Fülszöveg
"Patikai reklámtárgyak címmel jelenik meg a Galenus kiadó reprezentatív albumsorozatának a gyógyszerészet közel 800 éves tradícióit, hagyományait feldolgozó új kötete, amely rendhagyó módon a gyógyszerészet azon örökségéből merít, ami kevésbé ismert a nagyközönség előtt.
A gyógyszerészet iparosodásával együtt az ún. modern reklám is megjelent a XIX. század közepétől, amit az ipari forradalom, a sorozatgyártás, az urbanizáció, a tömegkommunikáció megjelenése hozott magával.
A könyv elsősorban azokat a tárgyi eszközöket mutatja be, amelyeket a gyógyszertárakban használtak. a cégéreken, a kirakatokon, az orvosi és kereskedelmi mintákon, a reklámajándékokon, használati tárgyakon keresztül ismerhetjük meg ezeket a reklámeszközökként szolgáló tárgyakat.
A korabeli reklámok grafikáit magas művészi színvonal jellemezte. olyan kitűnő művészek, mint Molnár C. Pál, Bortnyik Sándor, a „nyolcak" képviselői adták a nevüket egy-egy jól sikerült reklámgrafikához.
A korabeli reklámokban azonnal...
Tovább
Fülszöveg
"Patikai reklámtárgyak címmel jelenik meg a Galenus kiadó reprezentatív albumsorozatának a gyógyszerészet közel 800 éves tradícióit, hagyományait feldolgozó új kötete, amely rendhagyó módon a gyógyszerészet azon örökségéből merít, ami kevésbé ismert a nagyközönség előtt.
A gyógyszerészet iparosodásával együtt az ún. modern reklám is megjelent a XIX. század közepétől, amit az ipari forradalom, a sorozatgyártás, az urbanizáció, a tömegkommunikáció megjelenése hozott magával.
A könyv elsősorban azokat a tárgyi eszközöket mutatja be, amelyeket a gyógyszertárakban használtak. a cégéreken, a kirakatokon, az orvosi és kereskedelmi mintákon, a reklámajándékokon, használati tárgyakon keresztül ismerhetjük meg ezeket a reklámeszközökként szolgáló tárgyakat.
A korabeli reklámok grafikáit magas művészi színvonal jellemezte. olyan kitűnő művészek, mint Molnár C. Pál, Bortnyik Sándor, a „nyolcak" képviselői adták a nevüket egy-egy jól sikerült reklámgrafikához.
A korabeli reklámokban azonnal észrevehető, hogy optimistábbak és egyben lelemenyésebbek, tartalmasabbak sokszor, mint a mai reklámok. Az album részletesen bemutatja mindazon reklámeszközöket, amelyeket az elmúlt században használtak, felidézve a boldog békeidők hangulatát. a mai rohanó, kommunikációtól agyonterhelt világunkban ezek a reklámok szimpátiát, empátiát ébresztenek bennünk, és hatékonyan .ösztönözték" a korabeli vásárlókat.
Nekünk, olvasóknak ezen eszközök látványa magas esztétikai élményt nyújt, és apáink, nagyapáink emlékét felidézve elmerengünk azon, hogy mennyivel kiegyensúlyozottabb volt akkor a világ a kötet szerkesztője, Dr. Szarvasházi Judit nagy hozzáértéssel és megalapozott szakmai tudással nyúlt az anyaghoz, lépésről lépésre dokumentálta a patikai reklámeszközök széles tárházát.
Az album a mai kor emberének, olvasónak, gyógyszerésznek, reklámmal foglalkozó szakembernek nyújt élményt, gyarapítja tudását és formálja ízlésvilágát.
A kiadó
Vissza