléssel - a jobban ismert és sokkal inkább hírértékű tesztekkel és vizsgákkal, melyeknek az a céljuk, hogy összegző megállapításokat tegyenek a tanulók képességeiről.
Az OECD Oktatási és Innovációs Kutató Központja (Centre for Educational Research and Innovation - CERI) 2002-ben kezdte tanulmányozni a fejlesztő megközelítést. Megvizsgálta a jó példákat nyolc ország (Anglia, Ausztrália (Queensiand), Dánia, Finnország, Kanada, Olaszország, Skócia és Új-Zéland) középiskoláiban, összefoglalta a különböző nyelvű kutatási hagyományok kontextusában keletkezett szakirodalmat, és mindezt összekapcsolta a tágabb aktuális szakpolitikai környezettel. A kutatást összegző tanulmány ezeknek az elemeknek az... Tovább

Fülszöveg

A fejlesztő értékelés - a tanulók tanulásának és fejlődésének interaktív értékelése a tanulási igények meghatározására és a tanítási módszerek ezek alapján történő megválasztására - az oktatási reform kiemelkedő kérdése lett. Ezt a szemléletet gyakran állítják szembe a „minősíti értékeléssel - a jobban ismert és sokkal inkább hírértékű tesztekkel és vizsgákkal, melyeknek az a céljuk, hogy összegző megállapításokat tegyenek a tanulók képességeiről.
Az OECD Oktatási és Innovációs Kutató Központja (Centre for Educational Research and Innovation - CERI) 2002-ben kezdte tanulmányozni a fejlesztő megközelítést. Megvizsgálta a jó példákat nyolc ország (Anglia, Ausztrália (Queensiand), Dánia, Finnország, Kanada, Olaszország, Skócia és Új-Zéland) középiskoláiban, összefoglalta a különböző nyelvű kutatási hagyományok kontextusában keletkezett szakirodalmat, és mindezt összekapcsolta a tágabb aktuális szakpolitikai környezettel. A kutatást összegző tanulmány ezeknek az elemeknek az ötvözésével világítja meg a fejlesztő értékelés fogalmát, módszereit, valamint a tanítási módszerekkel való kapcsolatát. Iránymutatást kínál arra vonatkozóan, hogyan támogathatják a kormányok az ilyen irányú reform iskolai és osztálytermi megvalósulását. Vissza

