kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Medicina Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 239 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-240-287-1 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: MD 28. |
Általános pszichológia | |
A pszichológia fogalma, tárgya, jelentősége | 9 |
"Lélek" és pszichológia | 9 |
A pszichológia tárgya s helye a tudományok rendszerében | 10 |
Miért tanulunk pszichológiát | 11 |
A lelki jelenségek kialakulása | 12 |
A pszichológia alkalmazási területei | 13 |
A lelki jelenségek idegrendszeri alapjai | 14 |
Az agy | 19 |
Az agykéreg vezető szerepe | 19 |
Feltétlen és feltételes reflexek | 20 |
A feltételes reflex kiépülésének idegi folyamatai | 23 |
Az ember és környezete | 25 |
Az emberi pszichikum és a tudat | 26 |
A megismerő tevékenység pszichológiai jellemzése | 28 |
Figyelem | 28 |
A figyelem tulajdonságai | 30 |
A figyelem terjedése | 30 |
Figyelem és szándék | 33 |
A megfigyelés jelentősége | 33 |
Az agyfiziológiai folyamatok és a figyelem | 33 |
Érzékelés | 34 |
Az érzékelések kölcsönhatása | 40 |
Ingerküszöb és különbségi küszöb | 40 |
Adaptáció | 41 |
Kontrasztjelenségek | 42 |
Észlelés | 42 |
A tapasztalat jelentősége az észlelésben | 43 |
Észlelési állandóságok, konstanciák | 45 |
Érzékszervi csalódások | 46 |
Hallucináció | 47 |
Az idő, a tér és a mozgás észlelése | 47 |
Az idő észlelése | 47 |
A mozgás észlelése | 48 |
A tér észlelése | 49 |
Emlékezés | 50 |
Emléknyom és asszociáció | 53 |
Az emlékezés szerepe a tanulásban | 57 |
Rövid idejű és tartós emlékezet | 59 |
A tanulás technikájáról | 59 |
Felejtés | 60 |
Tanulás és motiváció | 62 |
A tanulás | 63 |
Ösztönös viselkedés | 63 |
Tanult viselkedés | 65 |
A tanulás fajtái | 66 |
A tanulási folyamatok kölcsönhatása | 67 |
A belátásos tanulás | 68 |
Képzelet | 69 |
Produktív és reproduktív képzelet | 72 |
Ábránd és valóság | 72 |
A gondolkodás és a beszéd | 74 |
A fogalom és a szó | 75 |
Jelzőrendszerek | 77 |
Belső beszéd | 77 |
Problémamegoldó gondolkodás | 78 |
Intelligencia | 80 |
Érzelmek az ember életében. Motiváció | 83 |
A motívumok felosztása | 87 |
Az emberi érzelmek alaptulajdonságai | 89 |
Pozitív és negatív érzelmek | 90 |
Hangulatok, indulatok, szenvedély | 91 |
Az érzelmek testi megnyilvánulásai | 93 |
Érzelmek és cselekvés | 95 |
Az ember cselekvő tevékenysége | 97 |
A cselekvés folyamatának pszichológiai jellemzése | 97 |
A cselekvés akarati előkészítésének mozzanatai | 97 |
Az akarati cselekvés | 100 |
A termelőmunka folyamatának pszichológiai jellemzése | 101 |
Munkahelyi légkör | 103 |
A személyiség | 106 |
A személyiség irányulása: a beállítódás, az érdeklődés | 107 |
A személyiség típusai | 110 |
Motiváció és konfliktus | 113 |
A konfliktusok feloldásának módjai | 114 |
Álomlátás | 116 |
Siker, kudarc, teljesítmény | 117 |
Egyén és közösség | 118 |
Tömeg és közösség | 119 |
Fejlődéslélektan - neveléstan | |
A fejlődés fogalma, törvényszerűségei | 123 |
A fejlődés szakaszai | 126 |
A fejlődés zavarai | 127 |
Az öröklés, az adottságok és a környezet | 129 |
A környezet szerepe az egyén fejlődésében | 132 |
A nevelés alapfogalma, célja és feladatai | 133 |
A nevelés társadalmi jellege | 134 |
A szocialista nevelés céljai és feladatai | 134 |
A nevelés személyi feltételei | 136 |
A család | 136 |
A család tagjai | 138 |
Az anya-gyermek kapcsolat jelentősége | 140 |
Hospitalizáció | 143 |
A gyermek fejlődése | 145 |
Újszülött- és csecsemőkor | 145 |
A feltételes reflexek kialakulása | 146 |
Mozgásfejlődés | 147 |
A csecsemő helyes nevelése | 151 |
Kisgyermekkor | 153 |
Az éntudat kialakulása | 155 |
A beszéd kialakulása - a gondolkodás fejlődése | 156 |
A kisgyermek érzelmei - az azonosulás jelentősége | 158 |
A kisgyermek nevelésének néhány fontos kérdése | 163 |
A bölcsődék és a csecsemőotthonok feladatai | 166 |
A bolcsődés gyermek problémái | 166 |
A csecsemőotthonokban élő gyermekek problémái | 167 |
A bölcsőde és a csecsemőotthon munkájának személyi feltételei | 168 |
Bölcsődék és csecsemőotthonok felszerelése és berendezése | 172 |
A játékszerek szerepe | 175 |
A bölcsődés gyermek megfigyelésének jelentősége | 177 |
Óvodáskor | 180 |
A cselekvésformák fejlődése | 181 |
Az ismeretszerző funkciók - a gondolkodás sajátosságai | 184 |
Érzelmek | 187 |
A társas kapcsolatok fejlődése | 192 |
Kisiskoláskor | 195 |
Iskolaérettség | 195 |
A 6-10 éves gyermekek általános jellemzése | 196 |
Középső iskoláskor | 199 |
Serdülőkor | 199 |
Ifjúkor - felnőtté válás | 203 |
Öregkor | 204 |
Az ápolás pszichológiája | |
Az ápoláslélektan fogalma, tárgya, jelentősége | 209 |
Az empátiás (beleérző, együttérző) képesség | 211 |
Az ember és betegsége | 213 |
Pszichoszomatikus betegségek | 217 |
Pszichoterápia | 219 |
A gyógyítók személyisége | 220 |
A beteg ember és a kórház | 223 |
Mindennapi ápoláslélektani feladatok | 225 |
A meghallgatás tudománya | 225 |
Az ápolónő szerepe a rehabilitációban | 226 |
Nehéz esetek, gyógyíthatatlan betegek | 227 |
Ápoláslélektani feladatok csecsemő- és gyermekosztályon | 228 |
A betegség hatása a gyermekekre | 228 |
A gyermek kórházi tartózkodása | 229 |
Az öreg ember és a betegség | 233 |
Ápoláslélektani feladatok a szociális otthonban | 233 |
Irodalom | 235 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.