Tartalom

Összefoglaló 15
I. rész: a téma tárgyalása
1. fejezet A fejlesztő értékelés mellett szóló érvek 23
Az egész életen át tartó tanulással kapcsolatos célok elérése 24
A szélesebb körű alkalmazás akadályainak leküzdése 26
A kutatás célja és módszertana 29
2. fejezet A szakpolitikai keretek 35
A fejlesztő értékelés bevezetését támogató jogszabályok 36
A minősítő értékelésből származó adatok iskolai és osztálytermi szintű
fejlesztő értékelés céljára való felhasználásának ösztönzése 38
A nemzeti tantervbe és egyéb dokumentumokba beágyazott útmutatók az
eredményes tanítás és a fejlesztő értékelés alkalmazásához 41
A fejlesztő értékelést támogató eszközök és tananyagok biztosítása 43
Különleges kezdeményezések és innovatív programok 44
Beruházás a pedagógusok szakmai fejlődésébe 44
Határozottabb szakpolitikai stratégiák kidolgozása 46
3. fejezet A fejlesztő értékelés elemei: Az esettanulmányok
megállapításai és az azokat alátámasztó kutatások 47
A fejlesztő értékelés elemei 49
1. elem: az interakciót és az értékelési eszközök használatát ösztönző kultúra
kialakítása az osztályteremben 51
2. elem: tanulási célok meghatározása és az e célok elérése felé való egyéni
haladás nyomon követése 51
3. elem: változatos tanítási módszerek alkalmazása a tanulók eltérő igényeinek
kielégítése érdekében 53
4. elem: változatos módszerek alkalmazása a tanulók tudásának értékelésére 54
5. elem: a tanulói teljesítményről adott visszajelzés és a felismert igényekhez
való alkalmazkodás a tanításban 54
6. elem: a tanulók aktív részvétele a tanulási folyamatban 55
Hatékony keretek létrehozása 56
4. fejezet A fejlesztő értékelés a gyakorlatban 61
1. elem: az interakciót és az értékelési eszközök használatát ösztönző kultúra
kialakítása az osztályteremben 61
2. elem: tanulási célok meghatározása, és az e célok elérése felé való egyéni
haladás nyomon követése 64
3. elem: változatos tanítási módszerek alkalmazása a tanulók eltérő igényeinek
kielégítése érdekében 66
4. elem: változatos módszerek alkalmazása a tanulók tudásának értékelése során 67
5. elem: a tanulói teljesítményről adott visszajelzés és a felismert igényekhez
való alkalmazkodás a tanításban 70
6. elem: a tanulók aktív részvétele a tanulási folyamatban 71
A tapasztalatokból levonható tanulságok 75
5. fejezet Előnyök és korlátok 77
Az akadályok leküzdése és az osztálytermi szintű előnyök 78
Az osztályteremben észlelhető közvetlen előnyök 80
Az iskolavezetők stratégiái a változások kezdeményezésére, fenntartására és
elmélyítésére az iskolában és a tanári gyakorlatban 82
Az iskola egészére kiterjedő előnyök 86
A problémák kezelése és az újítások fenntartása 88
6. fejezet Oktatáspolitikai következmények 91
1. szakpolitikai elv: a tanítás és a tanulás középpontba állítása 92
2. szakpolitikai elv: A minősítő és a fejlesztő értékelés módszereinek összehangolása 93
3. szakpolitikai elv: Az osztályterem, az iskola és a rendszer szintjén gyűjtött
adatok összekapcsolása és fejlesztő céllal történő felhasználása 94
4. szakpolitikai elv: Beruházás a képzésbe és a fejlesztő értékelés támogatásába 96
5. szakpolitikai elv: Az innováció ösztönzése 98
6. szakpolitikai elv: Szorosabb kapcsolatok kialakítása a kutatás,
a szakpolitika és a gyakorlat között 99
II. rész: Esettanulmányok
Kanada: A minősítő értékelésből származó adatok felhasználásának
ösztönzése fejlesztő célokra 107
Anne Sliwka - Marian Fushell - Martine Gauthier - Rick Johnson:
Áttekintés 107
Az esettanulmányok rövid bemutatása 108
1. esettanulmány: Les Compagnons-de-Cartier, Ste-Foy 109
2. esettanulmány: Sacred Heart Community School, Regina 115
3. esettanulmány: Xavier School, Deer Laké 120
Dánia: A demokrácia és a párbeszéd hagyományára építő iskolák 127
John Townshend - Lejf Moos - Poul Skov:
Áttekintés 127
Az esettanulmányok rövid bemutatása 128
1. esettanulmány: A közoktatás országos innovációs központja
(A Statens Pcdagogiske Forsfgscenter - SPF) 128
2. esettanulmány: A Snejbjerg Skole 136
Anglia: A fejlesztő értékelés megvalósítása kockázatokkal teli környezetben 141
Janet Looney - Dylan Wiliam:
Áttekintés 141
Az esettanulmányok rövid bemutatása 145
1. esettanulmány: Lord Williams's School 146
2. esettanulmány: Seven Kings High School 150
3. esettanulmány: Brighton Hill Community College 154
4. esettanulmány: The Clere School 157
Finnország: A fejlesztés hangsúlyozása a versennyel és az összehasonlítással szemben 163
Joke Voogt - Helena Kasurinen:
Áttekintés 163
Az esettanulmányok rövid bemutatása 164
1. esettanulmány: ATikkakoski komprehenzív felső középiskola 164
2. esettanulmány: A Meilahti komprehenzív felső középiskola 170
Olaszország: Egy átalakulóban lévő rendszer 177
Janet Looney - Cosimo Laneve - Maria Teresa Moscato:
Áttekintés 177
Az esettanulmányok rövid bemutatása 178
1. esettanulmány: A Michelangelo Iskola I79
2. esettanulmány: A Testoni Fioravanti Egyesített Iskola I35
Új-Zéland: A fejlesztő értékelés beágyazása párhuzamos oktatáspolitikai
kezdeményezésekbe 191
Janet Looney - Jenny Poskitt:
Áttekintés 191
Kétkultúrájúság és oktatás 193
1. esettanulmány: A Waitakere College 193
2. esettanulmány: A Rosehill College 199
Ausztrália, Queensland állam: Kimeneti szabályozásra épülő tanterv 207
Judy Sebba - Graham Maxwell:
Áttekintés 207
Az esettanulmányok rövid bemutatása 208
1. esettanulmány: Az Our Lady's College 209
2. esettanulmány: A Woodridge State High School 215
Skócia: Egy következetes értékelési rendszer kidolgozása 223
Anne Sliwka - Ernest Spencer:
Áttekintés 223
Az esettanulmányok rövid bemutatása 225
1. esettanulmány: A Forres Academy 225
2. esettanulmány: A John Ogilvie High School 232
III. rész: A szakirodalom ismertetése
A tanítás megváltoztatása a fejlesztő értékelés alkalmazásával:
kutatás és gyakorlat A King's-Medway-Oxfordshire Fejlesztő
Értékelési Projekt 243
Paul Black - Dylan Wiliam:
Bevezetés 243
A kutatások áttekintése 243
Átültetés a gyakorlatba 247
Az eredmények továbbgondolása 251
Kutatás és gyakorlat 255
A tanulás fejlesztő értékelése: a francia nyelvű publikációk ismertetése ... 261
Linda Allal - Lucie Mottier Lopez:
A feldolgozott anyag 262
A fejlesztő értékelés felfogásának fejlődése 263
A fejlesztő értékeléssel kapcsolatos empirikus kutatások 272
Végkövetkeztetés 276
Fejlesztő értékelés az osztályteremben:
az empirikus német szakirodalom ismertetése 287
Olaf Köller:
Bevezetés és adatbázisok 287
A fejlesztő értékelés történelmi gyökerei Németországban 288
Alternatív értékelési módszerek a német iskolákban 289
Az osztályzatok és a szöveges értékelés mint értékelési módszerek 291
A fejlesztő értékeléssel kapcsolatos kutatások 293
Összefoglalás és néhány megjegyzés a fejlesztő értékeléssel kapcsolatos
németországi kutatások jövőbeli irányairól 298
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem